Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 263 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-28 19:56 | |
![]() | Vad jag tycker om tjurfäktning kan jag inte nämna här med risk för att det blir för många svordomar! Det börjar bubbla i mig av ilska bara jag tänker på det! Såå jävla sjukt!! | |
| ANDERStG | 2009-01-28 19:56 | |
![]() | De kunde fäktas med noshörningar eller flodhästar. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-28 19:59 | |
![]() | .....djuren har det bra innan...då är det ok de plågas när de ska avsluta sina liv? ? ärorikt...ba nå skit människan kommit på håller med dig Kizzed,jag måste bege mig från denna tråd NU | |
| micro113 | 2009-01-28 19:59 | |
![]() | Delig.. Faktum att uteliggarnas hundar många gånger har det bättre än andra hundar. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:00 | |
![]() | man kan väl inte fäkta med utrotningshotade djur anders? Det var lågt. | |
| quana | 2009-01-28 20:00 | |
![]() | detta var i Brasilien barnets pappa var tjurfäktare,han hade tränat sen han var 3 eller 4 år gammal. på tal om ferdinan ,så tror nog alla barn att tjurfäkting är gulligt. | |
| micro113 | 2009-01-28 20:00 | |
![]() | Jag fattar inte heller varför ett gott liv innan skulle ursäkta ett utdraget djurplågeri.. konstigt resonemang | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:01 | |
![]() | ok, byt ut "spanien" mot "brasilien"... bah, alla länder ser ju likadana ut ändå | |
| Ballerina | 2009-01-28 20:01 | |
![]() | Men de dödar ju inte tjurarna, det är ju som i sagan om Ferdinando =) | |
| Järnröret | 2009-01-28 20:01 | |
![]() | Alla på den här sidan är så roliga utan att veta om det. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:02 | |
![]() | Vem har sagt att det är en ursäkt? | |
| ANDERStG | 2009-01-28 20:02 | |
![]() | dudeniro: De skulle i alla fall ha större chanser än små stackars tjurar. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:03 | |
![]() | gamlingar som blir vanskötta på hem då?de sista tiden i sina liv?är det ok?det är frukstanvärt! men just ja,,då pratar vi ju MÄNNISKOR,går inte å jämnföra...=/ lika dumt som att djur som haft ett bra liv kan lika gärna få dö plågsamt för de ska ju ändå dö.. NU måste jag gå,får slå mig själv på fingrarna | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:04 | |
![]() | klart man dödar tjuarna ballerina - fast inte i disney då. Det är ju en del av det som spanjorerna kallar faena, tjurfäktarens "dans" som avslutas med att tjurfäktaren inte bara kan dansa med döden, utan också döda döden så att säga. (Döden här metafor för den grymma jihad-triggade tjuren) | |
| micro113 | 2009-01-28 20:07 | |
![]() | tras Jag tolkade Delight2002 inlägg som att tjurarnas liv lite uppvägde deras utdragna död. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:08 | |
![]() | Ja, tjurfäktning är fel just för att vi kan välja att låta bli. Det är svårt att mäta lidande på det sättet, en mycket förbannad tjur lär vara så fullproppad med hormoner att den knappt känner smärta. Men hetsningen kan nog klassas som djurplågeri i sig. Jag håller dock med om att ett utdraget lidande naturligtvis måste vara värre. Jag tänker på våra mjölkkor. Det blir lätt lite hyckleri men givetvis vore det önskvärt att man sluta upp med tjurfäktningen. Speciellt med tanke på att den övriga världen föraktar denna kulturyttring. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:08 | |
![]() | Ah, tyckte mer det var en bra sak att nämna nu när vi sitter här och förfasas över de vidriga spanjorerna. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:10 | |
![]() | anders jag ser din poäng. Vänligen skämta dock inte om att fäktas med utrotningshotade raser. Om du väljer ett icke utrotningshotat, farligt djur, så är jag med dig dock. En lista för dig att välja ifrån: 1. Vithaj (Väldokumenterad farlighet, dock begränsad rörlighet på land) 2. Zebran (kanske inte verkar så farlig, men en potentiell "kicker") 3. Dinosarie (köttätande att föredra) 4. Jaguar (världens snabbaste på land, dessutom vassa hörntänder. köttätare) 5. Skunk (just for the hell of it! Skulle bli roligt tror jag | |
| Ballerina | 2009-01-28 20:12 | |
![]() | dudeniro Nä jag tror inte att man dödar tjurarna. Det är en myt. | |
| Delight2002 | 2009-01-28 20:13 | |
![]() | Jag menade bara att det finns många djur som har det många många gånger värre. Micro, hur menar du med att uteliggares hundar har det bra? Magra och rädda, vanskötta, frusna och toviga. Med en full / hög husse eller matte. Har du varit på "plattan" på senaste tiden? | |