Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 726

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 23:01
Antal inlägg: 6214

generaliserar lite då, krögare lika med personal. hela etablissemanget.

Detta är en klagotråd ond!

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-29 23:02
Antal inlägg: 2032

Nej det har jag inte, har dock tänkt flera ggr, ett antal av mina vänner har rekommenderat stället, men nu var det några år sen iofs.

Prositi2009-01-29 23:02
Antal inlägg: 539

Man är ju i lite underläge.
Låt oss säga att det kommer en servitör till Agda som behandlar Agda som något hunden släpat in.

Om nu Agda blir sur på servitören och säger ifrån efter hon gjort sin beställning.

Servitören kanske blir sur och får för sig att lägga en loska i Agdas mat eller så på vägen till hennes bord.

Agda äter maten, betalar och ska gå ut.
På vägen ut kommer servitören fram till Agda med ett brett leende och säger
"Du, jag lade en stor loska i din mat. ha en bra dag"

acron - Ej medlem längre2009-01-29 23:03
Antal inlägg: 125

Det roliga som jag kom att tänka på, var när vi var 3-4 st som åt på en pizzeria. Vi väntade på maten i godan ro och fann oss i att det tog sin tid (vill minnas att vi beställde kötträtter och liknande som tar lite längre tid att få än en sketen pizza)... innan vi ens hunnit äta färdigt så kommer servitrisen och frågar om vi har ätit färdigt snart eftersom bordet är bokat en viss tid.... nghah!?

Såna gånger borde man ju beställa in en dricka till och prata om vädret, enbart för att jävlas - varför ge oss bord om man inte ska få hinna äta upp maten? Ibland blir man sur på sig själv för att man tolererar så mycket som man gör :)

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 23:03

gör det. det är oslagbart. Med lite tur får du hela paketet, en fiolspelande gammal farbror, nedsläkt belysning, ägarinnan som bråkar med sin dotter, fel beställning samt gott käk!

Basta - Ej medlem längre2009-01-29 23:04
Antal inlägg: 3528

Dude: Jag retar mig att jag inte får köpa barnbiljett på flyget.

tipitina2009-01-29 23:05
Antal inlägg: 2687

Jag har jobbat både som servitris och kassörska och jag håller med om att ett litet leende fan inte kostar så mkt. Det är mitt jobb i servicebranschen att vara artig och trevlig.
Däremot kan jag förstå att inte alla alltid orkar därför att med de arbetstiderna och den lönen så känner man sig inte alltid motiverad men detta skall inte drabba kunden.

I det fallet jag själv är kund och betjänas av en tråkig/otrevlig kassörska/servitris blir jag ofta överdrivet trevlig och leende själv. Antingen lyser de upp eller så irriterar de sig på mig, men vad fasen jag påverkar iaf:)

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 23:05

den här är bra

"Skulle jag kunna få klyftpotatis istället för pommes"
"vänta jag skall kolla..."
väntar
"hej du nej det går inte för det är pommes som står på menyn"
"ok...?"

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-29 23:06
Antal inlägg: 2032

Då har du haft lite otur tror jag dude.

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 23:06

men basta då! det är väl inte samma sak. Det kostar mer för flygbolaget att flyga dig som vuxen än ett barn (vikt, bagage, mat osv). En pizza är ju en pizza, det spelar väl ingen roll. Man betalar ju för storlek. Det vore som att säga att ett barn inte får beställa en vuxenpizza ju.

trashone - Ej medlem längre2009-01-29 23:07
Antal inlägg: 18678

Dude: Fast nekar de klyftpotatis behöver det inte vara otrevlighet.

bove2009-01-29 23:07
Antal inlägg: 1333

Och trots att man har betalt dyra pengar för maten och är full och trevlig så blir servitrisen sur när man nyper henne i rumpan.

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 23:08

jag skulle vilja säga att stockholms restauranger är både "high" and "low". Många höjdare, många ställen med suverän service utan att vara dyra eller märkvärdiga (soldaten sveijk, koph an yang (stavning?), osv... men också en del bottennapp

swempa2009-01-29 23:09
Antal inlägg: 535

prositi det värsta är att det har hänt

acron - Ej medlem längre2009-01-29 23:09

Sen kan jag nästan irritera mig på servitriser och servitörer som försöker bete sig "fint", men med ett kroppsspråk som samtidigt säger "jag hatar mitt jobb och ni kan dra rakt åt helvete"... verkar jag vara svår att behaga? :)

"Smakar det bra?" samtidigt som personen verkar ha sålt smöret och tappat pengarna och hittat frun i sängkammaren med rörmokaren på en och samma gång.

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 23:09

trah, nä de kan ju ha slut på klyfta och det kan man ju förstå.

Prositi2009-01-29 23:10
Antal inlägg: 539

swempa: Jag anar nästan det.

Man har ju ingen koll på HUR ofta det händer.
Det kan ju vara så att kocken tappat maten man äter på golvet och sedan bara lagt upp den på tallriken igen.

Man har ingen som helst aning.

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 23:11

acron, café piastowska för dig! du kommer att gilla det. Där får du minsann veta vad personalen tycker, egentligen! ;)

acron - Ej medlem längre2009-01-29 23:12

låter lovande dudeniro, dock antar jag att stället inte finns uppe i Umeå?

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-29 23:14

nä. det bästa är att det inte är något "koncept", det är bara så det är och alltid varit bakom de vita gardinerna på tegnergatan. En gammal farbror tittar om man är uppskriven (har bokat) även om man säger "Jag har inte bokat bord". Han är nämligen döv, antar jag. Men trevlig.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?