Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 716 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-30 11:00 | |
![]() | Ja dumt av ts att inte länka till en textsida oxå. | |
| Tommy 1979 | 2009-01-30 11:12 | |
![]() | trashone: Nu fanns nyheten enbart som TV-inslag, annars hade jag gjort det :-) | |
| mrperfect | 2009-01-30 11:37 | |
![]() | Nu säger man ju inte varför honskulle ha fått 40 år, det saknas fakta. Icke att förvånas över att den ursprungliga domstolen inte kan nånting om datorer. | |
| mrperfect | 2009-01-30 11:38 | |
![]() | Jag lyckades se det till sist förresten, det var nedladdningen som var erbarmligt långsam först, sedan lossnade det. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-30 13:59 | |
![]() | *Ryser* vem törs bli lärare och i USA? Hade samma sak hänt i Saudi-Arabien hade hon kanske blivit stenad. I Sverige? Förhoppningsvis saklig utredning och upprättelse eller avstängning från lärarförbundet efter utslag. | |
| vindsus86 | 2009-01-30 14:12 | |
![]() | aah. äntligen fattar jag vad ni menar med "ts"! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-30 15:59 | |
![]() | Så här är det: Aftonbladet har gjort urusel journalistik. Inte bara länkar man en huvudrubrik till en film... Detta hände 2004, och lärarinnan dömdes I JANUARI 2007. Någon strafftid fastställdes aldrig. Experter visade att polisen vilselett rätten med en undermålig utredning, och krävde en re-trial. Lärarinnan som, helt förståeligt, varit helt slutkörd av den utdragna processen gick i det skedet med på att erkänna en misdemeanor (motsv. åtalsunderlåtelse). Lärarinnan fick en anmärkning och 100 dollar i böter. Aftonbladet kör alltså gamla nyheter, och har inte gjort någon som helst research för att kolla vad det är de rapporterar. Istället ger de grogrund för lika missledande "trådar" här på betapet till exempel! ;) www.theinquirer.net/...se -dropped blogs.edweek.org/tea...se ttl.html | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-30 16:03 | |
![]() | Hehe. Ja lite googlande gav massor av textsidor men nu har ju dudde redan gjort att mitt googlande var förgäves. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-30 16:08 | |
![]() | Jag blir urförbannad på Aftonbladet, som verkar bygga sina "reportage" på youtube-googlingar. Hur fan kan man kalla det journalistik när man inte ens bryr sig om att kolla om det man länkar till är aktuellt - eller ens sant!? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-30 16:09 | |
![]() | För uppenbarligen så säljer det. Bevis A: alla (nästan) länkar till AB. Dvs smarta människor som gör minimalt med arbete och dumbommarna på golvet frodas. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-30 16:12 | |
![]() | Exakt, det svåra för aftonbladet rent moraliskt är ju att man spelar på folks känslor och upprördhet genom att publicera "youtube-fakta" utan någon som helst källgranskning. Det fina i kråksången är ju att gårdagens aftonbladet.se redan är lost i cyberspejs och nu kan man gå vidare med dagens nyhet, typ "Trehövdat barn fött i turkiet, se filmen"" | |
| carhum | 2009-01-30 16:17 | |
![]() | Ja vad ska man säga...stackars människa. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-30 20:50 | |
![]() | Lite OT, men rekomenderar filmen "religulous". Scenen när en sk "kristen" senator säger "u dont have to pass an intelligencetest to be a senator" är guld..Men det är bara en bonus när man ser alla kreationisterna och deras världssyn, only in America folks..only in America. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-30 20:51 | |
![]() | och i Polen ;) | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-30 21:18 | |
![]() | Iofs är inte Polen självutnämnd "ruler of the world", inte heller skryter de med att de är längst fram i utveckling när det gäller annat heller. När Polens president räknas som världens mäktigaste man så kommer jag oroas lika mycket.. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-30 21:20 | |
![]() | usa är nog "ruler" så länge vi inte tonar ner vårt anala intresse för allt som händer "over there". Tokigheter hittar man varstanns man letar, och det är ju uppenbart var aftonbladet gräver ;) | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-30 21:23 | |
![]() | Och allvarligt, dude, finns det någon annanstans i världen(som är lika stort och mäktigt som USA) där faktiskt en stor del av befolkningen hävdar att Jorden är ca 5000 år gammal? Dessutom, varför säger många, måååånga amerikaner(och nu menar jag inte gemene man, utan folkvalda) att just USA är guds utvalda land? För det händer ofta, speciellt i valkampanjer. Inte presidentval då, men ändå. Att jag påvisar det här är inte ett försök att bråka med dig, dude, men du som tydligen bor där borde ju ändå sett en del av det här.. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-30 21:25 | |
![]() | Det är ganska vanligt att folk som blir valda till diverse ämbeten säger att "gud ville det" Lika väl som vissa idrottsmän säger detsamma när de vinner..varför skulle gud vara extra mycket på Amrisarnas sida för? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-30 22:04 | |
![]() | !? Vad menar du "för det händer ju ofta, speciellt i valkampanjer. Inte i presidentval, men ändå" ? Var menar du? I bibelbältet? Låter allvarligt och korkat tycker jag. Nyfiken om du vet mer, för jag vet ju att det finns en jävla massa konservativa kristna, men man hittar dem knappast i flertal i new england där jag bor. Så för att svara på vad du skrev, nej jag har inte sett en del av det faktiskt! Gallup (2007): Do you believe in evolution or not? 49% believe in "Evolution;" 48% do not; 2% have no opinion Nästan hälften trodde alltså inte på evolutionen, vilket väl kan antas då att man menar att människan som hon är idag är så som gud skapade henne. Det där med "vanligt" skulle jag passa mig för att säga ond. I filmer, ja. Tro det eller ej, kyrkan och staten är separerad i usa. Obama pratade om religion i sitt inledningstal som president, men fick i princip med "kristna, muslimer och ateister" och har sedan tydligen fått kritik INTE för att han nämnde muslimer, utan ateister! ;) | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-30 22:39 | |
![]() | Nästan hälften trodde alltså inte på evolutionen? | |