Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 716 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2009-01-30 14:41 | |
![]() | Jag kommer gissa helt fel nu antingen SP eller Gun roses.. haha helt ute o cyklar förmodligen xD | |
| david_84 | 2009-01-30 14:58 | |
![]() | Vi hade en tråd om det här förut. Då gick det ut på att ta en låt på svenska och sen översätta några ord från den till engelska, eller tvärtom från engelska till svenska, och så fick de andra gissa. Där uppmanades alla att ta kända låtar, sådant som hör till allmänbildning bland den musikintresserade, men gärna med kluriga översättningar och korta mindre kända textrader, som gör att det inte blir så lätt att komma på ändå för den som hört låten. www.betapet.se/forum...am p;page=0 Det blev väldigt uppskattat, ända tills någon moderator fick för sig att slänga tråden i soptunnan (dvs flyttade över den till fliken "ordlekar"). | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-01-30 15:18 | |
![]() | Tool är mer lyssnade på last.fm än Marilyn Manson, som ni alla verkar känna personligen. | |
| Lille_skutt_ | 2009-01-30 15:38 | |
![]() | Tool, prison sex | |
| Kummallinen | 2009-01-30 15:54 | |
![]() | "alltså, ska man ha en sån här tråd så bör det vara mycket "spelas mycket på radio nu-musik" som dom flesta har hört." Får man bara ha såna här trådar om man lyssnar mycket på radio då alltså? För i en "spelas mycket på radio nu-musik"tråd skulle jag inte jag kunna svaren i alla fall. | |
| emmylicious | 2009-01-30 16:00 | |
![]() | nä, men klassiker som dom flesta har hört iaf... | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-01-30 23:06 | |
![]() | Okej om det är en minimalistisk tråd med speciell musik så vill jag testa det. Feel good real good. Nån som kunde det? | |
| mrperfect | 2009-01-30 23:07 | |
![]() | HAHA, en typisk tråd där jag får 0 p :) | |
| david_84 | 2009-01-30 23:48 | |
![]() | Mekano) Det där är Brainpool! Vet dock inte titeln. De två sista orden i sången är i alla fall "without you!" :) | |
| david_84 | 2009-01-31 00:17 | |
![]() | På låtlistan till min cd står det att låten kort och gott heter "I feel good". Nu kan det ju förstås tänkas att det finns någon annan låt som också innehåller de orden... Här är mitt bidrag till denna "kluriga men kulturella utmaning": "Lettuce-bee-lovers... Will? Mary? Or four tunes, to get her." Det kan tänkas att det råkat bli några felstavningar, felplacerade skiljetecken osv. Men det är i alla fall en låt som alla någorlunda musikkunniga borde känna till! | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-01-31 11:01 | |
![]() | Nej David, det är den här gamla dängan..Manix - Feel real good som troligtvis förändrat världen) www.youtube.com/watc...LR ZEkYtq2c En av mina favoritlåtar. Det är bra med lite ord i låten...så man är säker på att komma ihåg texten. Tack för jag fick använda din tråd lite.. | |
| david_84 | 2009-01-31 12:17 | |
![]() | Hej Mekano, Okej, men lite får du skylla dig själv om du ger ett textutdrag som kan stämma in på flera olika låtar! :) Ingen som har kommit på min än? Vad är det här för forum jag kommit till? Jag gav er första raden i en topp-5-låt bland en av världens mest kända artister/grupper, och inte ens en gissning! Nåväl, här ska ni få lite mer text. Denna gång översatt till svenska: -Kan du ge mig en cigarett, jag tror de ligger i regnjackan. -Vi rökte de sista för en timme sen. Så jag betraktade landskapet... hon läste i sin tidning... Och månen steg över ett öppet fält... Första textraden var alltså: "Lettuce-bee-lovers. .. Will? Mary? Or four tunes, to get her." Originalspråket är också engelska. | |