Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 261 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| katta_strof | 2009-01-31 15:13 | |
![]() | M. Jackson och Elvis är lite svårt att jämföra. Det har nog med tiden att göra också. Numera är det svårt att slå igenom så vansinnigt stort med tanke på det enorma utbud av musik och genres som finns. Men då, när Elvis slog ner som en musikalisk chock - både med musiken, rösten, utseendet och den karatäristiska stilen han hade på scenen i sina framträdanden - så var det i hela världen. Alla älskade honom dock inte. Säkert så gjorde den äldre generationens förfasan honom än mer populär på flickrummen kan man tänka sig. Intresset för musik överhuvudtaget har nog växt sedan dess. 80-talet var ungefär som den stora hitmaker-tiden, Madonna "chockade" med sin 'like a virgin' och blev världskändis. Hon vågar - wow. Ingen skulle höja på ögonbrynen idag. Numera blir sk skandaler kända medan kändisarna fortfarande lever. Det var nog lite mer "lägga locket på" förr. | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-31 15:18 | |
![]() | låten Thriller har jag inte fastnat för faktist Beat It gilalr jag och Smotth Criminal sen finns They Don't Really Care About Us där videon är inspelad med riktiga fångar | |
| katta_strof | 2009-01-31 15:19 | |
![]() | Beat It, är nog den bästa låten, tycker jag med - från skivan Thriller | |
| katta_strof | 2009-01-31 15:20 | |
![]() | Sen kom ju den där superhiten " Bad" - men då var jag redan i hårdrockträsket ;) | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-31 15:20 | |
![]() | Beat It är min favoritlåt me han men den är ju inte helt sönderlyssnad precis | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-31 15:21 | |
![]() | Beat it och Billie Jean är mina favoriter på Thriller. Billie Jean: se.youtube.com/watch...n- cHBv7UpA | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-31 15:23 | |
![]() | Billie Jean såg jag på VH1 Classic för några datr sen Michael Jackson spelar rätt ofta där Black & white mest typ men den är väl inte så bra enligt mig | |
| katta_strof | 2009-01-31 15:27 | |
![]() | Sedan, ang "skandaler" och M. Jackson - så är de ju rätt många, inte bara de på senare år. Det började väl rätt tidigt iom att han är klart annorlunda. Munskydd, tryckkammare för att leva längre, apor, hans numera fd hem (nöjesparken), alla operationen, hudfärgen som blev vit, hans systers påståenden om incest i familjen, giftermål med just ELivs dotter osv | |
| katta_strof | 2009-01-31 15:30 | |
![]() | Ah just det - Bille Jean var ju jäkligt poppis | |
| -R0BBAN- - Ej medlem längre | 2009-01-31 15:30 | |
![]() | Kuriosa: Eddie van Halen spelar gitarr på Beat it. Det gör inte låten sämre precis. Beat it (gitarrsolo@3.10 för den som är intresserad): se.youtube.com/watch...qx o1SKB0z8 | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-31 15:39 | |
![]() | Michael Jackson har även haft Slash som gitarrist i nån låt På VIVA Europa när jag var i Schweiz så hade dom Michael Jackson Special me bara mass videos i nån timme elelr två jag såg en video me massa rockande tjejer runt omkring kommer itne ihåg va låten heter nu igen men det var Live iallafall | |
| katta_strof | 2009-01-31 16:40 | |
![]() | Hur blev det förresten med M.Jackson och anklagelserna mot honom? Blev han dömd för något? | |
| remvanrijn | 2009-01-31 19:03 | |
![]() | Får alltid lite kalla kårar på ryggen när kändisar nämns i samband med barn som utnjyttjas, oklart vad som är sant/falskt i detta. I USA vinner den som har dyrast advokat rättsprocessen. Endel av hans musik gillar jag dock , . .se.youtube.com/watch...H g-IRZk4D0 - dirty diana , öh lover bit ! billy jean, who is it? | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-01-31 19:09 | |
![]() | remvanrijn Dirty Diana var det tack nu vet jag att det är den videon me rockande tjejer i me gitarrer | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-31 19:10 | |
![]() | Har ingen som helst aning om huruvida MJ är skyldig eller ej. Tydligt är att han inte verkar må så bra. Jag tror inte han blev dömd för ngt, tror att det blev förlikning. Oavsett så tyckte jag att hela albumet "bad" vad bra, och han var en riktigt duktig dansare (hur det är med den saken nu vet jag inte). | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-31 19:17 | |
![]() | Var inte anton glanzeilus en av dem som vittnade om att Michael Jackson inte var pedofil i rättegången? OM M.J inte är pedofil, så har jag förstått att han älskar barn och att han antagligen tycker att barn är bättre (mindre förstörda) än vuxna. Han har ju byggt sitt hem Neverland (före detta hem) som en tribut till barnfantasier. Jag skulle vilja säga att M.J valde fel tid att bli känd och älska barn. Folk här använder "att sova i samma säng" som barn som ett tecken på att någon är pedofilli, vilket säger en del om tiden vi lever i. Det hade väl inte varit så märkvärdigt på 70-talet, och inte särskilt många hade gjort en sexuell koppling av det. Jag tror inte mj är pedofil, jag tror han älskar barn och jag tror att han har utnyttjats både som barn och vuxen och hade någon naiv tro om att han skulle kunna skydda barn från vuxenvärldens cynism. Han föll på eget grepp och mår antagligen trippelt så dåligt idag som när det hela började gå utför. Bättre musiker får man leta efter. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-01-31 19:18 | |
![]() | Nog är det ändå lite märkligt med en vuxen man som leker med småungar dagarna i ända? | |
| miss_ia | 2009-01-31 19:19 | |
![]() | Jag tror nog inte man behöver leta länge för att hitta bättre musiker. Men dock gillar jag hans tidiga karriär med Jackson Five och runt "Bad"-tiden:) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-01-31 19:20 | |
![]() | jo, det kan man ju tycka. Men det finns en hel yrkesarbetande grupp (kvinnor) som gör det utan att det anses vara konstigt ;) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-31 19:20 | |
![]() | Ja..tänk vad min pappa är märklig. han lekte med mig och mina systrar hela dagarna, och ibland sov vi på arm också. | |