Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade56
Mobilspel
Pågående19 640

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tilduskan - Ej medlem längre2009-01-31 17:17
Antal inlägg: 1208

faktiskt så trorjag att man har ett ansvar över sig själv och h ur man ses i andra s ögon. MEN jag tror inte på att vända kappan efter andra längre. De gånger jag försökt det så har det bara slutat med att jag letat fel hos mig själv.

Om någon inte accepterar dig som du är så speglar det den personen lika mycket som dig och då ärdet bästa alternativet att ni möts halva vä gen alternativt att ni vänder er mot andra.

du behöver inte mobbarna eller dem soms töter bort dig. du behöver någon som tror på dig och som du tror på tillbaks. Det är med all sannorlikhet inte de s om ser ner på dig utan såna som du aldrig ens tänkt på i de banorna men tyvärr vill vi ofta ha det som vi inte får.

samtidigt. det är klart du kan ändra dig och bli en annan så länge du är sann mot dig själv och dina ideal, annars blir det bara falskt.

trashone - Ej medlem längre2009-01-31 17:22
Antal inlägg: 18678

Jag tänker iaf inte ta ansvar för andras konstiga synsätt.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-31 18:59
Antal inlägg: 2032

Du är alltid så glad..

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-31 19:05
Antal inlägg: 5000

Äh,folks VILL ju ändå säga saker om en även om man inte gjort si elr så som de påstår,de vill säga de kanske ibl pga svartsjuka elr avundsjuka,,jag är ingen som är varken bråkig elr beter mej illa mot människor,jag är skötsam,men jisses vad elaka saker människor vill vara, säga saker som de hittat på man gjort elr sagt,,ska jag ta ansvar för det?knappast,,,,å de säger faktiskt mer om dom än om mej
hade DOM tagit sitt ansvar för sig,likaväl som jag tagit det för mig,hade jag å många andra sluppit onödigt lidande

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-31 19:05
Antal inlägg: 4279

carlmartin, jag kan bara tala för mig själv, men det som jag (ibland) blir besviken över hos människor som upprätthåller en stark fasad är deras ovilja att lita på mig tillräckligt för att visa sitt rätta jag. För mig är det inte vänskap.

Detta struntar jag givetvis fullkomligt i om det handlar om en person som inte betyder så mycket för mig, men om det är ngn jag bryr mig om så gör det mig lite ledsen.

Självklart kan man påverka hur andra uppfattar en, men frågan är om man vill och i vilken utsträckning. Man måste också vara beredd på att de signaler man skickar ut i hög grad påverkar vilket bemötande man får.

kissed - Ej medlem längre2009-01-31 19:06
Antal inlägg: 3037

Tycker att man har ett ansvar över hur andra ser på en. Annars innebär det ju att man kan bete sig som ett svin och skita fullkomligt i andra människor.
Men jag menar inte att man ska vika ner sig totalt utan givetvis stå för den man är. Vissa dömmer en hur trevlig man än är.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-31 19:06

sedan beror det på vad man utgår ifrån,men jag menar att det spelar ingen roll hur mycket ansvar man tar för sig själv ibl,i vissa fall

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-31 19:07

sedan om man gör ngt dumt,så får man ta ansvar för det,givetvis

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-31 19:13

Man kanske inte har ansvar över hur andra ser på en, men däremot får man nog ta och bete sig när man är bland folk, det finns så många människor som säger: "jag är som jag är, och sen får ni tycka vad ni vill" utan att faktiskt inse att man måste bete sig som folk...
Att vara sig själv är inte alltid ett självändamål.
Man ska inte ge kall på sin personlighet, men måste ändå anpassa sig ibland...

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-31 19:14

Det finns något som heter självbevarelsedrift, folk som sprutar ur sig det första som kommer i huvet utan att tänka efter brukar ofta benämnas med diagnoser..

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-31 19:16

Jag brukar kalla dem vid förnamn i och för sig....

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-31 19:16

Bumpar tråden...vill bara säga att mina inlägg kanske var lite OT, men något som jag tänkt på ibland..:)

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-31 19:19

nej det kan man inte,ta ansvar över hur andra ser mig,men de väljer ibl att se mig på ett visst sätt pga av tex avundsjuka lr svartsjuka,å DE tar jag aldrig ansvar över å ska måsta hävda mej,men slutkontentan var ju att ibl så spelar de ingen roll om du beter dej bland männsiskor,så vill ändå folk se se dom vill osv,,,
vet inte om du svarade på mitt inlägg där ond kanin

mommesfrites - Ej medlem längre2009-01-31 19:20
Antal inlägg: 7605

Myspruppen, då är det ju mobbing från de andra och klart inte ditt ansvar. De får säkert lida för allt dumt de gör, så småningom.
Linn79, håller med. Man känner ju om det finns förställning och döljs något.
Folk man bara hälsar på ibland, får man ju bara se en fasad hos. Då är det i regel städat hemma och artiga fraser. Kanske därför det som barn är så spännande att sova över hos kompisar, för då får man en mera hel bild av sin vän och hela familjen.
Ond_kanin, du behöver väl inte kommentera hur glad och positiv den och den är. Alla är inte så och om man är obekväm, så utgör inte det att man är ett öppet villebråd. Ett ensamt vedträ kan inte brinna och det är väl onödigt att hålla liv i en skogsbrand?

Myspruppen - Ej medlem längre2009-01-31 19:21

mm precis,i det stora hela så styr man,men ibl elr ofta som i mitt fall,,så ser inte människor de som ÄR ,utan bara de de vill

trashone - Ej medlem längre2009-01-31 19:22

Bete sig som folk guide kräver nog en egen tråd.

-R0BBAN- - Ej medlem längre2009-01-31 19:24
Antal inlägg: 1118

Kanin: Du har helt rätt.
Egentligen kan man säga att hela livet är en kompromiss mellan egots behov och vår strävan att bli omtyckta och bekräftade av andra människor. Det gäller att hitta en bra balans där.

Linn79 - Ej medlem längre2009-01-31 19:26

trashone, det tror jag också!

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-01-31 19:27

Mommes? är du försvarsadvokat? Du har nog din beskärda del av kommentarer du med..vad jag retar mig på är när man ska vara spydig hela tiden..

trashone - Ej medlem längre2009-01-31 19:31

Mommes: :)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?