Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 640

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ässät2009-02-01 20:24
Antal inlägg: 4824

ajjemen :)

trashone - Ej medlem längre2009-02-01 21:26
Antal inlägg: 18678

Allt hänger på hur full man är.

Lindalainen2009-02-01 21:53
Antal inlägg: 651

*vink vink*

Mandark2009-02-01 22:17
Antal inlägg: 637

Ässät vill inte vara bästis med mig, fifan!

Ässät2009-02-01 22:22
Antal inlägg: 4824

Haha Mandark... *stryker mothårs* *s*.. hur går de på jobbet? Inge allvarligt hoppas jag

Mandark2009-02-01 22:25
Antal inlägg: 637

Nej då, är andra ambulans idag så det är väldigt lugnt.

Prositi2009-02-01 22:31
Antal inlägg: 539

Skoj att det blev så många som hängde med på min tråd....

Jag tror att det som gör det så lätt att få kontakt med andra på betapet är att det från början är vissa ämnen man pratar om.

Om man ser på hur det är i samhället så är det ju inte direkt någon som går runt med en skylt på magen där det står "Vad tycker du om skolan idag?"

Även om det var det hade man ju inte gått fram och berättat vad man tycker om skolan till den här personen, utan frågat sig vad det är för kuf som står där med en skylt på magen och ler fånigt.

Men det är ju bevisligen lättare för en del att få kontakt och börja småprata här på betapet än ute i samhället.

anneli72 - Ej medlem längre2009-02-01 22:35
Antal inlägg: 11612

Helt rätt,Prositi.

Prositi2009-02-01 22:41

Det som är intressant är det att det är inte själva ämnet i sig som gör att folk börjar prata med varandra, om man ser på trådarna så spårar det ur rätt snabbt.
Folk börjar prata om annat än det själva trådens ämne från början.
Så det är ändå inte själva ämnet i sig som gör att folk blir kompisar med varandra.

Men det att det finns forum där tanken är att man ska prata/skriva verkar göra det lättare för folk att börja småprata.

Kan man då tolka det som om vi nu hade fik eller så ute där tanken var att man kunde sätta sig vid vissa bord som handlar om olika ämnen varje dag så skulle folk lättare börja prata?

Eller är det just det att det är internet, man sitter i en trygg stol bakom en skärm och väljer själv när och hur man ska prata.
Det är ingen person som sitter och glor på en och förväntar sig att man ska öppna munnen och säga något trevligt?

Sedan kan man då ta upp det här med alkohol.
Det är ju ingen nyhet direkt att folk har lättare att börja prata och bjuda på sig själva efter några öl eller drinkar.

Det kan väl inte bara vara jag som tycker det är lite tragiskt att det ser ut så egentligen?
Vad är det folk är rädda för egentligen?
Vad andra ska tycka och tänka om dem?

trashone - Ej medlem längre2009-02-01 22:45

Skall vi hålla med om att vi är tragiska som skriver på forum? Eller att vissa skriver när de är på lyran?

Prositi2009-02-01 22:58

Nej nej nej, jag menar inte att vi är tragiska som skriver på forum.
Men det är intressant att det verkar så mycket lättare att få kontakt med folk man inte känner från början.

Jag har ingen aning om hur många det är som är fulla när de sitter här.
Jag dricker inte alkohol, men jag har förstått att du gör det trashbone.

Det är upp till var och en att dricka eller inte, men jag tycker det är sorgligt att det behövs alkohol för att folk lättare ska kunna småprata med folk de inte känner med mer.

Det har ju blivit lite så att vi svenskar är mer eller mindre kända för att vi är så stela.
Det kanske är värre i andra länder, men jag vet ju att det är inte alls lika stelt och svårt att prata med okända nere i Europa som det är här i Sverige.

Ta bara det hur folk sitter på bussar i Sverige.
En sitter längst fram, en i mitten och sedan sätter sig en längst bak.
Har man en väska har man den bredvid sig för att slippa att någon ska sätta sig intill sig.

Jag var i Österrike för några år sedan ett halvår, åkte buss varje dag.
Där satt man i klumpar på morgonen och pratade om allt möjligt, det var allt från väder till den politik.

Tror ni att det kommer bli ännu svårare för folk att börja småprata i Sverige, eller tror ni att folk kommer bli mer öppna?

trashone - Ej medlem längre2009-02-01 22:59

Jag kan dock inte minnas när jag drack och satt här sist dock...

Prositi2009-02-01 23:00

Aha, då ber jag om ursäkt, jag tolkade det som om du brukade göra det.
Då ber jag om ursäkt och hoppas att du godtar min ursäkt.

Tess 082009-02-01 23:01
Antal inlägg: 18003

Jag tycker vi har jättetrevligt!

Prositi2009-02-01 23:19

Det tycker jag med, det var inget illa menat om det här forumet.
Tvärtom, jag har med väldigt trevligt på det här forumet.
Det var just det att det är synd att det inte är lika vänskapligt om man går på stan en vanlig vardag.

Men å andra sidan har man oftast mycket att göra och kanske inte har tid att stå och snacka med en främling om vad den har för sommarminnen t ex...

Börjar inse att jag trampat ner i det djupa klaveret igen..*skrattar*

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?