Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade78
Mobilspel
Pågående19 622

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Risotto - Ej medlem längre2009-02-01 23:39
Antal inlägg: 3069

Jag tror ju knappast att "Ingos" mentala sjukdomar enbart berodde på arv, de har nog eskalerats en hel del utav smällar mot huvudet.

remvanrijn2009-02-01 23:39
Antal inlägg: 16501

klart man kan skada sig i alla sporter, t.o.m. i gång om man råkar snubbla, men i ingen annan sport går vinsten ut på att knocka motståndare ( ojusta tacklingar i andra sporter blir ju bestraffade och borde då snarare vara till ens nackdel i slutändan)

trashone - Ej medlem längre2009-02-01 23:43
Antal inlägg: 18678

Det som kan diskuteras är ju om någon någonsin skall få ta en risk.

Risotto - Ej medlem längre2009-02-01 23:48

Jag fick en trist gliring i torsdags på träningen, tack och lov så hörde jag det inte då men råkade spela in det på min digitalkamera.
En kille på judon sa efter mig då jag skulle gå upp i en randorirunda (sparring) "ska du bryta nacken av honom också?".
Jag gjorde en teknik på en medelålders motståndare för sex sju år sedan vilket resulterade i att han fick frakturer högt upp i nacken. Även om jag givetvis känner mig kymig för det inträffade så vet jag att det inte var mitt fel i grunden utan berodde snarare på att denne person inte kunde falla oredentligt, vilket man ska kunna vid graden av blått bälte (två under svart).
Det finns risker med allt men de behöver inte exponeras så som de gör i proffsboxning.
I dagens läge är jag endast glad för att jag inte permeterade en småbarnsförälder i rullstol, förlamad från struphuvudet och nedåt.

levmysjkin - Ej medlem längre2009-02-01 23:53
Antal inlägg: 214

"The noble art of self defence". Det handlar om att inte träffas.
Risken är kalkylerad, precis som i t.ex. motorsport och störtlopp.
Dessutom handlar det väl i alla sporter som tillåter tacklingar om att få omkull motståndaren. Du kan bli lika skadad av en "juste" tackling som av en regelvidrig.

Risotto - Ej medlem längre2009-02-01 23:54

Inom vilken kultur räknas boxning som självförsvar?

kissed - Ej medlem längre2009-02-01 23:54
Antal inlägg: 3037

Boxning är helt sjukt tycker jag. Handlar ju om att slå den andra person riktigt mycket så hjärnan börjar dallra och han blir groggy.

Tycker att ett förbud är det enda rätta.

trashone - Ej medlem längre2009-02-01 23:55
Antal inlägg: 18678

Så olyckor sker. Vill tråden bara förfasas lite eller vad?

levmysjkin - Ej medlem längre2009-02-01 23:57

"The noble art of self defence" är vad boxningen brukar kallas i delar av det stora utlandet.

The_Viking2009-02-01 23:58
Antal inlägg: 750

Risotto du snackar om dödsfall och dylikt, det har varit fler dödsfall inom fälltritt, ishockey och fotboll (i varje sport alltså) än det varit inom Boxning på dom sista 20åren (Har jag hört insatta personer berätta). Sen att det finns andra följder av sporten är också en stor synd. Men det är ju ändå vuxna människor som har ALL RÄTT i världen att utföra sina sporter.

Jag är för all sorts fighting sport så länge det är under ordnade förhållanden med duktiga domare och läkare som förstår sig på idrotten.

Sen så undrar jag vad Ingo hade för mentala sjukdomar? Jag har ALDRIG hört talas om att Ingo har haft mentala sjukdomar.

The_Viking2009-02-02 00:00

Boxning går inte i huvudsak ut på att slå motståndaren groggy. Man kan vinna på kroppslag och även på poäng.

Risotto - Ej medlem längre2009-02-02 00:01

lev, men kan det anses som sanningsenligt? Jag kan försvara mig med judo men det betyder inte att det är en självförsvarssport. Men jag vill anse att judo är betydligt mycket mer självförsvar än boxning och dessutom dödligare mer direkt än boxning om man lägger den tekniken till repertoaren. Boxning går bara ut på att banka skiten ur varandra för att andra människor njuter av att se blod och svett, lite sjukt tycker jag men gladiatorspel har ju funnits sedan antiken.

The_Viking2009-02-02 00:02

lev, måste säga att jag är osäker på att jag hört det uttrycket men däremot har jag hört uttrycket "it´s a gentlemans sport" och det är det verkligen.

Risotto - Ej medlem längre2009-02-02 00:03

Är inte Alzheimers en mental sjukdom? (reserverar mig för stavningen)

mrperfect2009-02-02 00:03
Antal inlägg: 11437

Jag tror inte at man får ...fårr fåårrr ffåår fåååfr ffår får fffårrf åå..ffååårfffååå några hjärnskador.........

levmysjkin - Ej medlem längre2009-02-02 00:06

När min gamle boxningstränare var i femtioårsåldern kom han en dag ut på gatan och såg två killar runt tjugo som försökte bryta sig in i hans bil.
När han sprang fram emot dem så började de veva karate. Han sänkte den ene med en vänsterkrok men hann tyvärr inte springa ifatt den andre.

tessoresius - Ej medlem längre2009-02-02 00:06
Antal inlägg: 16

hehehe Tycker det är en trevlig sport samma med k1 å mma gillar å se på det men som sagt dom vet vad dom ger sig in på tror nog dom tycker det e halva nöjet att leva lite farligt :) e ju samma med motorsport (adrenalin)...

Risotto - Ej medlem längre2009-02-02 00:07

lev, skulle det inte ha varit bättre att prata med dem i första läget?

The_Viking2009-02-02 00:08

Jo det är ju klart det är Risotto, fel av mig.

levmysjkin - Ej medlem längre2009-02-02 00:08

"The noble art of self defence" är ett etablerat namn på boxning.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?