Spelrum
| Giraffen | 49 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 80 |
Mobilspel
| Pågående | 19 646 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 1stclassriot | 2009-02-03 14:33 | |
![]() | jag bodde i frölunda i ett år, det är jättebra där. bodde på den "dåliga sidan" tynnered, men precis vid centrum och det inte alls nåt fel på det området, längre in däremot, aj aj aj. majorna, tycker jag enligt min egen erfarenhet är nåt man ska undvika, det hände rätt mycket skit där då. mitt allmänna råd: på rätt sida av älven, alltså inte hisingen. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2009-02-03 14:34 | |
![]() | Maad Max: Men området, majorna, masthugget, kaverös, järnbrott och allt det där brukar kallas väster. Hisingen är bara massa gängkrig och skit på. | |
| 1stclassriot | 2009-02-03 14:35 | |
![]() | vincea, håller med dig! under det år jag bodde där mådde jag dåligt. var deprimerad och fick massa konstiga sjukdomar. är från en småstad från början och så fort jag flyttade hem mådde jag bättre. nu vet jag inte vad det berodde på, men sannolikt storstadsstressen. jag älskar göteborg, men jag stannar inte mer än en vecka. | |
| Maad Max | 2009-02-03 14:43 | |
![]() | Linders, det är sant. Jag skulle bara vara sådär jobbigt petig du vet. Hisingen ligger ju spikrakt väster om centrum medan Majorna etc blir mer sydväst. Man måste ju reagera när någon dissar min ö. Är btw uppväxt i Torslanda och flyttade sen till brämaregården/lundby, ett stenkast ifrån vad de kallar Gaza-remsan. Så länge man inte är med i någon supporterklubb eller liknande så har man ju inget att oroa sig för, jag menar, alla har väl en skottsäker väst att tillgå? | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-02-03 14:50 | |
![]() | I stort sett alla adresser har sina rötägg, oavsett var i landet man bor. Att peka ut vissa områden som sämre än andra tycker jag är dumt, men det är ju det den här tråden handlar om, eller? Det finns hustrumisshandlare, pedofiler och missbrukare i alla samhällsklasser, på Hisingen, Örgryte eller mitt i stan. Hoppas att du har ett fritt sinne och hittar din drömbostad, att dina grannar är underbara vare sig de heter "von någonting", Svensson eller Nujen. | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-02-03 14:56 | |
![]() | Strömmensberg is teh shit! Östra centrum ftw. Aiit? | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2009-02-03 14:58 | |
![]() | Undvik majorna, finns en kille som kallas för Kniven som tydligen inte är att leka med | |
| vincea | 2009-02-03 15:12 | |
![]() | alfamarie: Tycker inte det handlar om att peka ut dåliga områden i gbg. Personen i fråga undrade var i göteborg man ska bo som student och kan bara relatera till mig själv då vart någonstans jag själv i min ålder skulle vilja ha en bostad samtidigt som jag studerar. | |
| vindsus86 | 2009-02-03 15:16 | |
![]() | hahahaha kniven! | |
| heeting - Ej medlem längre | 2009-02-03 15:18 | |
![]() | vem gillar inte gängbråk? Kom till Hisingen vettja. | |
| Mandark | 2009-02-03 15:18 | |
![]() | Jag säger: Bo i Linnéstaden, för där bor min sambos lillebror. | |
| bove | 2009-02-03 15:34 | |
![]() | Fast alla profiler börjar ju tyvärr försvinna. Lever Majorna-Rambo fortfarande? | |
| Jesper M | 2009-02-03 16:39 | |
![]() | majorna är lätt det mest överskattade området iaf. pissvårt att få lägenhet och skitlångt ifrån stan. dessutom uppförsbacke HEEELA vägen hem på natten efter krogen! då är det bättre att satsa på kvilletorget vid backaplan, (där jag själv såklart bor) mycket lättare att få lya och mycket närmare stan. | |
| pöta | 2009-02-03 17:09 | |
![]() | Centrala Hisingen såklart! Här finns allt man behöver; käka på Tildas i Kvillestan, shoppa på Emmaus å backaplan. Keillerspark spöar slottskogen på sommaren och grym utsikt från ramberget. Nära till stan och massor av kollektivtrafik runt hörnet. Och det går att få en lägenhet! Flytta till Hisingen nu, om några år kommer alla ha fattat grejen så har vi lika långa köer som i majorna. | |
| phenningsson | 2009-02-03 18:45 | |
![]() | vill också tipsa om öster! eller om man vill kalla det östra centrum. mysigt och fint men ändå nära till stan! | |
| le-lou | 2009-02-03 18:48 | |
![]() | Inte Angered, inte Hisingen, inte Frölunda. Blä. Guldheden, Krokslätt, Majorna, Haga är bra ställen att bo på. | |
| Tedacious | 2009-02-03 19:07 | |
![]() | vart du ska bo? inte göteborg iaf | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2009-02-03 19:10 | |
![]() | man ska bo i Alingsås 5 mil därifrån så slipper man jobbiga göteborg | |
| leather-face - Ej medlem längre | 2009-02-03 19:21 | |
![]() | Majorna 414 änna | |
| beaca | 2009-02-03 19:41 | |
![]() | Eller Kungsladugård 414 :) | |