Spelrum
Giraffen51
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade82
Mobilspel
Pågående19 646

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Femme_Fatale2009-02-04 13:41
Antal inlägg: 709

PC =)

Äppelkatten - Ej medlem längre2009-02-04 13:45
Antal inlägg: 1290

mitt nick säger ju en del kanske.

nä, klart mac. fyller alla mina behov med råge.

däremot så gillar jag inte det nya alu-utseendet på de nya macarna. har alltid tyckt om den vita plexiplasten, alu känns bara så… pc =/

Maad Max2009-02-04 13:49
Antal inlägg: 1123

Linders.
Dels är det själva datorn i sig med all hårdvara från apple.
Men framför allt är det Mac OS X som får en att trilla av stolen, allt är så genomtänkt, smart och snyggt gjort.
Synd att Microsoft gjorde bort sig så hårt med Windows Vista, det är ju ingen värdig motståndare direkt.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-02-04 13:54
Antal inlägg: 1637

Hehe, Kal-Ek-Shejk, den där är bra ^^

hur som helst
macen är som sagt, stabil. Och den har bra minne. Detta gör att många som håller på med musik använder den för inspelning. Plus att det finns extremt skön programvara till mac just för inspelning.
Själv kör jag PC, och den funkar alldeles utmärkt såväl till studio som att surfa och spela på. Så nån mac blir det nog inte förrän pcn har ballat ur. Många bra strategi spel har dessutom gjorts för PC och de skulle dessvärre bli ett minne blott med en mac.

Maad Max2009-02-04 13:56

Viktor_M
Helt rätt det du säger om mac och musikinspelning, men det som numera är anledningen till att den fortfarande dominerar studiobranschen är ju att den är såå stabil snarare än minnet.

Maad Max2009-02-04 13:57

Samtidigt är ju en stor anledning, tradition också.

gnill2009-02-04 14:01
Antal inlägg: 1942

mac, mac och åter mac.

Anledning: vana, nostalgi (min första dator var en mac classic), obefintlig virusrisk, designen, att jag ha de program jag använder för mac, att en mac känns mycket lättare att förstå sig på (men det kanske är vana).

Basta - Ej medlem längre2009-02-04 14:03
Antal inlägg: 3528

Sen måste jag erkänna att det finns en liten del fåfänga också. Jag tar hellre fram en Mac på allmän plats. Men det är nog bara jag. ;-)

kajix2009-02-04 14:03
Antal inlägg: 7767

De positiva sakerna med en Mac är inte tillräckligt för att motivera 3-4 ggr så mycket i pris.

Jag funderar dock på att kanske inhandla en Mac Classic...

Dessutom kan man ladda ner OS X och köra på sin pc. Det ska jag nog göra och kolla om det funkar bra.

Utseendemässigt bryr jag mig inte så mycket.

Kummallinen2009-02-04 14:04
Antal inlägg: 55

Viktor_M, vill du spela spel på Macen är det ju bara att köra windows vid sidan om, funkar bra för mig.

Kal-El-Shejk2009-02-04 14:10
Antal inlägg: 91

Fast, kajix, det är inte 3-4 ggr så mycket i pris. Jag ska ganska snart hämta en imac. Igår testade vi dess kapacitet och körde bildrenderingar, någon film, surfning, en massa andra program med mera. Cpu:n var på 90%. Fläkten var tyst. Hade samma saker körts på min (förvisso) bärbara, hade moderkortet kraschat.
Men de känns dyrare och är kanske så, fast då måste man nog ha i åtanke att det som sitter inuti kommer från ett och samma ställe (nästan helt och fullt). Jag är nöjd och vill hämta den - NYSS!!!

Maad Max2009-02-04 14:13

Kan man köra OS X på en PC?
Sedan när?

hakwa - Ej medlem längre2009-02-04 14:14
Antal inlägg: 462

kajix, en mac kostar inte 3-4 ggr mer i pris än jämförbar pc.
Men annars så är jag en PC pojk, men det beror heltt enkelt på att jag jobbar med PC, enklare att hålla sig till ett system.
Men på det stora hela tycker jag att diskussionen är patetisk.
En rätt skött PC är lika stabil som en MAC, och vice versa. Ett system är bara så bra som dom som använder dom är en gammal beprövad devis... Så låt det vara en smaksak vad man vill använda.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-02-04 14:26
Antal inlägg: 1637

Kummallinen, jo det är ju faktiskt sant. Tänkte inte på det. Det är en smart lösning om jag får för mig att skaffa mac ^^

Maad Max, jag har för mig att de stationära macarna har ganska gott om minnesplatser. har jag fått för mig i alla fall. Vissa kör ju 10 GB minne och sånt, vilket kan te sig ganska fördelaktigt vid inspelning av musik. Om man jobbar med en 24-32 spår samtidigt. Men givetvis handlar det mest om stabiliteten. Det viktigaste i ett husbygge är grunden, sen kan man förstärka byggnaden hur mycket man vill ytterligare. ^^ (ganska kass jämförelse men.. -_-)

kajix2009-02-04 14:30
Antal inlägg: 7767

Det beror ju på vad man ska använda den till.

Billigaste bärbara PC: 2000:-
Billigaste bärbara Mac: 10000:-

Mac på pc:

macworld.idg.se/2.10...-p a-din-pc

eller:

ideneb.net/

hakwa - Ej medlem längre2009-02-04 14:36
Antal inlägg: 462

Jo, men det är ju en lite ofair jämförelse kan jag tycka. man får ju ändå jämföra någorlunda lika hårdvaror för att man ska kunna säga att dom är si eller så mycket dyrare. Sen kan man kasnke konstatera att Mac inte finns för dom som vill ha ett lågbudgetalternativ.

sannas_man2009-02-04 14:43
Antal inlägg: 17

Mac!!! Måste bara få ställa en följd fråga också... är det någon som har lyckats fått virus eller spyware på sin mac någongång?

Måns_E2009-02-04 14:45
Antal inlägg: 12059

Jag kör PC, är inte alls förtjust i Mac.

Först och främst så är de löjligt dyra, sedan är operativsystemet både trögjobbat, segt och buggigt. Virus har jag inte haft de senaste 10 åren på mina olika PC-datorer om man bortser från en trojan som tog fem minuter att få bort.

Så nja, jag är föga imponerad av mac, men inser att de måste ha en fantastiskt bra marknadsavdelning.

gnill2009-02-04 14:46
Antal inlägg: 1942

Haft Mac sen början av 90talet, aldrig ett virus. (däremot fick man ju "bomben" rätt ofta på den gamla classicen)

-Nephelia-2009-02-04 14:57
Antal inlägg: 1217

Kör pc men tänker byta till mac snart, när jag blivit tillräckligt rik.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?