Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pottberg - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:00 | |
![]() | ja, precis. därför borde hon inte hoppa av. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:02 | |
![]() | jag ville oxå hoppa av, morsan förbjöd mig. Det enda förbud jag nånsin fått. Jag antar att det var bra. De borde pressat mig mer angående vidareutbildnig också, men jag är glad att de gjorde sitt bästa. Jag brukar göra tvärtom vid press nämligen. Hur hade det gått om jag inte gick gymnasiet? Vansinne rentav. Skolan är kul. | |
| Susan_70 | 2009-02-04 18:02 | |
![]() | Jag får ta och diskutera alternativen med henne igen. Idag har hon talat med sin lärare (hon började alltstå skolan igen denna vecka efter jullovet), och han tipsade henne om att byta linje från samhäll till barn och fritid, där var det lugnare tempo. Så det kanske är ett alternativ. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:03 | |
![]() | håller med trashie; citat. Låt henne hoppa av om hon ist kan jobba. Det går alltid att läsa sen när man återfått läslustan. Bara gå hemma känns dock inget bra alternativ. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:03 | |
![]() | Nonsens. Vem vet, hon kanske gillar sitt jobb, pluggar vid sidan av och inte lider nöd. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:03 | |
![]() | susan: yrkesinriktat är en bra grej, önskar jag gick nåt sånt. ist för humanistisk | |
| Pottberg - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:04 | |
![]() | Nonsens. Vem vet, det kanske inte blir så. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:04 | |
![]() | bara gå hemma = döden för all framtid | |
| Pottberg - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:06 | |
![]() | Jag trivs med att inte gilla mitt jobb. | |
| Susan_70 | 2009-02-04 18:07 | |
![]() | Men... hur tusan får dom tag på jobb då? | |
| Susan_70 | 2009-02-04 18:07 | |
![]() | I dagens läge menar jag.... vi bor i en liten byhåla. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:08 | |
![]() | Du kan nog inte göra så mycket om hon vill hoppa av gymnasiet eftersom hon är 18 år. Du kan försöka prata om för och nackdelar för henne. Det finns ju fördelar också. Eftersom hon är så trött på skolan så kommer hon ju ändå inte få så bra studieresultat. Kanske bättre att hon gör något annat emellan och sen studerar när läslusten faller in igen. | |
| CHL | 2009-02-04 18:09 | |
![]() | om hon VERKLIGEN vill hoppa av och mår dåligt av att gå i skolan, så tycker inte jag ni ska hindra henne. Det går inte pressa en människa hur långt som helst. Ställ ultimatumet att det är ok om hon skaffar ett jobb innan, så hon tjänar egna pengar. Sen kan hon i godan ro fundera över sin framtid. Man är inte mogen nog att göra sitt livs val när man går i 9:an... idiotiskt! Enligt mig ska alla ut å jobba minst 2 år efter 9:an för att ha tid nog att fundera över sitt beslut. Väljer man en yrkesinriktad linje på gymnasiet, så är det ju extremt jobbigt om man känner att det inte är något att ha. | |
| Femme_Fatale | 2009-02-04 18:09 | |
![]() | Jag gjorde som BettyC, hoppade av gymnasiet vid jul sista året pga enorm skoltrötthet. Fick ungdomsplats på en skola hos syoläraren under våren. Sen började jag sista året till hösten, alltså gick om en termin. Hade jag haft betyg efter det sista året så hade jag haft kanonbetyg, tyvärr följde de tidigare årens dåliga betyg med. Varför kämpa på för att gå ut gymnasiet med urdåliga betyg och IG i vissa ämnen för att man är skoltrött. Bättre att hoppa av och komma tillbaka sen när man fått tillbaka ambitionen. Ambition är det viktigaste av allt, saknar man det kommer man ingenstans. Hota henne inte för det behöver hon inte om hon mår dåligt över skolan. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:11 | |
![]() | ifs har kissed rätt, hade jag fått hoppa av hade jag kanske varit mer motiverad sen (men betvivlar det i mitt fall) tror på belöning-pengar-mutor, hade funkat på mig. Var hård, det är bra, slappa föräldrar ger slappa barn. Jag gjorde en massa hyss; knarkade och sov i tvättstugor, mina föräldrar undrade inte ens var jag var. Jag sa att jag sov hos Lisa. Fasader fasader. | |
| Pottberg - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:12 | |
![]() | det är inte svårt att få jobb utan betyg, det finns massor av jobb som man kan lära sig på arbetsplatsen. Men då står du antagligen i nån butik eller jobbar på en fabrik. Inget fel i det, om det är det man vill göra. Man blir rätt trött av arbete med. Om man en gång i tiden varit skoltrött av att bara gå i skolan tror jag inte chanserna för att man orkar med ett jobb och studier samtidigt direkt ökar. | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:13 | |
![]() | bor ni i en småstad på landet? vad ska hon göra? har hon jobb, kan det vara bra | |
| CHL | 2009-02-04 18:14 | |
![]() | saga-li: Förstår inte ditt sista... dina föräldrar var hårda mot dig med skolgången? Å hur kom knarkande och det andra in i bilden? | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:14 | |
![]() | nä, tvinga henne vara kvar, sen är hon ju fri. allvarligt | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-02-04 18:15 | |
![]() | chl: det var det ENDA de tvingade mig, att stanna i skolan när jag ville hoppa av, sen hade de ingen koll, tror jag hade mått bra av hårda regler över lag. menar jag | |