Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 627

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pennyjenny2009-02-07 00:10
Antal inlägg: 528

Annars kändes de avbrutna högskolestudierna som ett misslyckande den första tiden. Men nu i efterhand ser jag det absolut inte så. Jag var helt enkelt inte redo för att bli sjuksköterska, och hade jag inte börjat läsa till det hade inte de saker hänt som jag fått uppleva de här två åren sedan jag flyttade hem igen. "Det finns en mening med allt som sker, men hårda ord de gör problemen fler och fler".

sanns88 - Ej medlem längre2009-02-07 00:11
Antal inlägg: 179

precis.

trashone - Ej medlem längre2009-02-07 00:12
Antal inlägg: 18678

I forgot *ironi* :S

anneli72 - Ej medlem längre2009-02-07 00:14
Antal inlägg: 11612

Ja, absolut!

krutmarie2009-02-07 00:26
Antal inlägg: 1696

ewapewa, har aldrig påstått att du är missunnsam, snarare skadeglad. Det lät så i din start av tråden. Om hon nu är så fruktansvärt, j-a gräslig som du beskriver så tycker du väl att det är lite konstigt att din bror verkar älska henne djupt? Alla dessa saker du tycker att hon är har du hört det själv eller har du hört det genom din bror? Mår hon bra i sitt förhållande med honom?

Om hon nu har nedlåtande kommentarer om arbetslösa, m fl så kan det ju kanske få henne att totalt ändra uppfattning för nu är hon ju en av dom.

Hon verkar inte direkt lycklig med sitt liv, då brukar många människor klaga på allt och ingenting. Hade hon möjlighet att få nåt annat jobb eller blev hon med barn tidigt och sen var hon tvungen (oavsett orsak) att jobba kvar för att ha en inkomst. Det finns många orsaker till att man är kvar på ett jobb man egentligen inte ville ha från början. Bor familjen i Skövde så finns det väl inte så himla mycket att välja på och även om man kan pendla till Mariestad, Falköping, Skara, Lidköping eller nån annan stad i närheten så finns det ju ont om jobb där med.

Jag tycker iaf synd om henne och tror att hon går igenom en riktigt svår kris just nu och skulle behöva allt stöd och uppmuntran hon kan få från HELA sin familj.

ewapewa2009-02-07 00:28
Antal inlägg: 60

Ja, det är detta jag vill ha er respons på. Min utgångspunkt är att det är djupt tragiskt att folk som älskar sina arbeten mister dem. Det innebär en enorm rollförlust, speciellt för män, och i regel en ekonomisk och familjär kris.
Normalt får jag utslag av folk som alltid tänker optimistiskt. Coacher och folk på arbetsförmedlingen som ska utreda vad man är bra på etc.

Det blir en Arbetsgivarnas Marknad, om vi ska låtsas som om detta alltid leder till utveckling av personlighet, eller ökade möjligheter. Men jag tycker definitivt att folk i tråden är kloka nog att hjälpa mig vidare i denna tankefälla.
Personlig rendetta?, ja definitivt. Hon stöttade inte mig när jag blev nykter för tre år sedan.
Svårt för att förlåta det? Ja kanske...

Ässät2009-02-07 00:31
Antal inlägg: 4824

Ja fick gå från mitt jobb siste november... o 128 st till.. många av oss kan säga att de e synd om dom som e kvar.. vi har möjlighet att bli nåt annat... vidga våra vyer medan dom som e kvar har jobbat där i 25-30 år.. men nu går de så dåligt där att dom har stängt vecka 7 o antagligen påsklovet oxå.. under 2009 ska ytterligare 125 st gå..

ewapewa2009-02-07 00:38

krutmarie
Det är såå bra för mig att lyssna på någon som faktiskt orkar att mentalt sätta sig in i hennes situation. Det är precis det jag inte fixar. Alla konflikter i hela världen beror på att vi inte har din förmåga att växla i perspektiv, eller att på allvar känna empati.
Jag ska försöka bli bättre på det. Alla anklagelser som jag riktar mot henne är egentligen orättvisa eftersom jag aldrig vandrat i hennes skor. Eller hur?
Jag vet ju ingenting. Om hennes inre, om hennes uppväxt, om hennes drömmar, tankar eller besvikelser. Alltså har jag inte rätt att döma.

Helt riktigt.
Men hon dömde mig när jag fick min livskris. Och hon har varit djävulskt elak mot mina andra systrar.
Och jag vill hämnas.
Fantastiskt forum vi har på Betapet. Man lär sig.

Är det hon som kanske har mått dåligt hela tiden?
Man hisnar?
Skriv mera alla ni goa människor som har erfarenheter av livet.
Jag lyssnar och läser.

ewapewa2009-02-07 00:40

Och krutmarie.
Ja jag är skadeglad. Helt korrekt uppfattat.
Men ytterst beklagligt.

trashone - Ej medlem längre2009-02-07 00:41
Antal inlägg: 18678

Haha!

Ässät2009-02-07 00:42

Oh dear...

ewapewa2009-02-07 00:42

ässät! du är så söt!!!

Ässät2009-02-07 00:44

men käre barn.. så jävla söt e ja väl inte.. vem får du betalt av att säga så? *s*.. på va sätt e ja söt... äh du driver me mig *s*

pion ekrot2009-02-07 00:46
Antal inlägg: 3340

ewa: Du har en himla konstruktiv output för att vilja "hämnas" tycker jag. :) Förmodligen känner man sig sätt isolerad om man dömer ut andra som egentligen inte gör något dåligt (som enligt dig är fallet med henne) och kriser kan göra så att man kommer både sig själv och andra närmare till slut. En allmänt bra grej är väl att aldrig ta något direkt personligt -att hon betett sig som en skurhink mot dig förr har alldeles troligtvis ingenting med dig att göra. Men det gör det inte mindre tråkigt.

ewapewa2009-02-07 00:46

Nä men jo jag tycker att du är söt. Det är väl bara att tacka å ta emot.
Vi har en seriös tråd här. Fint om du vill delta i den.

Ässät2009-02-07 00:47

ok tack.. o ja har deltagit...

krutmarie2009-02-07 00:49
Antal inlägg: 1696

ewapewa, ok, du känner dig kanske bitter för att hon inte stöttade dig då när du hade behövt ett starkt stöd och uppskattning, men det ska ju inte vara en vendetta för då mår du kanske själv dåligt efteråt?

Utökade möjligheter när man är 50+ är kanske att se att man själv också kan hamna i en kris ja. Frågan är ju hur det kommer att gå för familjen i sig. Klarar dom av ett ekonomiskt avbräck som det blir när 1 av dom blir arbetslös?

Tycker att du har varit enormt duktig som tagit dig ur ditt problem, men alla människor är inte lika starka. Hon kanske behöver dig mer just nu än du hade behövt henne för 3 år sen? Du kan växa ännu mer och ev ge din brors familj ett stöd som dom kommer att ha stor glädje av just nu och det kommer samtidigt att ge dig själv glädje och ny styrka.

Detta är bara mina egna funderingar, men kanske det kan hjälpa er alla ett steg på vägen till ett bättre förhållande. Familjen är, tror jag iaf det viktigaste man har.

ewapewa2009-02-07 00:51

Pion, jag fattar inte vad du menar. Om jag vill hämnas skulle jag ju inte vara så här feg. Sitta på ett forum och fråga efter era synpunkter eller inspel från er.
Jag pratar ju inte med henne. Men din poäng är kanske är att jag borde prata med henne över hennes icke-supportiv-beteende?
Borde jag vara så modig?'
Är detta fegt?

ewapewa2009-02-07 00:56

Och krutmarie. Nu har jag läst ditt inlägg en gång till. Om man läser det noggrannt ser du saken i en helt ny, och större dimension.
Det är vackert. Men svårt att leva upp till.

pion ekrot2009-02-07 00:56
Antal inlägg: 3340

Jag svarade bara på det du själv skrev. Jag tycker inte att du är ett dugg feg, och jag tycker inte att det är fel att skriva om det i ett forum. Tvärtom. Det viktigaste är väl att du först och främst blir klar i dig själv över hur du känner, vad som varit/är ditt ansvar och hur du önskar att hon betedde sig mot dig i fortsättningen och vice versa. Du "borde" inget annat än att vara dig själv närmast så att du också har styrka att vara andra nära.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?