Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 582 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-02-08 17:35 | |
![]() | Har ett alldeles eget tvättrum på dryga 12 kvm där jag har tvättmaskin, torktumlare och linor att hänga på ;-) | |
| Zizzi | 2009-02-08 17:59 | |
![]() | Om allt fungerar som det ska känns det inte så jobbigt att tvätta, men där jag bor har vi en vaktmästare som inte gör det han ska göra. För några månader tillbaka så byttes torkskåpet ut i tvättstugan. Det var ju bra, tänkte jag, för det gamla torkskåpet var verkligen slitet. Nackdelen med det nya skåpet är att det inte torkar klart tvätten. Det stannar efter ca 20 minuter. Det innebär att man måste stanna hemma och gå in i tvättstugan för att trycka igång torkskåpet gång på gång. Har påpekat detta för vaktmästaren som tagit dit reparatörer från Elektrolux. Dessa reparatörer säger att det är något fel på överhettningsskyddet, men de gör inget åt det och vaktmästaren bryr sig inte heller om det. Dessutom så rinner det ut vatten ur båda tvättmaskinerna när de är igång. Detta är också påpekat för vaktmästaren som inte verkar bry sig om detta heller. Förutom detta så sitter det lappar i tväättstugan om hur viktigt det är att städa efter sig och det är lite svårt att våttorka golvet med en mopp utan en hink att vrida ur moppgarnet i. Påpekade detta för vaktmästaren som skaffade en exakt likadan mopp...men fortfarande ingen hink att vrida ur vattnet i och glöm att jag vrider ur en smutsig garnmopp med händerna. | |
| Venatici | 2009-02-08 18:06 | |
![]() | Det är ett helsike att få arslet ur vagnen, men när man väl är igång så är det ganska trevligt. Tar med min iPod, och har jag tur kommer det någon medryckande sambalåt och då går det undan... | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-08 18:12 | |
![]() | Hahaha, I-landsproblem i stora mått!!! Där jag hyr lägenheten så har vi tvättstuga! förr fanns här en polackkärring som snodde andras tider och sa "men jag ska bara... "..hela tiden. Hon blockerade hela tvättstugan och när jag var upp och ringde på en gång så sa hon "släng det på golvet för jag har gäster och har inte tid". Det gjorde jag och dessutom körde jag över det med tvättvagnen ett par gånger!! Hehehe.. Hon har flyttat till ett annat område men jag har hört att hon är likadan där borta!! Nu tvättar ju jag i min egen tvättstuga hemma i huset oftast. Varje gång jag är hemma har jag tvätt med mig dit och tar med mig den rena ner till lägenheten igen. Funkar skitbra förutom när ungarna gnäller att dom vill ha just den tröjan/byxorna som är där uppe! :D | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-08 18:15 | |
![]() | Tvättstugan är ett kapitel för sig självt. Jag har maskin inne och använder den väldigt lite. Har en trasmatta som jag brukar gå ner och tvätta. När jag var nyinflyttad här så tvätta jag min matta i tvättstugan och brydde mej inte om att torka av och diverse efter mej eftersom inget hade blivit skitigt av att jag la i en matta och sen hämta den. Borde ju inte blivit förvånad när det ringde på dörren straxt efter och en kärring stod utanför och klaga på att jag inte städat efter mej. Trasorna var inte blöta och det var ludd kvar i tumlaren som jag inte ens använt. Blir så trött på tvättsugepoliser:-) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-08 18:16 | |
![]() | * Använder tvättstugan lite alltså eftersom jag använder min maskin* | |
| mrperfect | 2009-02-08 18:17 | |
![]() | har egen tvättmaskin hemma i huset, tyvärr är den gammal så jag räknar med att den kan gå sönder när som helst :/ | |
| brizze | 2009-02-08 18:20 | |
![]() | min mamma tvättar åt mig. | |
| Miss_jk | 2009-02-08 18:33 | |
![]() | Jag har tvättmaskin i lägenheten. Har aldrig vart i tvättstugan där jag bor ens och det tackar jag för! | |
| Piaree | 2009-02-08 18:38 | |
![]() | Mäh. Då kan dom väl förlänga tvättiden en timme istället, så slipper man irritationsmomentet. | |
| Skugga | 2009-02-08 18:55 | |
![]() | Piaree, jag tror grejen med den (oskrivna) regeln om att använda torkrum/torkskåp en timme in på nästa tvättid är att den som tvättar efter inte behöver dem förrän första maskinen gått klart. En effektivitetslösning mao. :) Däremot har jag grannar som satt i system att låta sina kläder hänga kvar lääänge, 5-6 timmar, eller tills jag tar ner dem är inte ovanligt, jag väntar dock i det längsta o skriver inga lappar för att inte få epitetet tvättstugepolis... | |
| Miss_jk | 2009-02-08 20:00 | |
![]() | Det är väl klart att man kan behöva torkskåpet direkt. Handtvätt t.ex, barnens kläder som vart våta när de lekte i regnet o.s.v. Jag blev vansinnig i tvättstugan i Göteborg när folk hade kvar kläderna i torkskåpet när det var min tid. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-08 20:16 | |
![]() | Men de flesta av dagens maskiner kör 60 grader på 34 minuter och 40 grader på 31 minuter och då kan ju grannen inte ha sina kläder hänga kvar i 1 timmer eller mer! Min tvättid är min tid, ingen annans. Torka får dom väl göra hemma i värsta fall. Å andra sidan fattar jag inte varför folk behöver så mycket tid till torkningen... Sista jag var i tvättstugan så hade jag sex maskiner tvätt. vi har två maskiner och efter 35 minuter så slängde jag in en färdig tvätt i torktumlaren och en i torkskåpet. Efter ytterligare 35 minuter så var torktumlaren klar så då tog jag med den tvätten upp igen och fyllde torktumlaren med tvätt två. torkskåpet fyllde jag på med mera kläder från tvätt två, och efter ytterligare 35 minuter så var både skåpet och tumlaren klara och jag stoppade i tvätten från de två sista maskinerna och satte fart på dom igen. Ca kl 15 var jag klar med tvätten och klockan 16 hämtade jag det sista i tvättstugan och då var 6 maskiner tvättade och torkade!! Och då sträcker sig ändå tvättiden ända till 19.. Jag tvättade både jeans och lakan så det var inte bara tunna kläder. | |
| Skugga | 2009-02-08 20:26 | |
![]() | Ja, i de flesta av de tvättstugor jag har använt i mina dagar har det stått i de allmänna reglerna att torkrum får användas 1-2 timmar in på nästa tvättid, jag tror det är det många går på när de låter kläderna hänga kvar. I alla fall är det så jag försöker tänka för att inte bli irriterad när andra låter kläderna hänga kvar en rimlig tid, trots att jag inte gör det själv. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-08 20:28 | |
![]() | Jag gillar att tvätta och har alltid gjort det. Har faktiskt aldrig haft problem med de gemensamma tvättstugorna i hyreshus och på skolor. Nu har jag egen tvättstuga sen väldigt många år. Barnen verkar ha ärvt mitt tvättintresse. De har ofta hjälpt gymnasiekompisar och så. Men strykning är himla jobbigt. | |
| Piaree | 2009-02-08 20:29 | |
![]() | Här har vi bara en nyckel, så här måste man hålla tvättiden. Kanske därför jag är ovan. | |
| sanlin | 2009-02-08 20:50 | |
![]() | Mycket skönt att ha en egen tvättstuga!! Stor är den också med massa linor i taket,tvättmaskin såklart och torktumlare! Är så glad att slippa tvätta på bestämda tider.Bara att sätta på maskinen när det behövs! :) | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-02-08 21:53 | |
![]() | Curly Girl Nitiska svenskar kastar också ut kläderna ur maskinen. Svenskar, vi är mindre flexibla. Jag låser jämt in min tvätt och är totalt osvensk. Jag hatar de där j..a låsen. Det är,...hallå det är kläder, tvätt, inget jäkla bankvalv. Sverige..suck | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-02-08 21:58 | |
![]() | detta passar klockrent in i tråden om vad som är typiskt svenskt! En tvättstugediskussion!!! | |
| DixieChick | 2009-02-08 22:14 | |
![]() | På min tvättstugedörr står det att man inte får torka på annans tvättid vilket jag tycker är dåligt. Så har det alltid varit överallt annars där jag bott.. Sedan så får man inte tvätta på söndagar eller röda dagar.. :S Det är nån kristlig förening som äger huset jag bor i (renoveringskontrakt).... Så jag har syndat en gång innan jag faktiskt läste vad som stog på lapparna.. :O En gång för några veckor sen kom jag ner i tvättstugan vid 18 tiden för att se att någon börjat tvätta i de då lediga maskinerna (min tvättid slutade vid 19).. Sen när jag kom dit kvart i sju, så stog mannen och tog ur sin tvätt och hade mage att säga "ja du kan få torka en halvtimme till men sedan måste jag faktiskt få hänga min tvätt för jag orkar inte med fram till 22".... Sen började han sluddra om att han gillade italienskor och fransyskor för de hade ofta bra benstomme och kurvighet.. och fnissade för sig själv. Ungefär då märkte jag även spritlukten. Tog ned mina grejer snabbt från torkrummet "men ditt lakan är ju blött fortf" fick jag höra då... :I Jag försvann sedan snabbt som attan. Ska tvätta imorrn, hoppas på en normal tvättomgång. *biter på naglarna* | |