Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 558 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-11 14:24 | |
![]() | Det låter iofs rimligt. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-11 14:27 | |
![]() | Ja, man vill ju inte sätta sig i en stol med pappersnäsdukar och gråta ut på beställning. Skogen elelr stranden kan nog vara ett skönt alternativ. Men man måste ju få gråta hemma och i kyrkan om det är sorgligt. | |
| krutmarie | 2009-02-11 14:32 | |
![]() | Nuförtiden gråter jag både hemma och borta när jag är ledsen och mår dåligt. I kyrkan kan man ju gråta för att man är rörd både av sorg och lycka. Nu är det inte så att jag går ofta i kyrkan, men har varit på begravningar, bröllop och barndop och "grinar" varje gång. Är nog egentligen lite "sjuk i huvet" för jag tycker om att se känslosamma saker på TV trots att jag vet att jag gråter då, men det känns ganska befriande på nåt sätt ;-) | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2009-02-11 14:52 | |
![]() | Intressat Krutmarie, jag tänkte precis fråga om nån faktiskt känner sig hjälpt av att gråta ut? Mig hjälper det då aldrig, jag blir bara mer ledsen eller vad det nu är jag gråter för... | |
| älgvägen | 2009-02-11 18:33 | |
![]() | int vet man om de hjälper men en viss ilska om där finns rinner nog ut | |
| eviltass | 2009-02-11 18:59 | |
![]() | Men är man verkligen ledsen varje gång man gråter och kan man inte visa känslor utan att gråta? | |
| älgvägen | 2009-02-11 19:07 | |
![]() | vist kan man visa känslor på annat vis oxå skratta,krama ,le mm o int gråter jag utan orsak heller men känns de att nu kommer tårarna så int håller ja emot | |
| Prositi | 2009-02-11 19:08 | |
![]() | Det är klart som fan att de får visa sina känslor, men frågan är om de själva tillåter sig att göra det. Det handlar inte det minsta om vad samhället säger eller vad folk tycker, det är en fråga om de är män nog att vara sig själva, gråta när de behöver det och skratta när de känner för det. | |
| nella35649 | 2009-02-11 19:08 | |
![]() | Det är skönt o gråta ibland, tror att alla behöver det, kvinna som man.. Klart att män ska få gråta de är ju lika mkt människor (tror ja) ;) | |
| mrperfect | 2009-02-11 19:09 | |
![]() | Jag gråter oftast av glädje :) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-02-11 19:19 | |
![]() | Får gråta? jag skiter fullständigt i vad det finns för ideal om att killar och män ska vara hårda och inte gråta. Är inte det definitionen av svaghet? att följa ett fullkomligt idiotiskt ideal. Då gråter jag hellre framför alla mina vänner, i synnerhet om jag faktiskt är ledsen. | |
| älgvägen | 2009-02-11 19:22 | |
![]() | du var då rakt på sak vist int ska man bry sig vad andra tänker utan göra som man känner :) | |
| Marsipulami | 2009-02-11 19:29 | |
![]() | Att kunna visa känslor och att känna med eller utan tårar är toppen oavsett kön. | |
| älgvägen | 2009-02-11 19:32 | |
![]() | de håller ja med om | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-12 10:50 | |
![]() | Hoola Bandoola Band - När Man Jämför Ibland när krampen släpper och man vågar andas ut. Och bilderna försvinner av en pina utan slut. Efter femton år i fängelse för nå't man aldrig gjort får man kika en sekund genom nyckelhålet till himmelrikets port. Det är då man vill få gömma sej och gråta som ett barn, när man jämför hur det är med hur det hade kunnat va' När man är med dom man älskar och dom som älskar en. Och det inte är för tidligt och det inte är för sent. Nej, just när snäckan öppnar sej, för att andas en minut och ingenting av allt man minns är vackrare än nu. Det är då man vill få gömma sej och gråta som ett barn, när man jämför hur det är med hur det hade kunnat va' Ja, ensamheten trycker, som ett par skor som är för små. För varje steg man tvingas ta, blir det svårare att gå. Men då, när slöjan lyfter sej och murarna bryts ner, och inte ens horisonterna begränser det man ser. Det är då man vill få gömma sej och gråta som ett barn, när man jämför hur det är med hur det hade kunnat va' | |
| JuicyM | 2009-02-12 10:57 | |
![]() | I dagens samhälle "får" de inte det.. Pojkar uppfostras ju till att inte gråta. Killar har, vetenskapligt bevisat, svårare att visa känslor än tjejer och blir lättare arg istället, eftersom de har svårt att sätta ord på vad de känner. Så är det faktiskt. Det innebär ju inte att det inte känner något överhuvudtaget, bara att de har svårare att sätta ord på det, som sagt. Men sen har de ju andra kvaliteter som vi tjejer saknar (generellt sätt alltså, jag säger inte att det alltid är såhär). | |
| hakwa - Ej medlem längre | 2009-02-12 10:59 | |
![]() | Trash, när du behöver gråta ut så kan du få göra det inför mig, lovar att inte skvallra för någon annan ;-) Annars är det klart att man får gråta när man känner för det. Men jag medger att jag kan ha svårt att hantera andras gråt. Om någon börjar gråta inför mig känner jag mig vanligen väldigt maktlös. Annars har jag alltid varit en bölputte ända tills jag skilde mig från mitt ex, då blev jag känslokall under ganska många år, men börjar hitta tillbaka till mitt känslosamma jag igen. | |
| -Robson- - Ej medlem längre | 2009-02-12 11:05 | |
![]() | Jag tycker att man ska vara tacksam om man har förmågan att gråta ut. Jag tror att det är helande. Själv har jag inte så lätt för att gråta, tyvärr, men det händer ibland att jag gör det. Det är förlösande och renande på något vis. | |
| pion ekrot | 2009-02-12 11:43 | |
![]() | Juicy: Studier har också gjorts som visar att dagispersonal använder ett mycket mera rikt och varierande språk när de tilltalar flickor än när de tilltalar pojkar. Även om man kan koppla ett beteende till biologi eller arv så betyder det inte att det per automatik är något som är ristat i sten, för det är verkligen inte samma sak. Att det inte är helt OK för män att öppet visa hela sitt känslospektra är verkligen ett problem, som det som tur är finns lösningar på. Man kan utvecklas, lära sig och träna på sitt att visa och uttrycka sina känslor, vilket är toppen inte minst för sin egen skull. Det är förresten inte bara män som har den typen av problem, jag känner massor av tjejer och kvinnor med visa-känslorproblem också inkl moi. Hela samhället verkar lida av ett slags känsloförakt i olika grad som ges varierande uttryck beroende på situation. Revolution! :) | |
| -Robson- - Ej medlem längre | 2009-02-12 11:48 | |
![]() | :-) | |