Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 575 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ässät | 2009-02-11 16:31 | |
![]() | Glöm inte de mörka pudret som tjejerna inte fattade att dom även skulle ha på halsen oxå för att de skulle se snyggt ut.. *s* | |
| Ässät | 2009-02-11 16:33 | |
![]() | På 90talet skulle man även riva sönder sina byxor lite här o där.. helst under skinkan o på benen | |
| Billan_1985 | 2009-02-11 16:35 | |
![]() | Neonnagellack var inne då också. Vad hette de där omöjliga byxorna? Jättetunna och skrynkliga som helvete, de skulle vara enorma och fladdra runt benen. Någon som vet vilka jag menar? Sen var ju Sleepovers inne ett tag, jeansskjortor som skulle vara uppknäppta och knutna under brösten, glitternagellack och hårmascara. | |
| Billan_1985 | 2009-02-11 16:36 | |
![]() | Extremt korta jeansshorts, gärna så skinkorna syntes. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-11 16:47 | |
![]() | Nej nu blandar ni hejvilt. 90talet var mkt jazzbyxor och buffaloskor alt. platå-aktiga kängor (gräsligt). Mörk kajalpenna som läppkontur. och ja du kan ju tänka grunge ifs, men plommonlila och krossad sammet var stort ett tag med. | |
| Sote | 2009-02-11 18:26 | |
![]() | 70 talet var en kavalkad av dålig smak.... Det började för min del med jeans med "tjafs", gula plastplatåskor och fula randiga tröjor i brungula nyanser. HU!!! Sedan kom ju Gul och Blå in i mitt liv. Vi drog på oss jeansen och drog upp dragkedjan med tång medans man höll andan så man nästan tuppade av. Sedan gick det knappt att sitta ner. En kompis till mig hade dessa tajta jeans i flera år och fick allvarliga höftproblem så hon fick föda sina barn med kejsarsnitt som en följd av detta. Bognerjacka, palestinaschal och näbbstövlar avslutade 70 talet för min del. Hur kan någon vilja ha tillbaks det elendet igen??!! | |
| idolennicko | 2009-02-11 18:27 | |
![]() | jah har sett bilder, då hade dom såna här klack skor som e vääldigt höga o har vääldigt bred klack :) | |
| mrperfect | 2009-02-11 18:33 | |
![]() | Jag har aldrig brytt mej , men jag har inte tappat modet för det :) | |
| Behringer | 2009-02-11 18:38 | |
![]() | Det man minns bäst från 70-talet är ju V-jeansen, de korta vinterjackorna som slutade strax under skulderbladen och att man ALDRIG hade mössa. Om det så var 25 grader minus... | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:34 | |
![]() | Pannband? Grunge var 90 tal | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:35 | |
![]() | Usch nu kommer jag ihåg vad det är för pannband du menar..men jag tycker det är hårt 89-tal | |
| nystan1 | 2009-02-12 11:05 | |
![]() | På mellanstadiet har jag för mig att jag hade mycket tights och USA-sockar. Har även ett svagt minne av nåt slags sned-lugg som sprayades väldigt mycket. | |
| rockshit | 2009-02-12 11:47 | |
![]() | tidigt 90-tal var ju relativt inspirerat av 80-talet i färg och en del klädesplagg är ju relativt lika, som stentvättade jeans, appropå jeans kom inte stretchjeansen på 90-talet? dom skulle iaf vara så tighta som möjligt och stuprör skulle det vara, gärna bläckblåa. Men vad jag minns hade jag cykelbyxor, tights, stora tröjor, skjortor, på mig när jag gick i skolan på tidigt nittiotal. annars är det ju flanellskjortor (helst rutigt och stort) och under senare nittiotal kan jag minnas att jazzbyxorna och buffaloskorna (hade ett par själv) var ett stort mode och till det tunna linnen med smala axelband. gärna någon ful transparent bolero eller tunika till (spets kanske). Håret skulle kammas snett åt sidan om du hade långt hår eller mycket snebena iaf, under tidigt nittiotal så var sneluggen inne kan jag minnas. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 12:47 | |
![]() | haha ja sicka kläder | |
| oddball63 - Ej medlem längre | 2009-02-12 12:51 | |
![]() | på 70 talet drog man runt i polojumprar manchesterjeans platåskor t.o.m. träskorna skulle va platå. :) | |
| rockshit | 2009-02-12 12:56 | |
![]() | ja just det ja... 90-talet hade man inte även bodys.. såna där man knäppte i skrevet? ...haha det var väl på väg tillbaka i höstas om jag inte mins fel. annars kom jag på att jag tror mamma hade en massa ribbade pololinnen i starka mörka färger och jeans och kavaj till detta. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 13:00 | |
![]() | haha rockchit: en perfekt dokumentation av åren 89-90 skulle jag tippa | |
| rockshit | 2009-02-12 13:04 | |
![]() | 80-talet är väl kanske lite lättare eftersom det i princip är en trend som ständigt kommer tillbaka, så gå in på gina tricot och låt dig inspireras...hehe 70-talet, snäva t-tröjor, bruna byxor (olika nyanser av brunt), gärna i manchester, utsvängt ska det vara.... hehe när man tittar på bilder på farföräldrar och föräldrar så känns det som att färgerna på kläderna var en aning bleka och inte så färgstarka, men det kanske har med själva fotografierna att göra. titta på karlsson på taket och andra filmer från samma tid så får du nog inspiration till hur outfiten till festerna ska se ut! | |
| rockshit | 2009-02-12 13:08 | |
![]() | ritalina, haha ja jag fattar inte hur man kommer ihåg detta... | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 13:11 | |
![]() | rock; det är ångesten, högstadietiden, mammas garderob, modetidningarna, högkonjunkturen, allt det där | |