Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 558 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2009-02-11 21:17 | |
![]() | För att försvara mig så kan jag säga att jag skrattar inte "frivilligt". Precis som söt gilliv säger så kan det vara resultatet av ångest. Jag blir LIVRÄDD varje gång någon ramlar eller liknande p.g.a. att min syster har (har haft?) epilepsi och jag är fortfarande så fruktansvärt rädd för att någon ska få ett anfall. Är helt övertygad om att det är denna extrema rädsla som gör att jag börjar asgarva, och inte ert jävla snack om dålig uppfostran. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:20 | |
![]() | miss: du får väl bära en skylt då, hur tror du det uppfattas? och hur skulle du själv uppfatta det: du ramlar, slår svanskotan, är rädd att få missfall, samtidigt som din "vän" skrattar hysteriskt. Kul? nä | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:21 | |
![]() | svenskar är så uppfostrade i allt annat: "stå i kö" "vänta på din tur" "säg tack" men det där när folk ramlar, där slog det fel | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:22 | |
![]() | Jag har jä*ligt svårt att fatta hur folk kan skratta åt t.ex barn eller djur som ramlar o slår sig..som t.ex i home-wideo programmet från usa. Det är inte humor, det är nåt annat:-( | |
| Miss_jk | 2009-02-11 21:24 | |
![]() | Men jag skrattar ju inte så folk ser förstår du väl. Det är ju inte så att jag går fram och pekar och skrattar folk rakt upp i ansiktet. Och som sagt, jag kan inte hjälpa det. Vad ska jag göra? Det är ungefär som att jag skulle börja gråta eller svettas, det bara kommer. Gå med skylt? Nää. | |
| mrperfect | 2009-02-11 21:26 | |
![]() | Tja, jag skrattade inte då jag ramlade förra vecka, men jag skrattar nu :D | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:27 | |
![]() | miss jk: jag förstår dig, men det är ändå inte ett ok beteende, tänk på det nästa gång. Jag tror ändå det är inpräglat sen barnsben, kanske vuxna skrattar så att bebisen inte ska bli ledsen? och på den vägen är det. Jag tycker ändå det är fel teknik. Jag ködrde den här med min son, om han trillade : "Det gick bra" och så hjälper jag honom upp. Han gråter väldigt sällan om han ramlar osv. Och han skrattar inte åt andra. | |
| magga | 2009-02-11 21:28 | |
![]() | Detta är verkligen att skratta vid fel tillfälle... Fy vilken hemsk situation. www.youtube.com/watc...zS uRaHA6NU | |
| Miss_jk | 2009-02-11 21:31 | |
![]() | Har du inte läst vad jag skrev? Att det beror på att min syster hade epilepsi och att jag blir livrädd varje gång någon ramlar eftersom jag alltid tror att det är ett anfall. Jag blir alldeles kallsvettig, skakig och så det där, att jag till slut börjar skratta. Kanske blir jag så lättad varje gång det inte är ett anfall? Och det spelar ingen roll om jag tänker på det eftersom jag inte gör det "frivilligt". Och nej, det är _inte_ inpräglat sedan barnsben. Eller jo, men inte p.g.a. dålig uppfostran utan av helt andra orsaker som jag just nämnt. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:32 | |
![]() | jk: jag läste, men det är ett "inlärt beteende" som du kan lära om | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:33 | |
![]() | jk: det är inte medvetet dålig uppfostran, men det är en olycklig företeelse som får dåliga konsekvenser | |
| bove | 2009-02-11 21:35 | |
![]() | Det där med att reflexmässigt börja gapskratta när någon ramlar och slår sig är någonting jag har märkt ofta hos kvinnor men nästan aldrig hos män. Jag vet inte vad det beror på, jag tror inte att det skulle bero på bristande empati eller något utan det verkar vara just reflexmässigt, på samma sätt som att kvinnor ofta skriker när de blir skrämda medans män oftare blir helt stumma. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:37 | |
![]() | hur kommer det sig att jag inte skrattar då? är jag man? eller bara väldigt finkänslig och lugn. | |
| Miss_jk | 2009-02-11 21:37 | |
![]() | Ursäkta mig nu, men är du dum i huvudet? DET BEROR PÅ ATT MIN SYSTER HADE EPILEPSI OCH JAG ÄR LIVRÄDD ATT DET ÄR EPILEPSI NÄR NÅGON RAMLAR! DET ÄR _INTE_ NÅGOT I MIN UPPFOSTRAN UTAN DET BEROR PÅ MIN SYSTERS EPILEPSI!!! JAG BLIR RÄDD NÄR NÅGON RAMLAR! Fattar du nu, eller behöver du ytterligare förklaringar? | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:39 | |
![]() | jk: jag har läst det JAG HAR LÄST DET tråkigt att hon har det men faktum kvarstår att du är mogen nog att lära om beteendet utan att för den dele vara mindre kärleksfull mot din syster | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:40 | |
![]() | jag brukar inte skratta när jag är rädd utan isf utbrista: men kära nån! hur gick det? | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:41 | |
![]() | jk: du behöver inte ta på dig ansvaret för andra människors reaktioner, det här är ju nåt som upplevts som "generellt" se boves inlägg above ;) | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:42 | |
![]() | jk: sen aktar jag mig för att titulera andra saker som "dum i huvudet" det kan stå för dig | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-11 21:43 | |
![]() | vad tycker din syster om att du skrattar under hennes epilepsianfall jk? | |
| Miss_jk | 2009-02-11 21:43 | |
![]() | Ja, men då kanske du inte är paniskt rädd? Har du vart med om att någon ramlar huvudstupa nedför trappan och sedan håller på att kvävas av sin egen tunga? Jag har vart med om det ett antal gånger och därför blir jag så fruktansvärt rädd när någon ramlar. Det har inget med inlärt beteende att göra, det har att göra med hur man reagerar i panik. Skulle någon sätta en pistol mot mitt huvud så skulle jag troligtvis reagera likadant, och jag är ledsen men jag tror faktiskt inte att det går att göra något åt. | |