Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 560

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jeanettii2009-02-12 10:36
Antal inlägg: 57

1.b Klart man visar om han vill se, men skulle kännas konstigt om han frågade.

2.a Jag skulle såklart fråga vem det var, men inget mer med det, man är ju nyfiken.

3.c Jag skulle inte vilja att han läste mina sms i smyg, så därför skulle jag inte göra så tillbaka.

4.c Vad ska jag med en massa bilder på andra killar till? känns ju onödigt att ta emot.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 10:41
Antal inlägg: 462

Ett litet tillägg till punkten 1 och 3. Jag tycker faktiskt att det kan vara respektlöst mot den som skickar till någon att man är beredd att visa det för andra. Om jag skickar ett mail eller sms till någon jag känner så räknar jag med att det är något som stannar mellan oss. Inte att denne visar mailet eller sms:et för dennes partner. Det kan ju tom vara så att det direkt eller indirekt handlar om denne.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 10:42

Om man har tex massa gemensamma bekanta skapar man en familjebrevlåda för den typen av konversation. Så har vi gjort.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 10:48

Neph, tror du verkligen att du får sanningen här? Hur många erkänner sina mörka sidor egentligen?

egoflickan2009-02-12 10:50
Antal inlägg: 311

1a Tycker det är respektlöst & märkligt att bara ställa frågan.Visst kan han väl få titta om han vill men jag förstår inte riktigt poängen.
2a Fråga kan man ju alltid göra eftersom jag är nyfiken av naturen.
3c Behandla andra som du själv vill bli behandlad!
4 a eller c Få bilder av vänner är väl inget märkligt egentligen, så länge det inte är utvikningsbilder *ler brett*

Jag anser att man i en sund relation inte ska kontrollera och "spionera" på varandra. Relationer bör bygga på ömsesidig respekt och tillit.

Jag tycker hakwa har en poäng med sin kommentar (10:41)

sally93 - Ej medlem längre2009-02-12 11:01
Antal inlägg: 1032

Här kollas inga mail o mobiler. Vi brukar ta regelbundna saliv och DNA-prov på varandra istället. När vi fått hem våra svar brukar vi skicka dom en gång till, men be någon annan kolla dom igen..Second opinion, för säkerhets skull. Väntar just på svar från SKL om senaste provtagningen. Spännande:-)

Risotto - Ej medlem längre2009-02-12 11:20
Antal inlägg: 3069

Fan jag är inte ensam vinnare på min rad....

1.B
2.A
3.C
4.C

Jag håller mig ifrån saker som jag måste dölja, ärlighet varar längst och det är nog fasen sant.

Brittson2009-02-12 11:21
Antal inlägg: 467

1. Din partner frågar oväntat att få se din inbox till mailen. Du
c) Du blir irriterad, men visar den, varpå du kräver att han/hon ska visa sin inbox.

2. Din partner får sms upprepade gånger, läser sms:en och lägger undan mobilen utan att svara på msm:et direkt, och utan att nämna det vidare. Du
b) Frågar/säger ingenting, varken då eller senare.

3. Din partners mobil ligger på bordet, och du hör att han/hon får ett sms.
c) Du skulle aldrig läsa det, eftersom du anser det vara privat område.

4. Du har internetkompisar, av det till dig sexuellt attraktiva könet. Någon/några av dem vill skicka bilder på sig själv, till dig. Du
c) Du säger att du inte vill ta emot bilder, eftersom din partner skulle kunna missuppfatta det. (Men inte pga min partner, utan pga att jag troligen inte skulle vilja se bilderna!)

-Robson- - Ej medlem längre2009-02-12 11:22
Antal inlägg: 795

www.youtube.com/watc...5M TdkPgKc8

:-)))

nystan12009-02-12 11:24
Antal inlägg: 3414

1. b
2. a
3. c
4. c

katalias - Ej medlem längre2009-02-12 12:24
Antal inlägg: 2032

1. B? Han skulle aldrig ställa frågan men OM så skulle jag bli paff men givetvis visa. Har inget hemligt i inboxen. Vad som finns i hans inbox bryr jag mig inte om.

2. A el. B. Han får inte mycket sms så jag skulle undra vem det var, och han skulle säga och sen skulle jag inte bry mig mer. Men om det är något han väntar på, typ info från någon, skulle jag inte ens fråga.

3. C. Inte direkt för att det absolut är "privat område" (vilket jag i o f s tycker att det är) utan helt enkelt för att det inte är intressant.

4. C passar väl bäst in, beroende på vad det är för bild och varför min kompis vill skicka den. (Har bara EN internetvän, som jag inte är attraherad av och som råkar vara konstfotograf...)

pion ekrot2009-02-12 12:37
Antal inlägg: 3340

Jag hade svarat precis som Caligatia. Praktiskt. :)

nataber2009-02-12 12:41
Antal inlägg: 135

någon som har ett svar på hur seriöst förhållandet är utifrån hur man svarat? man ska inte behöva reflektera över sådana frågor för att analysera sitt förhållande. läs veckorevyn och bedöm era förhållanden utifrån deras IQlösa test. suck.

micro1132009-02-12 13:07
Antal inlägg: 17542

b) Du säger "javisst älskling" och öppnar glatt din inbox.
Jag har fri tillgång till hans inbox, och kollar där när jag vill.

c) Du frågar om du kan få läsa sms:en, och det får du, för det är helt normalt i ert förhållande.

c) Du skulle aldrig läsa det, eftersom du anser det vara privat område.
Jag skulle be om att få läsa det

c) Du säger att du inte vill ta emot bilder, eftersom din partner skulle kunna missuppfatta det.

Det beror ju på VAD det är för bilder, vanliga trevliga bilder tar jag absolut emot -- jag visar inte upp dem, men döljer dem inte heller, han kan titta om han är intresserad.

ewaleena - Ej medlem längre2009-02-12 13:07
Antal inlägg: 1977

1. c
2. a
3. b
4. c
Med det jag har i ryggsäcken så är jag misstänktsam mot allt! Karlar är skitstövlar (visst visst det finns det kvinnor som är också, men jag slipper dejta dom i alla fall) !! Jag har då inte lyckats hitta någon karl som inte har något att dölja, än!

micro1132009-02-12 13:09
Antal inlägg: 17542

ewaleena

Vi har nog alla något att dölja -- och vägrar min karl låta mig läsa ett sms, då blir det krig ..... för då har han ju uppenbarligen något han vill dölja för mig.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:13

Tur du inte är min fru/sambo micro, för det handlar inte alls om att man har något att dölja, det handlar om integritet och privat sfär. Du har inte emd det att göra. bara för att man är ett par så är man inte samma person.

hakwa - Ej medlem längre2009-02-12 13:15

Vad jag ville ha sagt med det micro är att det låter som vi ofta skulle ha världskrig hemma då ;-)

Caligatia2009-02-12 13:16
Antal inlägg: 2187

Precis hakwa. Dessutom har jag sett hur svartsjuka tjejkompisar mer eller mindre driver fram otrohet hos sina partners - om de ändå skall vara ständigt misstänkliggjorda så är det precis som om de tycker att då kan det lika gärna finnas fog för det...

Jag har ingenting att dölja för min pojkvän, likväl skulle jag aldrig acceptera att han inkräktar på min privata sfär. Jag tror det är väldigt viktigt för ett förhållande att man förblir "sin egen" på vissa områden.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-02-12 13:16
Antal inlägg: 2032

Har man inget att dölja så spelar det väl ingen roll om min partner läser min inbox(nu är hon inte så himla intresserad av den, lika lite som jag skiter i vad som finns i hennes).
När det gäller sms så frågar man ju ibland, men det gör jag även när min son, mamma eller polare får ett, det behöver inte alltid betyda att man är så jävla nyfiken på vad det är. Men man kan ju tolka in vad man vill i en enkel fråga ibland...Alla är väl olika, en del ska ha en massa "privata" saker och en del bryr sig inte, jag tycker nog att om man känner att man måste dölja något från sin partner så verkar det iaf lite trist.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?