Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 54 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
pennyjenny | 2009-02-12 13:34 | |
![]() | Jag är äldst i en syskonskara på tre. Har två yngre systrar. Den yngsta är envis och vild. Allt som oftast önskar hon mig ur huset. Mellansystern är "medlaren", får medla mellan mig och yngsta systern då vi inte riktigt går ihop. Men som äldsta systern har jag alltid kännt att jag varit tvungen att vara ansvarsfull, vilket inte alltid känns sådär kul. Men nu kommer de båda två och ber om diverse råd. | |
zorrro - Ej medlem längre | 2009-02-12 13:35 | |
![]() | kul att lära känna er mer genom den här tråden :)..sylvia;gärna sidospår, jag skrev i starten "Jag är lillasyster, och jag blir alltid behandlad som en just LILLA syster, på gott och ont..." skulle också vara kul att höra om ni på något sätt bytt plats i familjehierakin eller vad man ska kalla det, nu när ni är vuxna? Eller om ni hamnat på samma plan allihop? som sagt så är jag lillasyster på gott och ont, på gott för att jag har lärt mig att diskutera och oftast får argumentera för min sak en lååång tid för att få min åsikt hörd, och för att de alltid finns där för mig :), på ont för att man får anstränga sig för att de ska förstå att man e vuxen! | |
Canopus - Ej medlem längre | 2009-02-12 15:31 | |
![]() | jag är storasyster, och har väl frivilligt tagit på mig ansvarsrollen, men det är okej. | |
NightRanger - Ej medlem längre | 2009-02-12 15:35 | |
![]() | mellanabarn en storebror och en lillasyster 22-19-18 är åldrarna gissa vem som får skiten jo just dert middlechild me | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-12 15:42 | |
![]() | Småsyskon ska det alltid daltas med.....vad gör dem så förbannat veka och söta i föräldrars ögon? | |
zorrro - Ej medlem längre | 2009-02-12 15:49 | |
![]() | eh?risotto, mig har ingen daltat med..jag har alltid fått göra samma som de äldre , typ städat och hjälpt till :) | |
XY_ | 2009-02-12 15:53 | |
![]() | Jag är storasyster - ansvarstagande, stark och ska alltid fixa vad det än är själv. Duktighetsproblematik överhuvudtaget som jag får brottas med, och jag tränar mig verkligen på att be om hjälp. Har en lillebror som fostrats på annat sätt - i samma familj - och som alltid förutsatts vara svagare, känsligare och i behov av mer stöd. Vi är kreativa båda två, viljestarka och upplevs som kraftfulla/starka mentalt båda två. Men - jag reagerar på ett helt annat sätt på motgångar och är optimist medan han är mer pessimistisk. | |
Budalv - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:02 | |
![]() | Jag lånar pengar av min ansvarskännande storasyster och skämtar fortfarande tvångsmässigt om kiss och bajs med min lillebror tills jag får se honom skratta. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:02 | |
![]() | zorrro, min och lillsyrrans far opererade höften i två omgångar förra året och självklart hjälpte jag honom i första vevan då han under ett par dagar behövde hjälp med allt. Sen skulle han göra en likadan operation i vintras och ville ha samma hjälp igen och jag sa att nu får min lillasyrra hjälpa dig det är inte mer än rätt. Då var det så att hon fick barn i somras så hon skulle ju inte behöva vara borta hos honom för det. Men va fan ungen har väl en farsa som kan ta hand om den ett par dagar eller så får hon ta med sig familjen. Han fick klara sig själv den gången eftersom att han inte iddes fråga min lillasyrra, jävla daltande kallar jag det! | |
zorrro - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:05 | |
![]() | ja jag kan hålla med om att det låter som lite daltande i ditt fall... | |
trashone - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:07 | |
![]() | Storasyster. Fast det är värt nada. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:09 | |
![]() | Jag sa till honom då första gången att -hur ska det gå nästa gång när lillsyrran är här och hjälper dig? då får du bara veganmat att äta. Han svarade kort att -hon har barn då och kan inte komma säkert. Jag vet inte hur man ska tolka det riktigt....men lite kul va det. | |
godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:13 | |
![]() | sylvia: intressant ja, jag är inte "beroende" av min familj, vi träffas ju nästan aldrig, men jag har en inneboende saknad efter "min mamma" det är gammalt, för det är inte logiskt egentligen, men barnet i mig saknar morsan :( Kanske är det grunden till allt och varför jag "alltid" är ledsen. | |
godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:15 | |
![]() | pappa uppskattar jag nu på äldre dar, han var ju alltid där, men han sa kanske inte så mkt. Morsan var ju det viktigaste som fanns. | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:17 | |
![]() | ritalina: Jo, samma här. Men jag menar beroende i tanken; man identifierar sig med sin flock och med människor utanför den är man inte lika säker på vem man är. | |
godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:19 | |
![]() | aa, helt klart | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:21 | |
![]() | För övrigt gillar jag ditt 16:13-inlägg mycket. Jag tror att det som skymtar fram där är anledningen till att jag gillar dig. :) | |
godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:30 | |
![]() | hur menar du då? för att det är "synd om mig" och du vill vara morsa eller för att du känner igen dig? | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:33 | |
![]() | För att jag anar och bryr mig om vem du är. | |
godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-12 16:35 | |
![]() | sylvia: bra, berätta gärna mer om du kommer på. du kan pma, även msn om du orkar med sånt. | |