Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 501 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2009-02-12 17:10 | |
![]() | Problemet är att det blir en massa undantag, hur skall man exempelvis betrakta den som har tjänstedator, men ingen egen? Framförallt så känns det som lite hybris att påstå att alla som har tillgång till internet använder detta för att titta på SVT. | |
| Pg up - Ej medlem längre | 2009-02-12 17:10 | |
![]() | Man får böta om tv-licensen kollas upp och ej existerar. | |
| Måns_E | 2009-02-12 17:12 | |
![]() | Sovjet? femårsplaner? perestrojka? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-02-12 17:12 | |
![]() | Upprörande! Jag har inte haft tv på tio år och tänker verkligen inte betala. Jag tycker egentligen det är för dyrt med internet men jag använder internet för att tjäna lite extra pengar så därför vinner jag på det ändå. De är ju helt sjuka redan nu. Tvingar gamlingar att betala fast de inte har box så de kan se på tv men råkar ha en gammal apparat ståendes inne och är ärliga nog att berätta det. Avskum. | |
| Ässät | 2009-02-12 17:13 | |
![]() | viktor ...betalar man inte tvlicensen går de till fogden | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-12 17:14 | |
![]() | Ässät jag tror Viktor menade mer att man struntade i att anmäla tv-innehav eller alternativt avanmälde det innehav "man en gång hade". | |
| Måns_E | 2009-02-12 17:14 | |
![]() | Viktor_M: TV-licensen går oavkortat till SVT, SR och Radiotjänst. | |
| ordvalet | 2009-02-12 17:55 | |
![]() | inte är svt kanalerna reklam fria finns ju program som är sponsrade av....... eller hur | |
| Ässät | 2009-02-12 17:58 | |
![]() | avanmäler man så kommer dom på besök tror jag | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-12 18:02 | |
![]() | Ässät. Jag gjorde det själv för fem-sex år sedan. Det har varit en kontrollant och ringt på en gång sen dess, men jag öppnade inte dörren. (titthål) | |
| Fantasia - Ej medlem längre | 2009-02-12 18:14 | |
![]() | Vi som en gång börjat betala TV-licens får ju betala även för smitarna. Om alla som har TV var solidariska och betalade kunde ju licensen bli billigare. | |
| The_Viking | 2009-02-12 18:19 | |
![]() | Jag har ingen TV och har inte haft det på 8år men trots det så skickar dom räkningar från radiotjänst. Jag har ringt 10ggr till dom och ändå fortsätter dom. Nu har jag skulder hos fogden på 100000 för obetalda tv avgifter trots att jag inte har TV. Jag skulle aldrig ens betala tv avgiften om jag så hade 30 tv apparater! | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-02-12 18:23 | |
![]() | Jag tycker att det ör bra att betala TV-licens, det har jag alltid gjort. Men vad vi egentligen betalar för är ju inte själva apparaten, eftersom den kan se ut som bofinken idag. Vi betalar väl rimligvis för att vi vill ha ett av myndigheter och kommersiella krafter *oberoende* public service-företag. Om det ska betalas "via reklam" eller "via skattsedeln" så vet vi ju alla hur "oberoende" det blir. Om man sen väljer att titta på Anja Perssons andraåk på andraskärmen mens man jobbar, eller masa sig upp till 42-tummarn i vardagsrummet har inte med licensfrågan att göra. Så: Alla som tittar på public service-kanalerna, oavset vilken teknisk anordning, bör betala sin TV-licens, ifall vi nu vill ha kvar public service, vilket jag vill. Varken staten eller kapitalet bör ha hand om programverksamheten. Sen kan man ju komplettera med Riksdags-TV och kommersiella kanaler, som finansieras på annat sätt, men Public Service bör vi alla hjälpas åt att bevara! | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-02-12 18:24 | |
![]() | nä det är helt tokigt! Det förslaget kan ju bara inte gå igenom! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-12 18:24 | |
![]() | Viking, va fan! Så där får de väl inte göra? Kommer du inte undan skulderna? Du kan ju inte bli skuldsatt för något du inte är skyldig till. De måste väl kunna bevisa att du har en tv? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-12 18:25 | |
![]() | Salthatten, en liten fråga: På vilket sätt tror du att public service inte längre skulle vara oberoende om det finansierades med skattemedel? | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-02-12 18:33 | |
![]() | Dessutom kopplade grabben igår ihop 42-tummarn med en överbliven dator, som ligger på vårat trådlösa nätverk. Så är 42-tummarn en stor dataskärm, eller är det en "TV". Inte vet jag riktigt säkert. Tror att det går att sitta i favoritfotöljen och spela betapet numera. Så visst förstår jag tanken med att frikoppla public service-tanken från e viss typ av (numera föråldrad) teknik. Så vill man kolla på Anja Persson utan reklamavbrott mitt i åket på sin I-pod. så får man väl betala licens även för den. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-02-12 18:38 | |
![]() | Katalias: Om SVT skulle bli skattefinansierat, så skulle politikerna varje år anslå en summa pengar till programverksamheten. Om plitikerna inte då gillar innehållet, så blir det kanske med en viss inneboende logik så, att man tar årets budgetnedskärningar på det medt "onödiga" t ex SVT. Och på samma sätt så skulle SVT indirekt känna, att de inte alltför mycket ska bita den hand som föder dem. Som det nu är, och som påpekats här, så är licensen "frivillig". Det är säkert lika lätt att ungå upptäckt som att gå emot röd gubbe på en folktom gata. Sen är det ju upp till var och en om man ska göra det eller inte. | |
| The_Viking | 2009-02-12 18:41 | |
![]() | Katalias, det lustiga är att jag aldrig anmält TV innehav heller! Kl: 08:00 en måndag morgon (tror jag det var) ringde en person och frågade om jag brukade titta på TV och jag sa JA eftersom jag brukade titta på TV hemma hos föräldrar och kamrater. Vad bra sa personen och la på! | |
| Ässät | 2009-02-12 18:45 | |
![]() | Viking..men herreguuud varför har du inte anmält dom tidigare??? Nu har du ju skulder utan att de e ditt fel.. de skulle du gjort innan de gick så långt ju.. | |