Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 557 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Satyra | 2009-02-13 14:48 | |
![]() | Är finne själv, född i Helsingfors, men boende i Sverie sedan jag var sju år gammal. Stora delar av släkten är kvar i Finland och har firat varje midsommar utom tre under hela mitt liv just i där. Har ändå aldrig hört talas om den tradition du beskriver, men det låter ju lite kul. ;-) | |
| Satyra | 2009-02-13 14:51 | |
![]() | Ska tillägga att det är finlandssvenska sidan av min släkt jag umgås med i Finland (Hangöbor) så det är den traditionen jag brukar. Kokkobrasa har även vi varje år - ungefär som en valborgsbrasa här alltså, fast alltid på stranden vid havet. Plus att vi har midsommarstång. | |
| SimonG81 - Ej medlem längre | 2009-02-13 16:18 | |
![]() | och ingen alkohol serveras i någon skola!:) | |
| bove | 2009-02-13 16:30 | |
![]() | Apropå Finland, slökollade lite på "Efterlyst" häromdagen och mot slutet av programmet småpratar Leif GW och Hasse Aro lite: Aro: -Jag känner en person som har blivit fälld för brott mot just knivlagen. GW: -Det är ju helt naturligt med ditt finska påbrå. =D | |
| Sisilisko | 2009-02-13 17:43 | |
![]() | alltså de inte den ÄKTA statyn av mannerheim som e i Hesa, utan en liten bara ^^ haha | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2009-02-13 17:47 | |
![]() | Hörde att de har hittat en finne med blod i spritsystemet!! | |
| Sisilisko | 2009-02-13 17:49 | |
![]() | En finne med blod? VAD? | |
| Sisilisko | 2009-02-13 18:09 | |
![]() | vadvadvad? | |
| mamma pi | 2009-02-13 18:21 | |
![]() | Hm... jag har nog knutit midsommarstång på min arbetsplats de senaste 7- 8 midsommrarna (jag hör också till "finlanssvenskarna" ) Så visst existerar midssommarstången också här i Finland. Tillsvidare har jag aldrig begravt Mannerheim statyer. Inte heller har jag någonsin fått alkohol serverat i min skola. Måste vara en egen tradition i er skola detdär med Mannerheim statyen . Vi brukar också elda midsommarbrasa (kokko ) på våran stuga till midsommar. (ingen midsommarstång på stugan alltså ). | |
| Sisilisko | 2009-02-13 18:24 | |
![]() | nä de säkert endast i vår skola de där med mannerheim juttun | |