Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 530 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nollan464 - Ej medlem längre | 2009-02-17 21:20 | |
![]() | Jag har velat veta kön sen jag fick reda på jag var gravid i vecka sju. Men för mig finns inget rätt eller fel kön. Bara nyfikenhet från min sida. Anser att denna person är helt sjuk om hon tog bort barnen pga att det var flickor. Det är ett barn, vill hon ha barn får hon acceptera barnets kön. Men visst får man önska kön men inte så det går över styr som i detta fall. Jag önskar en pojke denna gången har flickor sedan innan. Men är det en flicka till må så vara. Hjärtligt välkommen i familjen. Jag tycker köns UL skall endast få göras efter vecka 20 | |
| magga | 2009-02-17 21:21 | |
![]() | Om man av en olyckshändelse blir gravid (dvs efter en våldtäkt, om kondomen spricker, p-pillret fungerar inte) så självklart har man rätt att göra abort, att få barn är ju trots allt något som kommer påverka hela ens liv. Om man medvetet blir gravid och det visar sig vara något fel med fostret, något som kommer påverka dess liv, orsaka smärta och besvär, så tycker jag faktiskt det kan vara rätt att göra abort. Men FAN LITE ANSVAR FÅR MAN TA! Man skapar inte medvetet ett liv för att sedan ta det för att könet inte passar! | |
| Tess 08 | 2009-02-17 21:23 | |
![]() | Jag tycker att abort är en rättighet, men genom att ha den rättigheten betyder att man också har skyldigheter. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-02-17 21:33 | |
![]() | TS, kolla lite i den pinnade tråden om forumregler: "Sätt en tydlig rubrik. Vill du snabbt få svar på din fråga eller locka användare till diskussion kan en bra rubrik vara A och O. Förklara ämnet redan i rubriken. " Att sätta rubriken "Detta stinker " på den här diskussionen är inte schysst. Vad vet du och andra läsare om den här kvinnan? Visst, jag tycker också att flicka/pojke inte ska spela nån roll och att abort inte ska få beviljas enbart av könsskäl. Men att säga att "detta stinker" är direkt missvisande. Hoppas du sätter en bättre och framför allt tydlig rubrik nästa gång. Så man vet vad det handlar om innan man går in i tråden. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-17 21:37 | |
![]() | Jag gillar smileyn ":D" i trådstarten, känns seriöst och bra. Annars undrar jag varför man skall uppföras? Uppenbarligen är kvinnan av en åsikt att det inte är ett liv innan en viss vecka och med våra abortregler så är hon ju rätt ute. | |
| Mandark | 2009-02-17 22:41 | |
![]() | Jag har två killar sedan innan, och fick en dotter här innan jul. Vilken cirkus det hade blivit här hemma om jag hade tvingat sambon att göra abort när vi fick veta att vi väntade en flicka, men det skulle inte hon tycka eftersom hon fick nu har hon 1 son, 1 dotter. tras: Ta :D med en smula ironi. | |
| DennisPlz | 2009-02-17 22:46 | |
![]() | Stinker? Fostren läggs väl i påsar som de sedan bränner? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-17 22:50 | |
![]() | Mandark: Vad mumlar du om? | |
| Mandark | 2009-02-17 22:51 | |
![]() | Tras: "Jag gillar smileyn ":D" i trådstarten, känns seriöst och bra." << Detta :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-17 22:53 | |
![]() | Jag tänkte på "Vilken cirkus det hade blivit här hemma om jag hade tvingat sambon att göra abort när vi fick veta att vi väntade en flicka, men det skulle inte hon tycka eftersom hon fick nu har hon 1 son, 1 dotter." Vilken cirkus det skulle blivit med det skulle hon inte tycka? | |
| Mandark | 2009-02-17 22:55 | |
![]() | Tras: Du menar det, haha. Men jag syftade på att vi kanske skulle tycka det var fel kön om det var en kille, eftersom jag har en kille sedan innan och jag och sambon har en kille tillsammans, så jag menar att hon hade blivit ensam tjej i denna familj om vi inte fick en dotter. Men nu måste jag sova för nu är det sjukt lugnt på jobbet. Passa på nu när det är det för en gång skull. | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-17 22:57 | |
![]() | Jag tycker inte att det ska spela någon roll. (Dagens mest meningslösa PK-inlägg...Ja?) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-17 22:59 | |
![]() | Allt spricker upp, jag ser ljuset. Btw har flyttat mitt när-är-den-senaste-veckan -att-abortera-i till v7. | |
| Mandark | 2009-02-17 22:59 | |
![]() | Som sagt: Smaken är som baken - delad. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-02-17 23:12 | |
![]() | Varför är det så fruktansvärt att välja bort ett barn pga kön men helt accepterat att välja bort ungen om av andra egoistiska skäl. Jag skulle vilja veta vad ni som tycker det här är fruktansvärt står i abortfrågan i övrigt. Om jag har formulerat mig underligt beror det på att jag försöker skriva och tala samtidigt :) | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-17 23:33 | |
![]() | Jag tycker att det är en väldigt privat fråga upa. Men jag kan kanske besvara den på tu man hand över en kopp kaffe...Ja? | |
| tipitina | 2009-02-17 23:40 | |
![]() | Kan nog inte hålla med er som är så upprörda utan tycker nog att det finns andra saker här i världen som är värre. Vem vet vad flickebarnet hade fått för liv om hon fötts? Nä, det är mammans ensak. | |
| Futharken | 2009-02-17 23:43 | |
![]() | Jo det är hemskt att göra så om man ser på saken med en svensk syn på saker och ting men kommer man från ett annat område, t.ex. där så kallade patriarkala strukturer är lite mer påtagliga än här, är detta dessvärre vardagsmat. Tror bara att de handlade efter sin egen övertygelse, så som de lärt det hemifrån. | |
| Mandark | 2009-02-17 23:55 | |
![]() | Vilken syn att man behåller barnet i alla fall och sedan berättar för sitt barn ett x antal år senare: 'Du var inte önskad' - Vilken käftsmäll. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-17 23:58 | |
![]() | Sånt är vardagsmat. | |