Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade68
Mobilspel
Pågående19 530

Forumkategorier

Användare Inlägg  
TASKMÖRT2009-02-18 20:34
Antal inlägg: 266

Vit Velvet: eftersom slumpat bräde är just slumpat så kommer det jämna ut sig om du spelar tillräckligt många matcher dvs. motståndaren kommer att drabbas lika hårt som du i längden, med skillnaden att motståndaren får -80 poängavdrag vilket alltså du får. Så ja rent generellt kan man säga att den som spelat bäst är den som får högst poäng. Vore så inte fallet så går det inte att förklara de stora skillnaderna i vinstprocent mellan spelarna i topp och de i "botten".

Det är minst lika jobbigt att sitta med folk som spelar över tiden på stress, snabb etc, där kan man spela över hela 5min dessutom. När jag spelar stress vill jag spela det tempot och när jag spelar panik så vill jag spela det tempot. Maximal tidsgräns på panik ligger på 10 minuter och då är det 10 min som sätter gränsen, vill du spela i ett snabbare tempo så är det din ensak men det betyder inte att de som utnyttjar tidsgränsen gör fel för det. Lika lite som folk som har en blockerande spelstil gör fel trots att det för mig som är något av en rullare är fruktansvärt jobbigt att möta en sån. Vill du ha något ännu snabbare än panik så får du väl lägga fram ett förslag till lägre maximal tid.

Vit_Velvet - Ej medlem längre2009-02-18 20:37
Antal inlägg: 73

Så ditt råd till mig är att jag om jag får en bra ledning i första draget eller efter ett tag så ska jag "så snabbt som möjligt se till att nå maximal övertid"?

TASKMÖRT2009-02-18 20:38

"80 poängavdrag vilket alltså du INTE får" ska det vara. For the record kan jag säga att jag själv alltid försöker hålla tiden oavsett vilket tempo jag kör, det jag tycker är fördjävligt är att folk som inte klarar av det ska behöva höra otrevliga och nedlåtande kommentarer trots att de följer spelets regler.

TASKMÖRT2009-02-18 20:39

Nej mitt råd är att du spelar som du vill och låter andra spela som de vill.

Vit_Velvet - Ej medlem längre2009-02-18 20:41

Maximal tidsgräns på panik är tio minuter?!?!!?

Hm, och du har verkligen spelat PANIK?

Det är två minuters övertid liksom och att det ändrades till det från ursprunliga fem minuter är bra, men det innebär samtidigt att man alltså kan förlora en hel massa på det om motståndaren drar på sig maximal övertid?

Det står att "så blir det om det beräknas att motståndaren skulle vunnit matchen om den pågått hela tiden", men jag skulle undra hur det räknas då för det kan du inte räknas ut som "men om motståndaren som har tiden kvar får forsätta spela medans den som dragit på sig övertiden inte får någon möjlighet attg göra något".

Att hamna i underläge mot sådana spelare innebär också inte sällan att det är lönlöst att försöka komma ikapp med en rullning eftersom man alltså inte får många drag på sig.

Vit_Velvet - Ej medlem längre2009-02-18 20:42

Säg mig då TASKMÖRT, hur ska jag kunna få spela som JAG vill när jag inte ens får spela panik när jag bokar det?

Det är lika omöjligt att spela panik mot en motståndare som spelar söligt som om man tävlar i ett parti Monopol och motståndaren i stället väljer att spela Fia med knuff och bestämmer.

KungligaJohn2009-02-18 20:42
Antal inlägg: 13

Buhuu! Stackars dig, du får mer poängskillnad när någon drar över tiden. Dessutom om dem du spelar med är nybörjare så kan man inte klaga, jag lovar att du också har varit där en gång. Man måste testa för att kunna lära sig...

TASKMÖRT2009-02-18 20:50

Ja 3 min var plus 2 var i övertid blir... öh nu ska vi seee här: 3+3+2+2=10? Alltså maximal tid 10 min.

Ja vi skulle kunna ändra reglerna till det du säger, men nu är reglerna som de är och det finns många mer eller mindre fula knep man kan ta till (gå över tiden, blocka). Men nu är reglerna som de är och då ska inte folk som inte klarar av att hålla tiden (majoriteten som drar över tiden tillhör inte den grupp fulspelare du beskriver) behöva utstå gråpord och nedlåtande kommentarer. Du beskriver ett högst marginellt antal spelare och utifrån det beskyller alla som inte håller tiden, det är fel.

Vit_Velvet - Ej medlem längre2009-02-18 20:51

Ja, men ena spelaren får ju ofta inte en möjlighet att ens utnyttja tiden utan att gå över.

Vit_Velvet - Ej medlem längre2009-02-18 20:51

Och har jag beskyllt ALLA? LÄS gärna vad jag skrev!

Vit_Velvet - Ej medlem längre2009-02-18 20:52

Jag beskyllde tre ganska preciserade kategorier, om du Taskmört väljer att läsa in det som att jag beskyller ALLA så är det din tolkning och långt ifrån vad jag gör.

TASKMÖRT2009-02-18 20:54

"Det är lika omöjligt att spela panik mot en motståndare som spelar söligt som om man tävlar i ett parti Monopol och motståndaren i stället väljer att spela Fia med knuff och bestämmer."

Nej, en sölkorv håller sig lik förbannat inom spelreglerna för panik medan fia med knuff inte har det minsta med monopol att göra. Vill du ha ett spel där total maxtid är 6 min så får du leta efter något annat än panik. Annars får du räkna med att folk kommer att dra över ibland eftersom de blir pressade, är ovana eller dyl.

TASKMÖRT2009-02-18 20:56

Eller för att de är ondskan själv om du väljer att se det så

hakwa - Ej medlem längre2009-02-19 09:08
Antal inlägg: 462

Vit_Velvet, jag kan se problemet med det som du beskriver, men jag har inte råkat ut för någon som agerat på det viset. Då skulle jag absolut bli irriterad. Men i andra ändan har man ju dom som får en stor ledning och sedan byter bokstäver hela, hela tiden. Då blir det istället du som snabbt drar över tiden eftersom det är helt omöjligt att hinna med då. Så jag tror att det är svårt att helt gardera sig mot dom som utnyttjar systemet. Det är bara att försöka memorera vem det är och inte spela mer mot dessa.
För de allra flesta beter sig trots allt inte så.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?