Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 955 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2009-02-18 21:46 | |
![]() | blankomblank inte vad jag har sett | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:47 | |
![]() | mrperfect: Det betyder "putsa fjädrarna" fast på människors vis. :) | |
| Prositi | 2009-02-18 21:47 | |
![]() | blankomblank: Var har du fått det där ifrån? Är det vad du själv känner, eller utgår du från dig själv? | |
| Venatici | 2009-02-18 21:47 | |
![]() | Det går inte blunda för att första intrycket är det yttre. Gillar man vad man ser vill man ju ta reda på vad innehållet består av. Hemskt men sant. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:48 | |
![]() | Kan man kalla livet för orättvist och stratiferande där få eller inga lever upp idealen som man sätter framför en. Att ha en brist leder inte automatisk till att man blir kompenserad med något annat. Att den fule skulle ha ett djupt och den vackre va sval är som att göra upp och ner på sagorna. | |
| blankomblank | 2009-02-18 21:48 | |
![]() | mrperfect allt är relativt förstås men generellt är det ett krav jag ställer på min 2åring innan jag skickar henne på dagis. Skulle jag ta emot kunder med samma regel skulle inte mitt företag gå så bra. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:49 | |
![]() | Hel och ren funkar inte. Hel, ren, snygg, smal, smart, vältalig och fjäskigt leende funkar mer. | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:49 | |
![]() | Jag tycker det är väldigt luddigt. Vad är skönhet egentligen? Det ligger i betraktarens ögon och därför kan man ju inte säga att bara insidan räknas för fula personer. För vad faan är fult? Tycker det är fult att påstå något sådant alls. Visst finns det ett ideal vi ska leva upp till men om det är vackert eller ej är upp till var och en att avgöra. Idioti. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:51 | |
![]() | Knappast idioti, det finns vissa drag som i stort sett alla attraheras av. | |
| Prositi | 2009-02-18 21:51 | |
![]() | Utseendet spelar roll i dagens samhälle, det går inte blunda för. Men frågan är ändå hur mycket av det kommer inifrån? Är man trygg och säker i sig själv bryr man sig inte om vad andra tycker om ens utseende. Då har man på sig det man trivs med. Kamma håret? Ja, om man vill det. | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:52 | |
![]() | trashone - Och det är...? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:53 | |
![]() | Skall de som inte är trygga i sig själv rycka upp sig och ta tag i sina liv kanske så att även de inte lägger tid på sitt utseende som ni? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:53 | |
![]() | Jag blir lite provocerad av politiskt korrekta självklarheter som att "alla inte är lika vackra för alla" osv. Nej, givetvis. Men vissa har förutsättningar för att uppfattas som vackra av fler, andra av väldigt få. Det må vara orättvist, men det finns en slags grundläggande mänsklig uppfattning om skönhet (även om denna varierar beroende på kultur/tidsålder osv.) Vi uppfattar den på ett instinktsstyrt plan, vare sig vi önskar det eller ej. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:54 | |
![]() | söt: Minns knappt, gick en dokumentär om det härom året/åren. Funderar på att sammanställa resultatet och plastikoperera sig så hehe | |
| blankomblank | 2009-02-18 21:54 | |
![]() | prositi vad jag själv känner utgår naturligtvis från mig själv. Jag gör inlägg med min privata åsikt men den baserar sig på de kretsar jag rör mig i framförallt i mitt yrke. Mina vänner tar mig mer avslappnat. Jag kan handla osminkad men jag går inte på jobbet så. Man anpassar ansträngningen efter situationen och de man möter. Det är viktigt att kunna släppa på utseendet också i vissa situationer för att passa in i det sociala sammanhanget. Dessa situationer är dock ovanliga för de flesta av oss i vardagen. Det är generellt aldrig fel att fixa till sig lite extra. | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:55 | |
![]() | Att attraheras av någon eller att tycka någon är "vacker" är helt olika saker. Glöm inte att vad som är "vackert" idag ansågs fattigt förr så egentligen har det bara med samhällets mentalitet att göra. Och dess fruktansvärda indoktrinering. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:55 | |
![]() | "Det är generellt aldrig fel att fixa till sig lite extra." Jaså? Om jag gick ut med läppstift på byn skulle de kalla mig hora. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-02-18 21:55 | |
![]() | Självklart är skönhet ett ideal. Det är det enda jag tagit med mig från filosofikursen om de gamla grekerna. Boktips: Symposium (Gästabudet) av Platon. | |
| Prositi | 2009-02-18 21:55 | |
![]() | Jag tycker det är tragiskt att de osäkra mammorna som är så himla måna om sitt utseende även lägger över det på sina barn. Man kan ju se tjejer på 2-3 år med örhängen som knapp vågar vara ute och leka med de andra barnen för då blir de skitiga. | |
| blankomblank | 2009-02-18 21:57 | |
![]() | Vilken by bor du i budalv och framförallt lever du i nutid?;) | |