Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 018 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-02-19 10:49 | |
![]() | pion, jag tillhör den skaran, lite svårt att dölja- men varför ha hemligheter:)) | |
| blue_moon | 2009-02-19 11:54 | |
![]() | Min lillebror tittar alltid upp i taklampan innan han nyser. Jag har sett detta som en lustig egenhet, specifik för honom. Tror faktiskt aldrig jag har sett någon annan göra så. :D | |
| Caligatia | 2009-02-19 11:57 | |
![]() | Har hört folk prata massor om det här. Jag saknar tyvärr den här reflexen. Fått tips innan om att titta in i lampor mm när jag har en nysning på gång som bara vägrar komma. Jag kan stirra mig blind mot solen eller lampor eller vad som helst, men ingen nysning. Har kommit på ett eget knep; rycka loss ett hårstrå ur ögonbrynet så nyser jag (om jag behöver det). Dessutom är det så sällan som jag faktiskt har den retliga nysningen, så inte särskilt många hårstrån som går åt. :) | |
| pennyjenny | 2009-02-19 12:03 | |
![]() | Nyser ni av ljus? Det var nytt, det har jag aldrig hört talas om. JSälv nyser jag om jag äter mörk choklad. Också väldigt udda. | |
| mackz_ | 2009-02-19 12:13 | |
![]() | jag läste nånstans att det skulle bringa tur om man nyser tre gånger innan frukost.. så när jag jobbade i fabrik förut så försökte jag ofta få fram de där nysningarna genom att kolla upp mot morgonsolen när jag gick utanför fabrikens mörker... nu är jag arbetslös, jag kanske läste fel? | |
| blue_moon | 2009-02-19 12:16 | |
![]() | Rycker jag bort ett hårstrå ut näsan så nyser jag garanterat! :) Jag får i vissa situationer kämpa med det motsatta - att till varje pris förhindra en nysning. När jag står inne hos en infektionskänslig patient och ger antibiotika t ex måste jag hålla andan, stänga igen och fokusera stenhårt på något konkret. Oftast funkar det. | |
| emmylicious | 2009-02-19 16:48 | |
![]() | Jag känner inte ens minsta lilla antydan till en nysning av att kolla in i lampan här vid skrivbordet. Nu har jag bara en väldigt irriterande fläck framför ögonen. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-02-19 16:49 | |
![]() | Jag nyser när jag råkar titta upp mot solen. | |
| Maad Max | 2009-02-19 16:56 | |
![]() | Att nysa är bland det skönaste som finns, tur för mig att jag har denna fotiska ljusreflex :-D | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-02-19 17:01 | |
![]() | Nyser ibland av (sol)ljus och alltid, liksom Caligatia, av att rycka ett hårstrå ur ögonbrynet :) | |
| Ässät | 2009-02-19 17:05 | |
![]() | trodde ett tag att du de skulle stå ur näsan gunilla... puh *s* | |
| Ässät | 2009-02-19 17:05 | |
![]() | stryk DU där..japp.. | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-02-19 17:07 | |
![]() | Hehe, rycker jag det ur näsan så börjar jag grina - det gör ju så s***ns ont! :p | |
| Jarnis86 | 2009-02-19 17:09 | |
![]() | Måste ju vara mer än 20 % som nyser av ljus väl | |
| Ässät | 2009-02-19 17:09 | |
![]() | eh..jaha så du rycker... ur näsan?.. eh.. oki.. då vet ja... stryk mitt inlägg nån.. japp.. stryk.. för i helvete larsolof.. lixom.. | |
| Venatici | 2009-02-19 18:47 | |
![]() | Orgasm för näsan var ett bra ordval tycker jag :) Antiklimax om näsan inte får nysa - absolut! Som någon annan skrev, nyser jag av menthol också, och efter första klunken av en skarp apelsinjuice... Bara 20%. Men bara jag i min familj gör det. Så lätt som jag nyser borde hela släkten haft denna förmåga/gåva... | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-19 18:54 | |
![]() | Jag nyser också av ljus, speciellt när jag kommer ut i solen efter jobbet. Har nyst sex gånger på rad en gång men vanligtvis blir det fyra-fem om man snabbt tittar upp i solen igen precis när man har nyst. | |
| krutmarie | 2009-02-19 18:55 | |
![]() | Nyser också av solljus men inte av att titta in i en lampa. Det måste ju vara mer än 20 % när vi är så många här redan som har samma egenhet. Det kanske är tvärtom, 20 % som inte nyser av skarpt ljus? | |
| Venatici | 2009-02-19 18:59 | |
![]() | Tror faktiskt det bara är 20%, de andra tycker vi är så konstiga att de inte bryr sig om att ens skratta åt oss :) Och illustrerad vetenskap är nog en accepterad källa? | |
| -Robson- - Ej medlem längre | 2009-02-19 19:00 | |
![]() | Nyser av ljus... vilken poetisk klang. *Lägger titeln på minnet - kan komma i fråga när jag publicerar min nästa diktsamling* | |