Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 414

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lelleli2009-02-22 00:09
Antal inlägg: 107

Tack alla ni som förstått min oro.. Och till er som tycker det e en bagatell- ni förstår nog tids nog oxå när ni e blivande föräldrar. Om ni inte gör detta så måste ni ha något fel i ert tänk...

kilgast2009-02-22 08:43
Antal inlägg: 499

Bara för att man är trött på all gnäll från gravida så har man inte fel tänk...
Har själv tre barn o är såå innerligt trött på att höra från vänner som är gravida att dom kan inte göra det ena o det andra...
Hur gjorde kvinnorna förr då???

jonaker2009-02-22 09:07
Antal inlägg: 170

Använd denna färg.

msds.nordsjo.se/v0150709. htm

Läs kapitel 3: Hälsorisker -

Beardo - Ej medlem längre2009-02-22 10:58
Antal inlägg: 151

Hoppas att inte trådskaparen tar illa upp om jag fortsätter på sidospåret för jag tycker att det är intressant. Menar ni som dömt ut Jannes inlägg att endast människor som genomgått en graviditet får ha åsikter om gravida/graviditeter?

Jag har respekt för er som dömer ut hans åsikter, men förstår inte argumentation som bygger på att han såsom ickegravid inte får ha åsikter i frågan. Jag tycker att den typen av argumentation ofta dyker upp just när det gäller graviditeter och förstår inte varför. Jag har aldrig knarkat eller försökt ta livet av mig, men man hör sällan eller aldrig någon säga att har du inte knarkat eller försökt ta livet av dig ska du enbart hålla käft, men när det kommer till graviditet kommer det nästan alltid någon Linda Skugge-typ och talar om att man inte får tycka utan förstahandskunskaper. Därmed inte sagt att jag jämför någon i debatten med Linda Skugge - det vore elakt.

För att återknyta till ursprungsfrågan, många vattenbaserade lackfärger är snustorra efter en timme. Fast allra enklast målas lister innan de sitter på plats. Det kanske är för sent nu, men annars kan du skicka ut målaren så är problemet löst.

nystan12009-02-22 11:04
Antal inlägg: 3414

Lackfärg vet jag inte mycket om, men som nån redan skrivit, ring sjukvrådsupplysningen, eller fråga din barnmorska så borde du kunna få svar.

Angående rädslor och graviditet kan jag bara utgå från mig själv, och jag har blivit jättemesig med mycket sen jag blev gravid.
OM det skulle hända något, och jag vet att jag varit oförsiktig, skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv.
Därför känns det inte så ovettigt ändå att undvika saker som egentligen kanske inte är så farliga. Och det drabbar ju faktiskt bara mig själv, det är jag och ingen annan som i såfall går miste om något.

Minta2009-02-22 11:09
Antal inlägg: 20042

Man blir nog lite överorolig. Det måste finnas en biologisk orsak till det som syftar till att skydda barnet annars hade vi inte varit det tror jag. När min som bar 8 månader lekta han med vatten med ajax i, det tog en stund innan jag såg det. Jag visste inte om han fått i sig något vilket han antagligen inte hade då det var så kort stund. Jag blev helt nojig över att inte veta om han fått i sig något och över huruvida det var farligt eller inte, så jag ringde till giftcentralen. De tog det på allvar och tyckte inte att jag var fånig.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?