Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade13
Mobilspel
Pågående20 484

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sanlin2009-02-19 20:12
Antal inlägg: 1462

Ässet skrev: "Ja går sällan in på lidl.. vems påhitt (nu vet ja inte om de e så överallt) e de att varorna inte ska få ha nåt utrymme när dom slagits in i kassan??? Man får skynda sig som fan för att packa tills nästa kommer.. "

I en del affärer har de faktiskt fått ändra detta så att det blir som i vanliga mataffärer.Och det var väl inte en dag för tidigt att de gjorde det!Mycket konstigt påhitt var det helt klart!

Mimikryp2009-02-19 20:12
Antal inlägg: 9057

upa; Det har du rätt i. Ska se om det finns någon kontaktuppgift i "bruksanvisningen". Tack för tipset!

ritvi2009-02-19 20:12
Antal inlägg: 50

Jag handlar vissa saker billigt bpå Liedl, bra korvar, mager youghurt, pålägg o sånt. Har lämnat tillbaka en vara (kaviar) och fick ersättning (50kr) för den. Det va inte Liedl anställningskonflikten gällde utan Toys r`Us! från USA. Liedl är tyskt! Fortsätt att handla där men välj dina varor noga t.ex ur miljösynpunkt :)

sanlin2009-02-19 20:13
Antal inlägg: 1462

*Ässät var det visst! Sorry! :)

Minta2009-02-19 20:13
Antal inlägg: 20042

Ok, då tog jag fel.

Ässät2009-02-19 20:16
Antal inlägg: 4824

sanlin.. du får kalla mig Ässet om du vill eller EssQ oxå..för de e ju va ja hette innan *s*. .. här har dom inte ändrat.. de va senast en insändare i tidningen om de för ett tag sen.. en äldre hade tom blivit tillsagd av kassörskan att skynda sig att packa.. jösses..

aikidokattit2009-02-19 20:20
Antal inlägg: 15

Ässät: välkomen till kontinentaleuropa skulle jag tro att de kassorna kallas. De har såna överallt i Frankrike iaf.

bove2009-02-19 20:21
Antal inlägg: 1333

Lidl är allmänt kända för att behandla sina anställda dåligt. Jag vet inte om det har blivit någon förändring nu kanske men när de etablerades i Sverige för några år sedan anställde de som sagt bara unga människor, hotade fackanslutna med avsked och anställde ingen på heltid (24 timmar i veckan vill jag minnas var max) för att de skulle kunna beordra de anställda att jobba över efter eget godtycke utan att behöva betala övertidsersättning. Förutom att de anställda inte fick jobba heltid var de också uttryckligen förbjudna att ta deltidsjobb i andra livsmedelsbutiker vid sidan om.

Ässät2009-02-19 20:24
Antal inlägg: 4824

Sen hade dom inte öppet på söndagar..men de har oxå ändrats. Nej.. jag gillar inte Jehovas... o heller inte Lidl

skola suger2009-02-19 21:15
Antal inlägg: 1

Många av de varor som finns på Lidl finns även på på andra affärer men under andra märken... Titta i butikernas hyllor, främst deras egna varor så får ni se var de är producerade. Inte bättre en lidl!!!
det finns inte många "svenska" varor kvar i våra butiker

JaapConrad - Ej medlem längre2009-02-19 21:44
Antal inlägg: 1788

Blöjorna på Lidl ska vara bra, har jag hört. De har så dålig uppsugningsförmåga att ungen slutar bajsa på sig.

le-lou2009-02-19 21:49
Antal inlägg: 17496

lite om mina tankar kring lidl allmänt---det fanns en tid när jag vägrade affären. Jag tokvägrade ens gå in där i princip.
jag kan säga att jag vänt. de har bra grönsaksutbud och hur roligt är det inte då att hitta saker som man annars bara kan finna utomlands?
För att inte tala om deras youghurt - mumma!

Pialina2009-02-19 22:16
Antal inlägg: 665

Jag har varit några gånger på Lidl, men undviker affären om jag bara kan. Tycker inte den är trivsam med sina lastpallar direkt på golvet och konstiga kassor (båda typiskt för bl.a. Tyskland). Största orsaken är ändå personalpolitiken. Minns inte vilket land det var där de kvinnliga anställda skulle ha ett rött band på sig då de hade mens. Det berättigade dem nämligen att gå på toa utöver pauserna. Det här var ju visserligen varken i Sverige eller här i Finland, men hört att det inte är bra här heller. Dels har jag läst i tidningarna, dels hört av en bekant vars dotter jobbat på Lidl.

Jag tycker inte heller om att vanliga varor fraktats från Tyskland, inte alls bra ur miljösynvinkel ju, inte heller ur ekonomisk att pengarna går utomlands. Alltför många varor i vanliga butiker är också nuförtiden tillverkade utomlands, men det är ändå skillnad och det går att prioritera inhemskt i vanlig butik. Jag vet att Lidl har också inhemska produkter, men köper man dem understöder man ju ändå Lidl och det vill jag inte.

Snoosy2009-02-19 22:16
Antal inlägg: 4273

le-lou, det finns bra grejer på lidl. Men dom är få..

trådskapare, det kan funka att byta dina lampor, testa. Syrran fick kompensation bara för en vecka sen, då hon köpt bröd som inte var bra..
Tror de ändrat deras policy. Fick en skalbagge i en soppåse för några år sen, fick gärna byta ut den om jag ville. Men inga pengar tillbaka, då.
Men testa. Det gick bra för syrran som sagt :)

Gungner2009-02-19 22:17
Antal inlägg: 145

Lidl är lika med deras sämsta blöjor dvs bajs. Har försökt handla på dylik inrättning några gånger både utomlands och i svedala. Det finns några få varor som går att köpa resten är skit med dålig kvalite.

En reservation är dock att sortimentet inte är lika mellan olika butiker. Har hört att några få lyckats göra fyndköp.

Men jag gillar hög kvalite (har inkomst därefter) så Lidl och Ikea suger utav bara fan.

Snoosy2009-02-19 22:17
Antal inlägg: 4273

pialina, ja deras kassor är ju vedervärdiga.. snacka om dubbelarbete..

pennyjenny2009-02-19 22:22
Antal inlägg: 528

Pialina: inte ens i Tyskland har de sånna korkade kassor. Visst är de i en del affärer mindre än vad de är här, men SÅ små är de inte.

I övrigt: på Lidl handlar jag helst min mjölk. Mums. Förr hade de "Fleischsallat" (köttsallad, typ skinka, majonäsgojs, inlagd gurka), supergott, men det har de av någon anledning tagit bort, så om jag vill ha det nu får jag gå till tyskvagnen som är på torget ibland, men det är jättedyrt.

le-lou2009-02-19 23:52
Antal inlägg: 17496

"e-lou, det finns bra grejer på lidl. Men dom är få.."

Nä jag säger emot. :)

Safflor - Ej medlem längre2009-02-19 23:54
Antal inlägg: 832

Konsumentlagen gäller även där. Du har tre år på dig att byta en defekt vara så länge du kan uppvia kvitto. ( Ej livsmedel).

Safflor - Ej medlem längre2009-02-19 23:55
Antal inlägg: 832

uppvisa....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?