Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 37 |
Mobilspel
Pågående | 20 159 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Dalkullan | 2009-02-20 15:58 | |
![]() | Åh nu får ni nog sluta att prata om svamp....jag kan bara inte låta bli att plocka svamp under svampsäsongen...så jag har fullt sjå med att pracka på släktingar, sambons arbetskamrater m fl svamp eftersom jag inte har tid och lust att ta hand om alla svamp däremot har jag ett sjukt behov av att gå i skogen och plocka svamp....kan inte ens åka förbi ställena utan att tänka på att under all snön så ligger min svamp och sover ;-) där jag bor i bergslagsskogen så finns det så mycket svamp så det är inte sant....jag är dock en liten fegis och plockar bara kantareller, karljohan och nån liten taggsvamp vet ett ställe där det finns champinjoner, dock vet jag inte vilken sorts trots påläsning i diverse böcker och på nätet...men att det är champinjoner vet jag i alla fall =) Nä nu längtar jag så jag kan dö till svampsäsongen.... | |
krysopras | 2009-02-20 16:02 | |
![]() | Fota dem och lägg ut bilden på svampguiden så får du dem illa snabbt identifierade =) Jag älskar också att gå i skogen med hunden och plocka svamp, men ibland är det ett snoe att göra vid skörden. Trä upp på trådar gjorde jag 1 gång, sedan aldrig mer, det var opraktiskt och tidsödande och dög bara för mkt sega svampar t ex nejlikbrosk. | |
Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-20 16:03 | |
![]() | krutmarie, brukar dessvärre inte hitta så mycket Bernadotte I så att jag har problem med det..... | |
Dalkullan | 2009-02-20 16:09 | |
![]() | Åh Risotto...du skulle varit här i somras...det fanns mer än det gick att plocka och ta reda på...det var sjukt mycket Karljohan Ja, det var ett bra tips krysopras....ska nog göra det | |
Wilma u-a | 2009-02-20 16:10 | |
![]() | Åhh..vad jag längtar till hösten. Jag plockade gula kantareller, sålde och tjänade en bra peng på det...Äter inte svamp dessvärre... | |
tilduskan - Ej medlem längre | 2009-02-20 16:33 | |
![]() | oj här lär man sig grejer! jag har alltid förvällt svampen i stekpanna utan något som helst tillbehör allt enligt morsans råd... när vattnet som finns i svampen försvunnit så väljer jag om jag vill göra något av dem (med tillbehör) eller frysa in den för att sedan ta fram å laga till den (med tillbehör).... oj va gott med svamp jag vill ut i höstskogen! | |
mrperfect | 2009-02-20 16:40 | |
![]() | peta i lite smör istället för vatten... | |
Dalkullan | 2009-02-20 16:59 | |
![]() | mr perfect...det ska inte vara smör i om man ska frysa ;-) ska man äta direkt så är det bättre att koka bort vattnet innan man lägger i smöret... | |
nissen1 | 2009-02-20 17:08 | |
![]() | Jag lägger också svampen ( mest kantareller) direkt i stekpannan och kokar ur vattnet. Sen får svampen svalna och så lägger jag den i plastpåsar, och fryser ner den. | |