Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 19 114 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-22 17:14 | |
![]() | Jag vill fortfarande ha tips på riktiga blommor som går att äta! | |
| Miss_jk | 2009-02-22 17:18 | |
![]() | Blommor vars kronblad är ätbara: Nejlika, Dianthus Ringblomma, Calendula Solros, Helianthus Stockros, Alcea Rosor, Rosa Pelargon, Pelargonium Daglilja, Hemerocallis Tulpan, Tulipa Hela blomman är ätbar. Plocka just utslagen: Malva, Malope trifida Tagetes (kryddtagetes), Tagetes tenuifolia Blomsterkrasse, Tropaeolum Viol, Viola Ringkrage, Chrysanthemum carinatum Gurkört, Borago officinalis Temynta, Monarda didyma Syren, Syringa Lavendel, Lavandula Gräslök | |
| frööet | 2009-02-22 17:21 | |
![]() | Titta sin på Cakedesigne.com | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-22 17:24 | |
![]() | Miss_jk - hjälte | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-22 17:28 | |
![]() | Daglilja var snygg anneli.t.sbgb.se/hem...%2 0gul.jpg | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-22 17:34 | |
![]() | Ätbar lila orkidé blogg.passagen.se/fr...e_ 6st_holl | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-02-22 18:27 | |
![]() | Ja, en fyr! Typisk symbolisk form, man tänker på kärlek direkt. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-22 19:12 | |
![]() | Ja..och nu när de börjar prata om jordgubbstårta faller ju hela idén. Kan man göra en hjärtformad jordgubbstårta och sen två andra som ändå ska passa in på nåt sätt..ett ankare? Nej..vad svårt....help | |
| Mimikryp | 2009-02-22 20:11 | |
![]() | Äh, man kan ju inte ha en klassisk jordgubbstårta som bröllopstårta!!! Däremot kan du ju mosa jordgubbar och ha mellan tårtbottnarna i havstårtan. :-) När du skrev ätbar lera tänkte jag marsipan... Det är ju bara att färga och börja skapa! :-) | |
| mrperfect | 2009-02-22 20:34 | |
![]() | Man kan väl göra snäckor i choklad, glasyr och marsipan....bl a | |
| mrperfect | 2009-02-22 20:35 | |
![]() | Om jag skulle göra en fyr så skulle jag se till att den blinkade :D | |
| dragabol | 2009-02-22 20:44 | |
![]() | måste tårtan vara rund? kan den inte vara formad som en båt eller som en strandremsa .. så det blir som ett konstverk med marsipan som enklast går att forma och sen fylla upp det med en god massa av någe jox... | |
| dragabol | 2009-02-22 20:45 | |
![]() | de har beställt den av dig för att de inte vill ha entraditionell som man får på alla bröllop typ *gissar vilt nu* | |
| Tess 08 | 2009-02-22 21:04 | |
![]() | Det finns en vit sockermassa man brukar ha på bröllopstårtor, men det kanske du visste redan... mandelmassa och marsipan är ju lite gul i färgen. Om det känns för svårt går det ofta att beställa figurer hos vissa sockerbagare som du sedan kan komplettera din tårta med. Lycka till! | |
| lehena | 2009-02-22 21:16 | |
![]() | Du kanske skulle kunna ta hjälp av denna tjejen... sotsaker.blogspot.co...tr tor.html | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-23 09:27 | |
![]() | Vilka gullungar ni är som skrivit tips. Mimmi Jag håller med! Jag tycker ijordgubbstårta är boring på ett bröllop, men det kanske går att göra något av det ändå. De vill ju ha det somrigt så jag kanske kan göra något med blommor och fjärilar och jordgubbar. Inte vet jag... Dragbol..Ja precis så fick jag också som en bild! Jag skulle vilja göra en båt, fast upprätt och inte liggande. Ett skepp :) Undrar om det skulle funka...tre tårtor uppåt. Skulle kunna bli en båt ju. Det där med strandremsa lät vågat... övergår nog min förmåga. Hur skulle du göra en strandremsa? :) Blev verkligen nyfiken. Tess Ja, jag har läst om sugarpaste nu. Tydligen finns ingen kritvit marsipan och ska man göra något som är helt vitt får man antingen använda den; sugarpaste eller blanda marsipan och sugarpaste. Lehena Hon gör ju jättefina saker! Men det är ju det där som verkar så kul..Har tänkt ringla choklad i mönster på overheadplast, sen sätter man fast det som staket eller dekoration runt tårtan. Har inte kommit på det själv utan såg det som tips....Om man ska göra ett korallrev till exempel..:) Som man ju brukar göra ganska ofta. | |
| SashaLuna | 2009-02-23 12:34 | |
![]() | Blomman på bilden 3.bp.blogspot.com/_c...8_ Cake.jpg som du frågade efter är en cymbidium orkidé. Jätte fin blomma och om du frågar mig orkidéernas orkidé. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-02-23 12:37 | |
![]() | Åh de är superfina :) Man behöver ju inte kunna äta dem för att de ska vara fina kring en tårta heller. Men man kanske kan det | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-18 01:08 | |
![]() | Jag måste bara dela med mig av den här sinnesstört sjukt fantastiskt duktiga människa som jag hittat. Snyggt snyggt snyggt. blixman.blogg.se/cat...ca kes.html | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2009-03-18 01:42 | |
![]() | The English Shop vid medborgarplatsen har väldigt mycket bakgrejer, bl.a. sugarpaste och sånt om du vill ha material som är bra att forma och göra olika saker med. | |