Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Robodendron - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:02 | |
![]() | Dalkullan: Det är väl genetiskt nedärvt det där - att kvinnor känner sig mäkta stolta och starka när de bär ett litet barn i magen. Ett mirakel är det varje gång, sannerligen är det så. | |
| ANDERStG | 2009-02-22 11:04 | |
![]() | Och dessutom är det inte alltid så kul när små barn sparkar en i magen: www.youtube.com/watc...5y vH2YU7DA | |
| Robodendron - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:05 | |
![]() | ingson 2009-02-22 11:02 "Konstig fråga. Människor och djur äter,skiter,sover och skaffar barn. Frågan borde väl vara varför man väljer bort något av det?" Det finns en viss skillnad dock. Äta, skita och sova måste alla göra. Så är inte fallet med barnalstrande - således har man ett val att göra där. | |
| pion ekrot | 2009-02-22 11:06 | |
![]() | TS: Att du har svårt att förstå varför andra vill ha barn är en sak, men det är väl bara att acceptera detta precis som du vill bli accepterad trots ditt val att inte skaffa barn, och alla känslor förknippat med det. Det finns mängder av personliga upplevelser och åsikter som vi inte delar med vissa andra och det är bara så det är. Finns tolerans så brukar detta faktum inte innebära några problem. Vad är ditt syfte med tråden? | |
| Ulle65 | 2009-02-22 11:07 | |
![]() | Jag bestämmde mig tidigt att inte skaffa barn.Detta pga av att jag är ett skilsmässobarn. Älskar barn alla mina syskon har barn och jag är gudmor till 4 st plus att min bästa vännina och hennes man bad mig bli gudmor till deras flicka. När min lillebror nu för 3 år sedan fick en underbart härlig lite "ovanlig" flicka kunnde jag känna en viss ånger att jag inte skaffade barn (43år) men det går över varenda gång jag träffar alla mina syskonbarn/gudbarn de ger mig så mycket! Har hundar istället det "funkar" oxå!! :-) | |
| pion ekrot | 2009-02-22 11:09 | |
![]() | Vadan denna obsession med att vilja göra sitt liv till andras liv? Vad spelar det för roll om vissa vill skaffa barn och gillar det och andra inte vill skaffa barn och gillar det? Handlar det om en enorm osäkerhet inför sig själv och ens egna val eller vad är det frågan om? | |
| pion ekrot | 2009-02-22 11:10 | |
![]() | Ulle: Inget svar till dig alltså, utan rent allmänt undrande. | |
| ANDERStG | 2009-02-22 11:10 | |
![]() | pion: Hon motiverade ju bara frågan med att förklara sina egna känslor. Det är väl inget fall för acceptansmaffian? | |
| Robodendron - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:11 | |
![]() | Det verkar som att TS har ett stort behov att hävda sin rätt att avstå från barnafödande. Varför vet jag inte. Det är ju många som av olika anledningar väljer att inte skaffa barn. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:11 | |
![]() | pion ekrot tycker bara det är intressant att höra min värsta mardrömm kan vara någons mirakel. Dessutom undrar jag vad de ska med barnen till. Ett husdjur skaffar jag för att tävla med,för att de skall hjälpa mig i vardagen och för att man ska få motion. Ja menar man måste ju haft ett syfte när man valt o skaffa barn. | |
| Ulle65 | 2009-02-22 11:12 | |
![]() | Oki jag tycker det är intressant med olika forum och allas funderingar frågor. Det är lite därför jag går in och är det något jag känner för vill jag lägga in min åsikt. Älskar diskussioner.... på rätt nivå!! | |
| ViktorWig | 2009-02-22 11:13 | |
![]() | Därför att de va trevligt att tillverka dom ;) | |
| Robodendron - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:15 | |
![]() | Curly Girl: Förlåt att jag säger det, men din inställning till barn känns inte helt sund. Hände det något förskräckligt i din egen barndom, månne? | |
| Ulle65 | 2009-02-22 11:15 | |
![]() | Viktor Wig Jag hoppas du menar att du "övar" att tillverkar dem ;-) Annars blir det ju inte så ofta.....eller? Hehe (detta är ren ironi ingen sexanspelning) | |
| pion ekrot | 2009-02-22 11:16 | |
![]() | Att skaffa barn beror nog ofta på en drivkraft man känner och då måste man inte reflektera så mycket över vilken användning man har av det. Det finns också ett varande som bara är, oavsett praktiskt användningsområde. Det finns värden bortom vardagen trots bristningar och blöjor. Själv vill jag ha barn i framtiden p.g.a lust, en känsla av glädje när jag tänker på det, och nyfikenhet. Måste andra ha en förklaring för "barnets funktion" för att du ska kunna respektera andra människors val att bli föräldrar? | |
| pion ekrot | 2009-02-22 11:16 | |
![]() | ovan till TS | |
| Robodendron - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:17 | |
![]() | Ulle65, nog var det en sexanspelning, men det behöver du inte skämmas för. | |
| Curly Girl - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:17 | |
![]() | Robodendron, där sa du nått!!! Tror jag gör de för att många tvingar sina barn på mig, föräldrar struntar i om barnen springer fram till andra o ler med sina kalddigamunnar och säger nått obegripligt. Jag låter inte min hund springa fram till människor och hälsa även om hon så vill att hela världen skall vara med henne. När ja ber dem at ta bort sina ungar så får ja bara ett fånigt leende till svar men hon/han är ju så söt. jag är även så trött på att nytt folk man träffar tex i jobbet o så pratar som om de vore en självklar sak att man skall ha barn, de säger tex o den där kan du spara till dina framtida barn eller o de där får du berätta för dina barn. tycker även de är grymt störrande med föräldrar som tror att de äger gatan,bussen mm bara för de har ett barn med sig. Så de ärnog en kombination all de "vidriga" med graviditeten och själva ungen men även de vuxnas syn på barn. | |
| ViktorWig | 2009-02-22 11:17 | |
![]() | Jo jag övar minst 6 dgr i veckan. Ma vet ju aldrig när man måste skjuta skarpt och då måste man vara vältränad ;) | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-22 11:19 | |
![]() | jag är helt säker på att det finns dom som skaffar barn bara för att kunna köra på mig med sina barnvagnar i affären. | |