Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 414 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-02-22 12:51 | |
![]() | "Och när den lilla bebisen sen väl kommit ut så uppstår ett liknande fenomen... totala främlingar som av någon för mig fullständigt obegriplig anledning tror och anser att det är helt okej att "dyka" ner i vagnen och gulla och tafsa på mitt barn." Hur vet du att ditt barn är OK med att DU dyker ner och tafsar? | |
| Minta | 2009-02-22 13:30 | |
![]() | Och att inte barnet gillar uppmärksamheten? | |
| Kaguya | 2009-02-22 13:33 | |
![]() | Oavsett vad ungen gillar så får man väl för fan fråga föräldern om lov innan man går fram och pillar. | |
| Minta | 2009-02-22 13:41 | |
![]() | Är barnen föräldrarnas egendom eller hela samhällets? | |
| ViktorWig | 2009-02-22 13:47 | |
![]() | suck... vilken tråd.. | |
| Lantmästaren | 2009-02-22 13:48 | |
![]() | Ja, ja det är både jobbigt och roligt med gravid-magar, små, halvstora och stora barn. Men fy f*n för gamla, sjuka föräldrar och svärföräldrar! Skitjobbigt! Varför finns det inga kurser och böcker om hur man hanterar det!? | |
| Minta | 2009-02-22 13:56 | |
![]() | Vill ingen peta på dem? | |
| Robodendron - Ej medlem längre | 2009-02-22 14:03 | |
![]() | Alltså, jag känner personligen någon slags drift att klappa på gravida kvinnors magar. Vet inte om det är något nedärvt. Men jag gör det givetvis inte på helt okända kvinnor. På arbetskamrater och andra bekanta har det dock hänt att jag har gjort en handpåläggning. Ingen har visat sitt missnöje med det hittills. | |
| Engelein | 2009-02-22 14:19 | |
![]() | Tur min mage inte börjat synas än :S Ser verkligheten ut så?? Tur de är låååångt kvar :P Skulle aldrig tolerera att någon på stan klappa min mage :S eller dyker ner i vagnen :S Fasen va kränkt jag skulle blir :S | |
| karmelo | 2009-02-22 14:24 | |
![]() | Jag minns det mer som att det kändes mysigt med alla farmödrar och morfäder som sken upp när de såg ens barn och började berätta om sina egna barnbarn. Helt plötsligt fanns det en större gemenskap med resten av världen. Om nån kommit fram och klämt på magen skulle jag säkert tyckt att det var att gå för långt. | |
| Robodendron - Ej medlem längre | 2009-02-22 14:53 | |
![]() | i187.photobucket.com...er Baby.jpg | |
| Minta | 2009-02-22 14:54 | |
![]() | Kan personligen inte förstå att man har något emot att andra intresserar sig för ens barn, en mage är en annan sak, men titta ner i barnvagnen hade jag inget emot. Om ens barn inte gillade det var det en annan sak. Som förälder äger man inte sina barn heller, men barn behöver hela samhället för att bli en bra samhällsmedborgare. Det krävs en hel by för att fostra ett barn lyder ett klokt ordspråk. | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:58 | |
![]() | vid min första graviditet fick jag en gång ringa efter väktare (på jobbet) för att bli av med en närgången finsk , något överförfriskad turist som dels ville veta när baren öppnade (kl var runt 11) dels gärna "touch the baby" | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-02-22 16:06 | |
![]() | yogamama. Det finns verkligen svin:-( Tur du var på jobbet o kunde ringa! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-22 17:14 | |
![]() | Känns som detta snackats om flera ggr förr. Men visst, graviditetstjafs tröttnar aldrig någon på, inte alls. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2009-02-22 17:25 | |
![]() | Namnet på denna tråd är lite missledande skulle passat bättre med "Dagens I-landsproblem" | |
| Kaguya | 2009-02-22 17:35 | |
![]() | Ja gudars vad löjligt om någon vill att man respekterar den personliga sfären klobba2. Det händer säkert bara i i-landet. I det andra landet är man för upptagen med krig och svält för att bry sig om sig själv. | |
| Mimikryp | 2009-02-22 18:10 | |
![]() | Att gå fram och tafsa på någon okänd människas mage (gravid eller ej) skulle aldrig falla mig in! Inte heller att dyka ner i en barnvagn eller utan lov klappa en urgullig hundvalp... | |
| Minta | 2009-02-22 18:12 | |
![]() | Nej, jag skulle inte ta på en bebis i en barnvagn, men titta kan jag göra och då får man ofta luta sig ner och kanske att huvudet dyker ner då. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-02-22 18:24 | |
![]() | Ja Minta. Det är ju lite svårt att luta sig fram utan att huvudet så att säga 'dyker ner' *s | |