Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 368 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bodilp - Ej medlem längre | 2009-02-22 13:10 | |
![]() | där vågar jag inte klicka | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-02-22 13:11 | |
![]() | Jag tänker även ge det till min son som är ett år. Varje dag. | |
| bodilp - Ej medlem längre | 2009-02-22 13:12 | |
![]() | haha | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-22 13:14 | |
![]() | Jag tänker även ge det till min son som är ett år. Varje dag. Gör det. Det är bara logiskt och bra för eftervärlden att icketänkande släkter får ett snabbt slut. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-02-22 13:18 | |
![]() | Safflor: Varför det? Du har ju inte presenterat ett endaste belägg för att dina farhågor är sanna? | |
| bodilp - Ej medlem längre | 2009-02-22 13:20 | |
![]() | safflor: he made a joke | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-22 13:24 | |
![]() | Jag tänker även ge det till min son som är ett år. Varje dag. Och det gjorde inte jag...? | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-22 13:25 | |
![]() | safflor: he made a joke sorry, så här ska det vara - och det gjorde inte jag...? | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-22 13:25 | |
![]() | Safflor: Varför det? Du har ju inte presenterat ett endaste belägg för att dina farhågor är sanna? Inte du heller | |
| bodilp - Ej medlem längre | 2009-02-22 13:29 | |
![]() | men det låter bara som bråk | |
| janne121212 | 2009-02-22 13:36 | |
![]() | Jag är böjd att hålla med dig Jaap även om du kanske är lite väl drastisk i dina kommentarer. Folk blir stirriga över varje alarm som dyker upp. Man verkar inte fatta att om man äter varierat är risken minimal att drabbas av några som helst skadeverkningar av mat. Jag tror att all denna oro som piskas upp av människor på den här typen av forum förkortar en människas liv betydligt mer än allsköns tillsatser. | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-22 13:46 | |
![]() | www.konsumentsamverk...sg veta.htm Naturligt förekommande natriumglutamat lär vara harmlöst. Raffinerade tillsatser såsom strösocker och liknande trams är alltid farligt oavsett vad det är...Ja? Att asiatisk mat i synnerhet skulle vara ohälsosam borde resultera i att det finns färre asiater än européer...Nej? Tänk på att fluor är ett nervgift som du borstar tänderna med och kanske sväljer lite då och då också. När du börjar rota i de här sakerna kan du ägna flera sömnlösa månader åt att avtäcka konspirationen. | |
| bodilp - Ej medlem längre | 2009-02-22 13:47 | |
![]() | en period använde jag inte fluortandkräm heller | |
| Lantmästaren | 2009-02-22 14:03 | |
![]() | Tips: Slowfood. En organisation/rörelse som värnar om riktig mat gjord på riktiga råvaror! Oavsett om det handlar om långkok eller inte. | |
| bodilp - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:08 | |
![]() | jaaaaaaaaaaaaa | |
| frvib | 2009-02-22 21:57 | |
![]() | Glutamat kan medverka till övervikt. Andra påstådda hälsorisker som man kan läsa om är ofta överdrivna. Något ADI-värden är heller inte satt. "The overall safety evaluation led the JECFA to conclude that the total dietary intake of glutamates arising from their use at levels necessary to achieve the desired technological effect and from their acceptable background in food do not represent a hazard to health. For that reason, the establishment of an ADI expressed in numerical form was not deemed necessary and an 'ADI not specified' was allocated to L-glutamic acid and the monosodium, potassium, calcium and ammonium salts. The JECFA also noted the evidence that it was not necessary to treat pregnant women and infants as special cases; however, they did retain the previously expressed position that food additives, in general, should not be used in infant foods to be consumed before 12 wk of age." jn.nutrition.org/cgi...30 /4/1049S | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-02-22 22:01 | |
![]() | Klart som fan att det medverkar till övervikt - maten blir ju skitgod om man använder det. | |
| boffertomte | 2009-02-23 08:39 | |
![]() | Man tror att maten är "skitgod" i af - så kan man tillverka den av undermåliga råvaror och ändå få folk att glupa i sig. | |
| black_orchid | 2009-02-23 08:46 | |
![]() | jag brukade äta en hel del saker med ganska mycket MSG i det..för det är vad man ska kolla efter om man bara har innehållsförteckning på engelska. jag har efter min vistelse i USA kommit underfund med att min huvudvärk har trappats ner en hel del. Läste alla varningar om MSG och insåg att det nog måste vara kopplingen för i Sverige har vi ungefär hälften så mycket MSG som i USA läste jag i en artikel. Så för MIG är det bevisat att man får huvudvärk av MSG. | |