Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 368 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-02-22 14:58 | |
![]() | Stjäl kläderna. Personer med tillräcklig metall får göra illegala saker och ändå titulera sig konstnärer. Det har jag läst i aftonbladet. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-22 14:58 | |
![]() | homeopatrik, men då kan väl nästan vem som helst kalla sig konstnär? | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-22 14:59 | |
![]() | uisge beatha, jag vet inte riktigt om jag kvalificerar mig som särskilt metal :/ | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-22 14:59 | |
![]() | Ja det kan vem som helst göra. | |
| pion ekrot | 2009-02-22 14:59 | |
![]() | Alla kan kalla sig för konstnär, men alla får inte betalt för det. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:00 | |
![]() | pion ekrot, så konst handlar egentligen om pengar? | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:01 | |
![]() | Mitt oavsiktliga extra "L" i metal var annars ganska snyggt! | |
| Robodendron - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:02 | |
![]() | Det är väl ingen konst att tjäna pengar. | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:03 | |
![]() | Till och med Hitler var konstnär. Och nu förlorade jag på Godwins Law igen...Ja? | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:05 | |
![]() | Fast han var duktig på att klä sig snyggt. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:06 | |
![]() | Godwin? | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:09 | |
![]() | Nej Hitler förstås. Godwin var säkert också duktig på att klä sig men han var inte konstnär så vitt jag vet...Ja? Hitler var inte heller så duktig konstnär. Man måste alltså komma ihåg att det inte finns ekvivalens mellan klädselförmåga och konstighet. Däremot implicerar en duktig konstighet en god klädselförmåga. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:11 | |
![]() | Nu börjar vi åtminstone komma nånstans | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:12 | |
![]() | En sann konstnär klär sig i exakt det han behagar och har råd med då han har begränsade tillgångar. fortsätt leta i second hand-butiker, orgräwaren. Viktigt att understryka är att den sanne konstnären prioriterar canvasdukar, färg och penslar.. och givetvis vin, före förnödenheter som mat och kläder. www.ts.skane.se/sym/...gh tbox.JPG | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:15 | |
![]() | Om du definierar "sann konstnär" som så är det självklart att det är så den sanne konstnären beter sig, men den sanne konstnären kan definieras på många andra sätt. En sann konstnär sätter konsten framför sig själv och prioriterar hellre konstens fulländning en den egna fortlevnaden. Därmed kan jag påstå att vinnaren av 1996 års Darwin Awards är den sannaste konstnär jag inte haft nöjet att träffa. | |
| pion ekrot | 2009-02-22 15:42 | |
![]() | Nej, men defintionen av en "konstnär" handlar om pengar, och om erkännande. | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:50 | |
![]() | Som jag ser på saken, och jag är ju bara lille jag förstås...Ja? Så finns det minste tre kategorier, samtliga är delmängder av konstnärsbegreppet. Det är min kompis Krille som tagit fram dessa kategorier under en konststudie när han gick på Konstfuck. 1. Duktiga konstnärer 2. Erkända konstnärer 3. Excentriska konstnärer Samtliga konstnärer har varierande spektra av tillhörigheter i samtliga av dessa kategorier från 0 till 100 procent på en skala. Man kan betrakta Van Gogh till exempel kan representeras av vektorn (0.4, 0.9, 1.0), medan Da Vinci-killen kan representeras av (1.0, 0.1, 0.5). Postumt har han dock blivit (1.0, 1.0, 0.3). | |
| tetra090 | 2009-02-22 15:54 | |
![]() | När jag är på Öland och målar så ser jag mest skillnad på 2 sorters konstnärer... 1. Tekniskt duktiga 2. Känslomässigt uttrycksfulla Ligger ingen värdering i att någon är bättre eller sämre, olika människor tilltalas av olika uttryck... | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-22 15:58 | |
![]() | pion ekrot, hur erkänd ska man vara och hur mycket pengar ska man ha dragit in för att kvalificera sig då? Jag trodde konstnär var någon som skapade konst, inte nån som nödvändigtvis kunde försörja sig på den. | |
| pion ekrot | 2009-02-22 16:06 | |
![]() | Enligt konstvärlden (som bestäms och består av de med mest makt och mest pengar) så är den mest vedertagna definitionen av en konstnär någon som erkänts som konstnär utav konstvärlden självt. Detta brukar i praktiken innebära att man utbildats vid någon utav landets konsthögskolor och gärna hånglat med någon som någon annan också har hånglat med, vidare har man iom utbildningen en automatisk fot inne i gallerivärlden e.t.c och det är där som det du gör syns, säljs och därmed också erkäns. Allt hänger i hop i konstvärldsmaskineriet. I övriga fall godkäns även de som av någon annan märklig anledning lyckats göra sig (er)känd eller tjänat pengar över tid på sin konstnärliga verksamhet. En utställning på biblioteket brukar inte räknas, men det är ingen som förbjuder någon annan att kalla sig för konstnär av den anledningen eller av någon annan anledning. Inte i Sverige iallafall. | |