Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 354 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| emmylicious | 2009-02-23 19:37 | |
![]() | Skulle aldrig någonsin få för mig att lämna hunden utanför affären, men här görs det hela tiden. Senast idag när jag var och handlade så stod det tre hundar utanför. Dom hade dessutom trasslat ihop sig som f-n så dom kunde inte röra sig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-23 19:40 | |
![]() | Det är rätt vidrigt med djur och lodisar i mataffärer. Och smutsiga småbarn och kvinnor i ridkläder. | |
| jellyflower | 2009-02-23 19:40 | |
![]() | Man har nog varit oaktsam om man lämnat sin hund utan uppsikt utanför en affär, så det bör ej gå på hemförsäkringen. Vet inte hur det är om ngn bryter sig in i ens hem och stjäl ens hund, är det ngn här som vet? En hund är ju i lagens mening en ägodel som vilken annan som helst. I Bjuv var det en hund som dog för att den kissade på en lyktstolpe som var strömförande, ägaren fick inte många spänn av kommunen för den hunden, den var gammal och därmed i stort sett värdelös. | |
| jellyflower | 2009-02-23 19:41 | |
![]() | Trashone: Det är väldigt vidrigt med intoleranta och självbelåtna människor oavsett var de befinner sig. | |
| Peddape | 2009-02-23 19:56 | |
![]() | Är det Okej att klappa och lattja lite med hundar som står parkerade utanför affären? Det brukar jag alltid bli lite sugen på. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-23 19:59 | |
![]() | Bundna hundar kan lätt känna sig litet trängda, många blir bitna när de klappar en bunden hund som känner sig osäker utan sin förare. | |
| Macson | 2009-02-23 20:01 | |
![]() | Tyvärr har jag inte möjligheten att ha en hund...men om jag hade det skulle jag aldrig lämna den utanför affären. | |
| Minta | 2009-02-23 20:20 | |
![]() | Nej, lämna inte en hund utanför affären och i synnerhet inte en valp. Jag läste om två valpar som stals i en valphage i en trädgård. Det är hemskt att inte veta vad som hänt med ens kompis och älskling. Sen har jag också hört om människor (hundhatare) som varit elaka mot snälla bundna hundar (arga, tuffa hundar vågar de inte ge sig på). | |
| blankomblank | 2009-02-23 20:21 | |
![]() | Här lämnar i stort sett alla hunden utanför och till viss del bebisarna också om man har uppsikt över dem. Beror nog på vart man bor. | |
| Phisus - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:09 | |
![]() | beror ju på vilken ras det är..en disciplinerad dobberman tar inte emot glasköttbullar.. | |
| SaraAras | 2009-02-23 21:14 | |
![]() | angående att ta med hund in på affären finns de väl en hygiemlag mot de? Enda undantaget är ledarhundar. Ja kan ha fel, men ja tror faktiskt de finns lagar kring sånt. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:23 | |
![]() | Det finns sådana lagar,ja. Då det gäller livsmedel, inte annars. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:24 | |
![]() | MEN, har de andra affärerna bygglov för skylten så får man inte gå in. | |
| SaraAras | 2009-02-23 21:26 | |
![]() | Ja precis, livsmedelsaffärer och restauranger, där kan man väl inte få ta med hunden in? Jag skulle inte vilja sitta handla på en affär med en dregglande st bernad vid köttdisken. Haha! Förlåt att ja avviker från ämnet. | |
| Epsil - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:28 | |
![]() | Absolut, jag låter dom helt enkelt vara ifred. Ägaren brukar oftast hämta dem efter avslutad shoppingrunda inne i vår affär. Statistiken talar här sitt tydliga språk. Vi kan ju inte hålla reda på alla hundar som finns, eller hur? Varför frågar du? | |
| Epsil - Ej medlem längre | 2009-02-23 21:32 | |
![]() | Mina egna husdjur där hemma lämnar jag utan tillsyn i flera dagar i sträck alltsomoftast. Rasen heter kvalster. | |
| rispåse | 2009-02-23 21:47 | |
![]() | Men, vart bor ni???? Jag måste leva i en skyddad verkstad känns det som. Här lämnas både ungar o hundar o hembryggt äppelvin.. Inga problem. | |
| blankomblank | 2009-02-23 21:49 | |
![]() | håller med rispåse, vi kanske bor i samma stad? | |
| rispåse | 2009-02-23 21:56 | |
![]() | Jaa kanske det, o det känns faktiskt som att det nog är bäst att vi stannar där blankomblank! | |
| rispåse | 2009-02-23 21:57 | |
![]() | En sak till bara, ni pratar om kamphundsstrider. Herregud, förekommer det nu menar ni? Vart då? | |