Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 354 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kanamana | 2009-02-24 20:10 | |
![]() | lägg ner den som den är i en kastrull med kallt vatten, låt den sakta koka upp och koka i en kvart. skumma av allt gröms som bildas på ytan under tiden. ta upp den, hacka upp i småbitar, se till att den är genomkokt. stek skiten i olja och häll på lite soja och peppar. släng i burken med kräm fräsch och låt alltihop puttra i tre minuter. ta ut broccolin, ge den ett ögonkast och släng den sen i sophinken. ta riset på en tallrik och häll alltihop över. färdigt. | |
| kanamana | 2009-02-24 20:11 | |
![]() | jag pratade givetvis om kycklingen. riskokning är en annan konstart. | |
| Bromsolja - Ej medlem längre | 2009-02-24 20:11 | |
![]() | varför krångla så mycket med mat när du har 28 lådor öl i lägenheten kanamana? | |
| Fizken | 2009-02-24 20:15 | |
![]() | Riset befinner sig i en glasburk för tillfället. Visst är det så att det ska puttra på svag värme i 20 min? | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-24 20:55 | |
![]() | rör aldrig om ris efter det börjat koka, om det har bränts i botten så är det bättre om det stannar därnere. Koka på svag värme tills vattnet är borta, smaka några riskorn och om det behövs koka lite till så slänger du bara på lite mer vatten. | |
| kanamana | 2009-02-24 20:58 | |
![]() | Jag krånglar aldrig. Det är rent och skärt nonsens. Nu har jag dessutom fyra fat att fylla. Att fylla. Att fylla. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-02-24 20:59 | |
![]() | det där var bara tre. du glömde ett "att fylla". | |
| Polly Juice | 2009-02-24 21:06 | |
![]() | Till nästa gång, eftersom jag inte såg något potatismos eller nån ost i listan: Om du steker hela kycklingen, och bara använder klubbor och fileer till det där smarriga med broccoli, spara resten av den stekta kycklingen till dagen därpå, hacka den i småbitar, smörj en form, lägg kycklingen mitt i, klicka potatismos runt den, blanda chilisås och creme fraîche och krydda tills det smakar bra, häll detta över kycklingen (men INTE över moset!), strö lite ost över, ställ i ugnen tills osten smält och moset börjar få lite, lite färg - se upp så det inte bränns vid. Urgott. | |
| Fizken | 2009-02-24 22:30 | |
![]() | Måltiden vart förvånansvärt god, men det tog sjukt lång tid. Så i fortsättningen blir det nog takeaway tills jag hittar mig en riktig en kvinna som gillar att stå vid spisen. :) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-24 22:37 | |
![]() | Det gäller bara att om man hittar en sådan kvinna att hålla kedjan till spisen tillräckligt kort så att hon inte smiter in och ställer sig vid grannens spis...... | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-02-24 23:04 | |
![]() | Risotto talar av erfarenhet ??? :) | |
| Fizken | 2009-02-24 23:06 | |
![]() | Ska ta det i beaktning vid val av kedja. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-24 23:13 | |
![]() | Som tur inte, jag garderar mig genom att själv stå vid spisen. Vad det nu betyder? | |