Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 302 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-02-24 23:40 | |
![]() | Varför!!!!!??????. Sedan under frågar om orsaken till en ojämnutveckling!!? Vad är det som är tokigt med det? | |
| bjorn_bp | 2009-02-24 23:42 | |
![]() | wow. skaffa ett liv | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-02-24 23:44 | |
![]() | ok tack björn, ska tänka på det! | |
| eviltyrus | 2009-02-24 23:50 | |
![]() | Vet inte om jag kan hålla med om att vapen är ett tecken på utveckling, men de hade nog de redskap de behövde för att klara sig. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-02-24 23:51 | |
![]() | Nöden är uppfinningarnas moder och jag kan mycket väl tänka mig att de inte levde under nöd och därför heller inte behövde göra framsteg på det tekniska planet. De nordamerikanska indianerna krigade sällan med varandra, därmed inte sagt att det ine förekom men i betydligt lägre frekvens än vad det har krigats i den här delen av världen och därför har de inte behövt utveckla mer effektivavapen än vad som går att jagag med. Eftersom deras redskap har räckt mer än väl till för att leva ett gott liv så har de säkert varit nöjda med det. | |
| Maad Max | 2009-02-24 23:55 | |
![]() | Risotto. Jag minns när jag gick i skolan att man i stort delade upp de olika stammarna delvis efter om de var krigar-stammar eller inte. Sedan kan man ju disskutera om de inte var i nöd ändå eftersom deras civilisation dog ut. | |
| eviltyrus | 2009-02-24 23:58 | |
![]() | Maad Max: I Central- och Sydamerika ja, i Nordamerika var de inte så många som krigade vad jag läst i alla fall. Och de kanske dog ut på grund av europas avancerade vapen? Men det finns många teorier kring hur de dog ut, sjukdomar bland annat. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-02-24 23:59 | |
![]() | Ok, så det finns inget utvecklingsbegrepp då. Insulinet är lika mycket värd som åderlåtning då. Men jag frågade bara varför de inte utvecklade sig vidare likt man gjorde i europa eller asien. Sedan fanns det nog med krig i Amerika, Inkaindianeran slogs fett precis som Aztekerna gjorde, så det håller jag inte med om | |
| kanamana | 2009-02-25 01:04 | |
![]() | Dagens boktips: "Guns, Germs, and Steel" av Jared Diamond. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-02-25 01:07 | |
![]() | Ärligt talat, om du hade uppfunnit kakao hade du nog inte haft tid att uppfinna några hjul sen när du haft fullt upp med att dricka varm choklad och klättra i pyramider och tillbe aliens. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-02-25 01:13 | |
![]() | sanning | |
| Caligatia | 2009-02-25 01:16 | |
![]() | Cool, uppfann de kakao? Vem uppfann majsen då? Jag tror att isoleringen bidragit till att liknande saker inte uppfunnits. Det har inte bara med eventuella krig att göra, utan även handel mm. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-02-25 01:17 | |
![]() | Majsen uppfanns också av ursprungsbefolkningen i Amerika. De hade både popcorn och kakao. Vad mer behöver man? | |
| Caligatia | 2009-02-25 01:20 | |
![]() | Indianerna är mina idoler. :) Chokladdraperade popcorn. Hmmm. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-02-25 01:20 | |
![]() | Hjulen används ju huvudsakligen av oss för att transportera människor till arbetsplatser där vi utvecklar fler hjul eller hjälpmedel och tjänster som används vid produktionen av fler hjul, inklusive tjänster som behövs för vård och produktion av fler människor som kan producera nya hjul när de gamla går sönder. Och så används de förstås för att skjutsa iväg människor på semester till ställen där man orkar vistas utan att vilja åka på semester istället för att tillverka hjul hela dagarna. | |
| Nasty Nimrod | 2009-02-25 01:21 | |
![]() | Jag har hört att indiankulturerna visst hade hjul, men de insåg aldrig kopplingen att man kunde använda det för fordon och transport, bara som en rolig sak för barnen att leka med, typ. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-02-25 01:21 | |
![]() | Jag hörde att de var först med kastrullen och tanpetaren, således gjorde de även den första fondyn på pandaost som de importerade ifrån Manchuriet | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-02-25 01:22 | |
![]() | Nasty Nimrod, sweet det viste jag inte, tack det var mycket intressant | |
| Nasty Nimrod | 2009-02-25 01:33 | |
![]() | Jag är inte hundraprocentigt säker på alla detaljer, men jag hörde iallafall något liknande... | |
| Herr Greeger - Ej medlem längre | 2009-02-25 08:33 | |
![]() | var det inte indianderna som uppfann hallall-kött? | |