Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 294 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2009-02-27 20:33 | |
![]() | Jag har 500 dollar kvar sedan semestern i somras så jag hoppas på en REJÄL höjning snart! =) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-02-27 20:39 | |
![]() | miss, men då lär du ju renad tjänat en del. den låg som lägst i Juni och började egentligen gå upp först i Augusti-September för att nu ligga på 8,97. (enligt DI) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-02-27 20:39 | |
![]() | "den" är alltså dollarn :p | |
| Miss_jk | 2009-02-27 20:41 | |
![]() | Ja, jag vet, men jag hoppas ju såklart på ännu mer... De pengarna var inga jag planerat att spara så det vart en ren bonus när jag upptäckte att de fanns kvar... | |
| Ades | 2009-02-27 21:15 | |
![]() | Eftersom Federal Reserve trycker så mycket pengar(läs mång-mång-miljard dollar) ur tomma intet.. Så kommer usas ekonomi inte bara krasha.. utan den kommer dra med större delen av västvärldens valutor.. | |
| habile | 2009-02-27 21:18 | |
![]() | 8.98 idag. Prickade in en New York-resa i början av april. 6.05. Allt kändes billigt; mat, kläder, elektronik | |
| Miss_jk | 2009-02-27 21:33 | |
![]() | Ja, vi var där i slutet på juni, början av augusti. Kändes helt okej att shopppa loss då! =D | |
| YamahaJet | 2009-02-27 21:40 | |
![]() | Alla som "vet" hur mycket sedlar som trycks i USA och "vet" att valutan kommer krascha, har ni sålt allt ni äger och belånat akvariefiskarna för att blanka dollarn? Personligen har jag just öppnat en kapitalförsäkringsdepå och går i början av nästa vecka in på börsen med i princip alla mina likdiva medel i aktier som tagit storstryk med nedgångar uppemot 90%. Det blir sannolikt jämn fördelning i råvarusektorn, banker, viss industri såsom Sandvik och Volvo samt något annat trevligt. Jag överväger även att belåna ytterligare aktieinnehav i dylika bolag. Det sammanfattar min tro de markoekonominska framtidsutsikterna. | |
| Gungner | 2009-02-27 21:42 | |
![]() | Jag tycker att det snarare är kronras på gång. | |
| Ades | 2009-02-27 22:11 | |
![]() | YamahaJet: Det handlar inte om "vet" .. Det handlar om fakta.. Trycker man enorma mängder pengar ur tomma intet blir valutor kraftigt devalverade.. Och anledningen att jag säger att dollarn kommer krasha är att Federal Reserve inte tycks sluta ut att trycka pengar.. Det handlar om enkel matematik.. Har du 5 stycken guld totalt i världen.. Och helt plötsligt så hittar någon en gruva med 5 stycken guld.. Då har dina ursprungliga 5 stycken guld halverats i "pris"... | |
| canvas | 2009-02-28 02:11 | |
![]() | Rull, självklart tror folk på USA, ekonomin kan inte bara gå utför i all oändlighet. En anledning till att andra länder investerar i dollar beror på avkastning, ju högre ränta ju högre avkastning, men högre avkastning medför även större risker! Det finns möjlighet att Obamas strategi fungerar, den går ut på att sakta låta ekonomin sjunka till den nivå den behöver för att den skall kunna återhämta sig. Genom att slopa krispaket kommer fallet snabbare, men det kommer även gå snabbare att bygga upp ekonomin igen. | |
| canvas | 2009-02-28 02:16 | |
![]() | Det jag vill säga är att marknaden är självläkande, det är onödigt och riskabelt att satsa pengar(krispaketet) på något som ändå inte är hållbart. Jag lovar att det finns bättre sätt att investera pengarna som USA använder till krispaketet. | |
| YamahaJet | 2009-02-28 02:36 | |
![]() | jotack jag förstår inflationsmekanismen, men i ena stunden påstår du USAs devalvering vara "fakta" för att i nästa mening säga att de "tycks" trycka ut en massa. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-02-28 15:00 | |
![]() | Det är kronan som sjunker, i förhållande till USD CAD EUR och GBP. Jag fakturerade till Canada i morse, och brukar följa "mina" valutor. Jag kollar med denna: www.xe.com/ucc/ Så här var kurserna i morse: Eur 11,44 Usd 9,02 Gpb 12,88 Can 7,08 | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-02-28 15:07 | |
![]() | Tror att relationen EUR/USD inte har ändrat sig särskilt myclet, men det går säkert att googla fram statistik på det också. Det som är intressant just nu är att kronan sjunker även i förhållande till GBP, det brittiska pundet. Tidigare tycker jag att GBP och kronan har följts åt, även vid ändringar i förhållande till EUR. Så nog är det ett kronras, inte en amerikansk "devalvering" vi ska diskutera. När euron infördes, så la man den (avsiktligt) på en kurs nära dollarns, men en aning över. Tanken var väl att euron skulle bli en slags "eurodollar" och sen dess har väl euron stadigt stigit något i förhållande till dollarn. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-02-28 15:09 | |
![]() | Glädjande för mig är att jag fakturerar mer än hälften av min omsättning i EUR och andra valutor. | |
| Skogsblomman | 2009-02-28 15:24 | |
![]() | Nån som vet hur man enklast och billigast flyttar över USD från amerikanskt konto till svenskt? Min dotter har varit i USA ett tag och lyckats spara ihop några hundra dollar. Måste hon ta dom i fickan? Att flytta dom på banken i USA skulle kosta 40-50 dollar. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-02-28 15:37 | |
![]() | PayPal funkar bra. Det brukar jag använda när jag fakturerar i USA och Canada, som inte är med i IBAN | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-02-28 15:37 | |
![]() | Nackdelen är att det dras en viss avgift som är procentuell, men just för småsummor på några hundra dollar är PP bra. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-02-28 15:39 | |
![]() | "wire transfer" i USA är som sagt dyrt, så det slår PayPal bara för stora summor på åtskilliga tusenlappar. O | |