Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade31
Mobilspel
Pågående18 656

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pion ekrot2009-02-25 23:20
Antal inlägg: 3340

Värnar om min drivkraft - lust.

SashaLuna2011-01-10 12:08
Antal inlägg: 320

Hmm konstigt, va så gott som säker på att jag va inne här för ett årsedan och fick flera bra uppmuntrande tips på vad folk gör för att underlätta vardagen när saker känns tungt. jaja, skit samma, några nya tips där ute kanske? Försöker undvika socker för tillfället så glass går bort just nu.

Tess 082011-01-10 12:13
Antal inlägg: 18003

Fast jag håller med dig i ditt första inlägg.
Hur ska man hinna med allt? Hur ska man orka med allt?
Jag har tre barn och då blir det en massa skjutsande och annat också...
Problemet med mig är att jag prioriterar bort mig själv!
De andra får sitt och blir det något äver så hinner jag kanske med mitt... sällan blir det så :/
Funderar på att gå ner i tid och jobba mindre, vet inte om det är ekonomiskt försvarbart just nu...

La bruja2011-01-10 13:37
Antal inlägg: 505

Man ser fram emot i första hand semestern och sedan pensionen. Men utan mina ungar och vardag med jobb och allt vad det innebär så skulle livet vara rätt tomt. Tid till sig själv får man väl så småningom. Det är ju ingen som tvingar en att välja ett liv med familj, vilket oftast är det som medför en massa måsten eller en kärriär. Det är ju alldeles frivilligt.

Lystnaden - Ej medlem längre2011-01-10 13:42
Antal inlägg: 1557

SashaLuna: Jag tror att det försvann flera inlägg i en serverkrasch för ungefär ett år sedan.

Muscat2011-01-10 13:56
Antal inlägg: 264

La bruja är inne på samma linje som den jag har. Prioriterade ffa mina ungar framför make och mig själv. Dammsög varje dag fick snyggt omkring mig en sekund och så gick åren. Såg fram emot semestrar och pensionen. Åren flög iväg.
Nu är jag fri, dammsuger mycket sällan gör precis så litet eller mycket som jag själv vill. Visst man ta det med knusende ro, men ofta så händer saker som man omedelbart måste ta itu med. Om det är ett självförverkligande vet jag inte. Men när jag ser tillbaka till stressen, frustrationerna och konflikterna så har allt detta jobb varit värt det. För detta är ju vad livet är. Vi kommer inte undan.

blankomblank2011-01-10 15:12
Antal inlägg: 1403

Q10
choklad
regelbundet sex
motion
är min medicin mot låg drivkraft

Filippa67 - Ej medlem längre2011-01-10 17:00
Antal inlägg: 92

Just go with the flow....

peter2011-01-10 17:17
Antal inlägg: 1710

frihet och tid...och tvärtom

Ahnad - Ej medlem längre2011-01-10 17:31
Antal inlägg: 411

Det låter kanske lutheranskt i överkant men det kan faktiskt vara en god idé att tänka efter hur livet skulle vara utan något av de där "måstena"; hur det skulle vara utan ett jobb, utan en älskling och så vidare. Inte så kul alls, kanske - och det är lätt hänt att man inte saknar kon förrän båset är tomt.

Men samtidigt och än en gång - mår man dåligt, som du skrivit i ett senare inlägg att du gör, så är det ju inte bara att ropa hokuspokus och sedan må finemang. Kanske kan du försöka något av följande?:

Sova ordentligt - problemet med för lite sömn tas upp i en annan tråd och är ju en klassiker för att få oss att vara sura och trötta

Se till att göra scheman (i lagom utsträckning förstås) tillsammans med älskling och övrig familj, där ni bestämmer vem som ska göra vad och när. Och försök göra sakerna tillsammans - det blir både mindre tråkigt och framför allt blir det lättare av.

Se till att just egentid får rum i ditt liv och när den egentiden finns, gör saker som du verkligen längtat efter. Det behöver inte vara så fantastiskt för att du ska må mycket bättre. En väninna med småbarn gick helt enkelt och satte sig på en parkbänk med en god bok en vacker vårdag och stängde samtidigt av sin mobil.

caspersmamma2011-01-10 17:37
Antal inlägg: 175

caspercaspercaspercaspeca sperfcaserhykgdhdggcfcfgd xfgfdffcfc

caspersmamma2011-01-10 17:38
Antal inlägg: 175

sorry min son skrev casper hans namn och skickade iväg

slånbär2011-01-10 18:14
Antal inlägg: 5539

ok caspersmamma- jag tänkte att du kanske var på väg att bli vidbränd av all stress och alla måsten i vardagen.........

gnill2011-01-10 18:18
Antal inlägg: 1942

det handlar om att balansera energikontot, dvs har man mycket uttag får man se till att sätta in. Insättning för mig är sådant som svampplockning (svårt så här års) och kultur (teater, utställningar etc).

Delicious - Ej medlem längre2011-01-10 19:07
Antal inlägg: 11661

D-vitamin tillskott och omega 3!

silverbjälke - Ej medlem längre2011-01-10 19:40
Antal inlägg: 928

orkar man inte med vardagen har man valt att skapa sig fel vardag.

enkel logik, prioritera om och ändra rutinerna eller den egna inställningen till livet.

magnusito2011-01-10 19:50
Antal inlägg: 4986

Vilka härliga välfärdsproblem vi har.
Hörde förresten två kvinnor på tunnelbanan som suckade djupt över att jobb och ansvar de hade med både villan i stan och skärgårdshuset.
Stackars dem!

elgen52011-01-10 21:56
Antal inlägg: 1740

För att orka ser jag till att ha egentid å då bortproriterar jag allt jag kan ha ogjort när jag dör : )

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?