Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 294

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tjoan2009-02-26 16:48
Antal inlägg: 27

Jag brukar ta till knepet att tänka på hur någon som jag tycker hanterar situationen bra, skulle agerat i mitt fall. Man kan tänka lite att jag härmar den personen, men det är ett bra sätt för mig att klara svårare situationer. Jag har ett par personer i min omgivning som jag använder som förebild vid olika tillfällen.

rimani2009-02-26 17:19
Antal inlägg: 2

valium eller annat lugnande kanske kan funka

Lisaa2009-02-26 18:06
Antal inlägg: 205

En kurs i mindfullness är inte fel, har gett mig några bra verktyg. Men man måste öva...

anneli72 - Ej medlem längre2009-02-26 18:11
Antal inlägg: 11612

Många artister och föredragshållare använder betablockerare.

-Nephelia-2009-02-26 19:17
Antal inlägg: 1217

Tjaa, det gick bra, fast jag är sur på mig själv för att jag gick och skaffade mig huvudvärk för ingenting. Tyvärr kunde jag ju inte ta något lugnande preparat, eftersom mötet krävde mig pigg och alert. Fast jag vet inte om jag riktigt vågar ge mig på sånt heller, är lite pillerrädd sådär. En annan sak om man ska ta flyget eller så, då är det ju oftast okej att ta sig en rejäl whisky innan.

ANDERStG2009-02-26 19:20
Antal inlägg: 7560

Ta det som en man.

trashone - Ej medlem längre2009-02-26 19:26
Antal inlägg: 18678

Som en man.. dvs gnäll, var otrogen och bli dödligt sjuk av en förkylning?

kanamana2009-02-26 19:40
Antal inlägg: 169

Jag röstar på billyg:s metod. Själv brukar jag dessutom börja gäspa okontrollerat vid lämplig tidpunkt, för att riktigt understryka hur pass pressande situationen faktiskt upplevs. Om man dessutom grundat med en sexa whiskey innan, så håller man definitivt nervositeten stången och lyckas samtidigt visa att man är en redig person. Att gäspa whiskeydoft på sin intervjuare ger en ett definitivt mentalt övertag då det visar att man är en/ett sjutusan till karl/fruntimmer som inte skäms för att visa sig på styva linan.

Bromsolja - Ej medlem längre2009-02-26 20:08
Antal inlägg: 187

kanamana, jag har hört att du medvetet brukar kissa på dig på intervjuerna för att visa att du inte är perfekt.

anneli72 - Ej medlem längre2009-02-26 20:13
Antal inlägg: 11612

Skönt att höra att allt gick bra,Nephelia!

canvas2009-02-26 20:27
Antal inlägg: 282

nervös för vad? du hänger ju redan på betapet kan man sjunka lägre?

trashone - Ej medlem längre2009-02-26 21:01
Antal inlägg: 18678

Man kan kalla Aftonbladet för sin visdomskälla :)

Canopus - Ej medlem längre2009-02-26 21:05
Antal inlägg: 127

innan till exemepl ett möte tar jag tre djupa andetag och fokuserar.det hjälper.

Candee2009-02-26 21:40
Antal inlägg: 1256

Jag har blivit rätt van vid det här laget..inför större möten med presentationer etc..
..för mig är knepet en andningsteknik...djupa andetag...funkar för mig men det är ju psyket som gör att man blir nervös. Hitta ett knep som funkar för dig..;)

mrperfect2009-02-26 21:44
Antal inlägg: 11437

Miss jk

om jag ska vara elak så kan jag ju säga at du inte är förberedd om du tycker at det är jobbigt att tala inför publik, det kan man ju träna på, utsätta sig för att gradvis hålla föredrag för små grupper och sedan arbeta sig upp till större....men jag är inte elak utan bara omer med tips hur man skal göra i en sådan situation, är du ovan vid att prata med främlingar, snacka med folk på bussen och ute i affärerna, 99% blir glada att man säger något på ett käckt ocjh trevligt sätt :)

precis som här :D

Miss_jk2009-02-27 06:45
Antal inlägg: 8941

Nej, jag har inga som helst problem med att tala med folk på stan. Jag pratar när vi har små-möten på jobbet med bara vår avdelning, jag pratar inför mina vänner. Men dock går det inte inför en större grupp där jag inte känner personerna så väl. Synd att tala om förberedelse där. I så fall kan man säga att allt, precis allt, handlar om förberedelser vilket jag tycker är lite att ta i.

Jag och alla mina kompisar plus familj tillhör då den där 1% som INTE uppskattar när okända människor kommer fram och pratar med oss. Jag blir irriterad. Mina 20 minuter på bussen är ungefär de enda på hela dygnet när jag bara kan sitta och blunda och vara helt i min egen värld, då vill jag inte bli störd av någon okänd sällskapssjuk en.

anktejp - Ej medlem längre2009-02-28 08:51
Antal inlägg: 695

tänk på hur stor världen är, hur länge den har funnits och hur många människor det bor på den. Kontra det med hur litet mötet är, hur kort stund det håller på och hur få människor det är där jämfört med resten av världen. Då känns allt lite futtigare och enklare att hantera.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-02-28 09:27
Antal inlägg: 2032

miss jk, du är inte ensam om att inte uppskatta när främlingar promt ska börja prata om allt och inget på bussen/tunnelbanan, tror att de flesta av oss inte är på humör kl 7 på morgonen på väg till jobbet...

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-02-28 09:39
Antal inlägg: 2032

Lustigt att "dämpa nervositet"tråden ligger just ovanför "alkohol"..en händelse som ser ut som en tanke.

Beardo - Ej medlem längre2009-02-28 10:23
Antal inlägg: 151

Det var länge sedan jag var på anställningsintervju, men på de bästa intervjuerna jag gjort har jag intalat mig själv att jag egentligen inte är så sugen på jobbet. Ju mindre som står på spel, desto mindre anledning att vara nervös. Fladdrar armar och ben av nervositet skulle jag föreslå att du berättar att du är nervös. Det är en speciell situation och inte konstigt om man känner sig stressad. Annars finns risken att intervjuaren tror att är knarkare med abstinens och då behöver du förmodligen inte fundera på om du får jobbet eller inte. Bra att det gick bra hur som helst.

Miss_jk: övning, övning, övning. Ta alla chanser att tala inför grupp. Lite längre än tidigare, lite fler åhörare. Till slut märker din hjärna att du statistiskt sett har en förmåga att överleva prövning och slutar skicka ut lika mycket adrenalin. För det är ju så. Du och jag och alla andra i den här tråden har överlevt vid inte mindre än 100 % av de gånger vi talat inför grupp. Och skulle du svimma ger du i alla fall ett outplånligt intryck och hela publiken kommer att komma ihåg allt du sa dessförinnan resten av livet.

Anneli72: att "många artister och föredragshållare använder betablockerare" är nog en överdrift. Kan man överhuvudtaget kalla sig professionell om man behöver kemiska avtrubbningsmedel för att klara av sitt jobb. (OK, det kanske funkar för prostituerade, men det är ju ett rätt speciellt jobb som förmodligen tarvar grövre grejer än betablockerare.) Det finns ju ett praktiskt problem också. Talar man hundra gånger om året funkar nog betablockerna som sockerpiller till slut.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?