Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 175 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sakoline | 2009-02-28 21:42 | |
![]() | Men hur "roligt" är det att ha en partner på distans då, att bara "ha" en kille men aldrig ses? För en begränsad tid, ja. Om man verkligen tror på varann. Men man behöver ju även det vardagliga, och inte lyxhelger, som man absolut inte får "förstöra" eftersom man ses så sällan. Nej, fy, jag avundas er inte :( Ni vet själv vad som fungerar. | |
| Pseudonymf | 2009-02-28 21:47 | |
![]() | Jag tror såhär: Om man blir tillsammans med nån som bor ca 30 mil bort så kan man endast ses på helgerna. Då ekonomin kanske blir ansträngd av pendlandet, så blir det endast varannan helg. När man ses är man runt varandra 24/7 och man är på "helghumör". Beteendet man har är inte så man är i veckorna, på jobbet, med vänner osv. Det gör också att man kanske inte stöter på "vanliga" problem i vardagen för att man alltid har "semester" när man ses. Sedan så blir det spontana i ett förhållande lidande och likaså förståelsen för hur man lever i vardagen hemma. Ens hem är kanske inte så lika och sedan när man ska föra ihop två hushåll om man vill flytta ihop så tror jag att det i allmänhet är svårare. Men det är bara min åsikt! | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-02-28 22:06 | |
![]() | Jag tycker inte att det är hur långt förhållandet är eller hur långt avståndet är mellan förhållanden som är det viktiga utan vem man har förhållande med. | |
| abk | 2009-02-28 22:39 | |
![]() | Exakt.. E Soul, jag upplever att det finns en väldigt massa tyckare runt omkring just distansförhållanden för att det själv gått åt skogen när de testat eller överhuvudtaget inte ens testat. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-28 22:42 | |
![]() | hur gör man med sexet? | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2009-02-28 22:51 | |
![]() | Haha! Finns både för och nackdelar... och som en del säger; Beror helt på VEM man satsar på. Självklart funkar det ett tag men inte för evigt. trashone - bra fråga... telefonsex? :P | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-28 22:53 | |
![]() | Åh fy, okej bara om en riktig karl får banka på medans man fejkstönar i luren. | |
| Pseudonymf | 2009-02-28 22:58 | |
![]() | Klart att det blir tyckande om det är nåt som är självupplevt. Nu handlade väl tråden om vad man tycket om långdistansförhållanden? Just för att jag upplevt 3 stycken som inte funkat så får jag inte tycka? Och även om jag inte skulle ha upplevt nåt, så får jag inte tycka något heller? Är det bara om man fortfarande är tillsammans med någon på avstånd som man får tycka till? Trash - man ligger i som duracellkaniner när man väl ses, så att abstinensen inte infinner sig när man är ifrån varann. Fast det funkar inte heller så väl. | |
| söt gilliv - Ej medlem längre | 2009-02-28 23:01 | |
![]() | trashone - haha, mjo tolkningen är upp till var och en... | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-28 23:01 | |
![]() | Jag hade ett 10 år långt förhållande med en man som var i Sydamerika och Spanien långa perioder, ibland 8 månader. Det sprack inte p.g.a distans utan senare då vi bodde ihop. Har distansförhållande nu sedan snart två år, det är sjuttio mil emellan men det har funkat hittills. | |
| Pseudonymf | 2009-02-28 23:05 | |
![]() | Jag vill iaf ha ett förhållande mer en person i samma stad som mig själv, eller någon stad som är såpass närliggande att pendling och distans inte är något problem. Men jag föredrar att vara tillsammans med någon som jag kan vara med när som helst, ha pjamasparty när som helst och ha sex dygnet runt om jag så vill. Var kan man hitta nån sån? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-28 23:06 | |
![]() | KK+ låter det som. Män borde köa efter dig... | |
| Pseudonymf | 2009-02-28 23:12 | |
![]() | Ja just det. Jag glömde nog alla andra funktionaliteter och kvaliteter som karljäveln ska ha: Snygg, smart, fast jobb, körkort+bil, eget boende, karriär, visioner, drömmar, fantasier och trogen. Kan man hitta nån som som vill ha sex när som helst och diggar pjamasbyxor? | |
| bomah - Ej medlem längre | 2009-02-28 23:42 | |
![]() | långdistansförhållanden har sin charm en kort tid, men sen tär det alltför mycket. | |
| sakoline | 2009-02-28 23:59 | |
![]() | Pseudo: Ragga på grannkillen. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-01 00:12 | |
![]() | Man kan ju ha ett långdistansförhållande utan att den andra vet något. På så sätt tar det aldrig slut. | |
| sakoline | 2009-03-01 00:19 | |
![]() | beluga: Åh, mysigt. Så man får längta... och längta... och längta...? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-01 00:23 | |
![]() | Jag har ingen erfarenhet av förhållanden på distans för jag brukar ragga på grannkillen. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-01 00:27 | |
![]() | Ja sakoline är det inte det som är hela grejen | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-03-01 00:30 | |
![]() | Jag har ett långdistansförhållande och har så haft i över två år nu. Det funkar bra tycker jag, ibland är det givetvis jobbigt. Men om man vet att det finns ett slut på det och en öppning för flytt så går det. Det kan ha sina fördelar också att man får längta. | |