Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 294 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2009-03-01 12:49 | |
![]() | Gräla är nyttigt i ett förhållande. :) Det är att få ut sig sina inre känslor. Att gråta igenom sina problem är inte rätt. Då samlas allt på hög. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-03-01 12:50 | |
![]() | ansiktet före och händerna fastbundna till fotlederna bakom ryggen. | |
| Annfi | 2009-03-01 12:50 | |
![]() | :) | |
| smörbit | 2009-03-01 13:02 | |
![]() | Vi har det förbra i Västvärden. vad är det vi bråkar om..Jo massa konstiga pryllar och massa måsten...Visst är det underbar att vara Ensamn med massa prylar och ting | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-03-01 13:03 | |
![]() | Är han en bortskämd mammagris också?? | |
| Annfi | 2009-03-01 13:09 | |
![]() | Nej, han är en underbar människa. Det är bara det att han upplever det som gräl så fort jag vill diskutera något. På sistone, sedan han började umgås med Henne (med dans, pianolektioner, gemensam gympa, förtroliga samtal till långt in på natten om hur svårt han hade det hemma), har han börjat anklaga mig för att vara grälsjuk. I samma veva började han åka hem till henne och de stack och tältade tillsammans. När jag konfronterade honom ansåg han att jag grälade och att han därför inte behövde lyssna. | |
| Behringer | 2009-03-01 13:09 | |
![]() | prylar eller inte så är det i varje fall så som Susanne Alfwengren sjunger: "det är bättre med ensam ensamhet än ensamhet när man är två " Släng ut karln, annfi! | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-03-01 13:11 | |
![]() | Må vara en underbar människa, men en icke underbar partner som det verkar. Feg, icke konstruktiv och omogen känner jag rent spontant då det gäller förhållanden... Hur länge har ni hållit ihop utan att han upptäckt detta?? | |
| Annfi | 2009-03-01 13:12 | |
![]() | Hur ska man ha råd med dubbelt boende när man jobbar deltid? Han vill behålla huset (det vill inte jag) och barnen vill bo hos mig (=dyrt) | |
| Tess 08 | 2009-03-01 13:12 | |
![]() | Ja, Annfi! Han anklagar DIG för att DU ska må dåligt!! Då slipper han se vilken gris han är som gör detta mot dig! Att åka och tälta med en tjej när man har en sambo hemma är väl lite väl mycket (tycker t.o.m. jag och då är det allvarligt). Man kan ju lätt bli svartsjuk om han far iväg med en annan tjej och sedan berättar hur bra hon är på allt (som då betyder att det är MINSANN inte du) | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-03-01 13:13 | |
![]() | Har ni barn dessutom? Nu blir jag förbannad! | |
| Annfi | 2009-03-01 13:14 | |
![]() | Han har nog alltid tyckt att jag är "grälig" av mig, men har undvikit att säga det tidigare. Jag trodde att hans ständiga huvudvärkar var orsaken till att han drog sig undan. | |
| Tess 08 | 2009-03-01 13:14 | |
![]() | Han får ju naturligtvis köpa ut dig ur huset. Det betyder halva värdet på huset (alltså om ni sålt det nu och inte hälften av lånen eller nåt). Sen betalar han ju underhåll till dig om barnen ska bo hos dig. VArför ska du ha dubbelt boende??? Om du flyttar till lägenhet så bor du väl där? | |
| Snoosy | 2009-03-01 13:15 | |
![]() | Men Annfi,, är han otrogen ? Låter som det är dax att skiljas om det sker så öppet til råga på allt.. | |
| Behringer | 2009-03-01 13:16 | |
![]() | Ekonmin blir definitivt inte bättre av en separation, Annfi. Men näst efter att "hålla ihop för barnens skull " är den den sämsta orsaken att stanna... | |
| Annfi | 2009-03-01 13:16 | |
![]() | Han är arbetslös, så vi kan nog inte skriva över lånet på honom. Då måste jag försöka få lån på en andra bostad, vilket ekonomin naturligtvis inte räcker till. | |
| Tess 08 | 2009-03-01 13:18 | |
![]() | Om han inte kan köpa ut dig så säljer ni huset (om inte du vill bo kvar)!!! Nu blir jag nästan arg!! Menar du på allvar att DU ska betala den otrogna skithögens boende medan han sätter på andra kvinnor??? Låt henne betala då! | |
| Behringer | 2009-03-01 13:23 | |
![]() | Words, Tess! | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-03-01 13:24 | |
![]() | Låter väldigt tråkigt och ledsamt :( Troligen försöker han rentvå sin egen agenda( och sitt dåliga samvete) genom att slänga skit på dig. Inget konstigt och heller inget nytt under solen. Det är ett relativt vanligt mänskligt beteende, som känns ganska omänskligt gentemot den som blir utsatt. Jag tror säkert att han är en underbar människa, som du skriver (annars hade du kanske inte valt att leva med honom från första början) - men inte för dig, iaf inte längre. Bryt för din egen skull, och gör det snart. Det är vad jag tycker. Min erfarenhet säger mig att allt trassel kring en skilsmässa tenderar att lösa sig med tiden. Det viktiga är att ta sig ut och ta hand om sig själv en bra stund efter att man ramlat och slagit sig så hårt som du verkar ha gjort. | |
| catta65 | 2009-03-01 13:26 | |
![]() | Har just gått igenom samma sak och jag kan bara säga en sak, ni är gifta och hoppas jag att bostaden står på er båda och då är det så att vill du då sälja så kan han inte göra något åt det. Kontakta en mäklare och säg att ni vill sälja huset/bostaden. Det måste han gå med på antingen han vill eller ej och du har rätt till hälften om du står på lån mm och är hälftenägare. Och barnen om de är underåriga kommer han att få betala för och går han inte med på det frivilligt så söker du hos försäkringskassan efter underhållsbidrag för era gemensamma barn. Vad du än gör så går inte med på något som han kommer med för då kommer du och dina barn i kläm. Hur svart allt än kan te sig så blir du stark som människa i allt det här. Se dig inte som ett offer för det gör han så att det räcker, fast det är han som har tagit klivet. Lycka till!! | |