Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade10
Mobilspel
Pågående19 243

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Malla132009-03-02 17:24
Antal inlägg: 1810

Skrabban: ja men en puss borde inte avskäcka mer än magsjukan på ett dagis. Dessutom så var det ju mamman som satte stopp för det och inte flickan. Det va ju flickan som fick en puss och hon har inte nämnt något om bacillskäck. Det står just nu en massa lappar på dagis om både huvudlöss, förkylning och magsjuka, då borde denna flicka vara hemma om det va bacillskräck anser jag.

frippefrappe2009-03-02 17:27
Antal inlägg: 10101

om båda ville eller var med på pussen - vad är då problemet?

ALFAHINGSTEN - Ej medlem längre2009-03-02 17:28
Antal inlägg: 37

Jag tycker alla borde få pussa varandra :)

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-03-02 17:29
Antal inlägg: 31064

En mamma med tvångssyndrom bör hållas kort.

run-marie2009-03-02 17:31
Antal inlägg: 1806

Håller helt med dig Malla13 om att hon inte borde vara på dagis alls om det gällde bacillskräck, det borde vara något som har med deras tro att göra. Herregud, hur ska det bli för den stackars flickan senare? Ska hon giftas bort med nån gammal gubbe i pappans ålder när hon är 10-12 år.

Barn brukar ju pussas och kramas när dom tycker om nån eller bara tycker nån är gullig och söt. Det är ju så oskyldigt som helst. Jag tycker din kille är en riktig liten sötis.

Själv pussade jag en Kurt A första dagen i första klass för att han var så söt, då fick jag gå ut i korridoren som straff och sen förklarade fröken att så fick man inte göra under lektionen, men på rasten var det OK. Därefter blev jag lite mindre impulsiv hihi.

Malla132009-03-02 17:36

Run:marie.... *skrattar * stackars dig.... Men du va super sööt som pussade på honom för att han va så sööt...=) Jag tackar för dina fina inlägg.. Visst är det oskyldigt av två små barn att pussas..varför rasar hela världen för det. Hur tror dem att det känns för min son som får höra att man har gjort något fel bara för att man pussar någon..det är ju helt galet alltså... men jag jag inget annat göra än att förklara läget för honom.

Tess 082009-03-02 17:40
Antal inlägg: 18003

Om tjejen hade varit svensk (ja, det låter kanske lite rasistiskt, men jag vet ju inget om hennes kultur osv) hade jag tyckt att det var skitlöjligt. Däremot inte sagt att inte killen kan lära sig ganska snabbt att man inte pussar just henne (om hon nu har bacillskräck eller är smittbärare av vissa sjukdomar)...
Jag tycker det är ganska gulligt och jag har själv en riktigt go' tjej på snart 5 år som gillar mys.

Tycker också att dagisfröknar har en stor del i det här. Att göra så som mamman vill utan att peka ut en specifik person på ett negativt sätt...

LÄDERTULPAN2009-03-02 17:40
Antal inlägg: 14

jag skulle hellre kyssa en get.

E Soul - Ej medlem längre2009-03-02 17:41
Antal inlägg: 813

I vissa kulturer är pussar något väldigt äckligt. I en del kulturer pussas inte ens äkta makar. Så jag kan tänka mig att det är ungefär som om du invandrade till ett land där man hade för vana att kissa på varandra, och sedan ville du inte att de andra barnen skulle kissa på ditt barn. Nu är det förstås en dålig jämförelse, eftersom att kissa på någon är helt harmlöst för det mesta. Urinen är ju till och med bra för hyn. Att pussa på någon utan att göra det av kärlek är ju däremot ungefär lika tarvligt som att spotta någon i ansiktet. Dessutom är munnen en riktig bakteriehärd och barnen riskerar att bli riktigt sjuka.

Malla132009-03-02 17:49

E soul: Att pussa på någon utan att göra det av kärlek är ju däremot ungefär lika tarvligt som att spotta någon i ansiktet: Det handlar om barn som är 6 år gamla. Hur kan man tycka att det är tarvligt. såklart att det inte handlar om kärlek då och jag tycker absolut inte att det kan jämföras med att någon spottar en i ansiktet. Men det är din åsikt och den får du lov att ha. jag ville bara nämna min. Att det inte på någotvis kan vara äckligt att barn pussas.

run-marie2009-03-02 17:50

Lädertulpan, stackars geten? :)

run-marie2009-03-02 17:52

Din kommentar passar kanske bra med det din familj tycker?

Vad har en get med små barn att göra egentligen, vilken konstig jämförelse?

E Soul - Ej medlem längre2009-03-02 17:54
Antal inlägg: 813

Jag står inte för den åsikten, jag ville bara illustrera att det på något vis kan vara äckligt att pussas. Men har man inte förmågan att betrakta saker ur andra synvinklar än de man uppfostrats inom så kan det vara svårt att förstå sig på andra människor.

Malla132009-03-02 17:58

E soul... ahaaaaaa........=) ja det e sant...=))

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2009-03-02 18:09
Antal inlägg: 5809

Respektera mammans beslut. Inget annat och förklara för din son att vi alla tycker olika.

Ässät2009-03-02 18:39
Antal inlägg: 4824

En mamma o en pappa på mitt fd jobb är från ett annat land.. dom har sagt att deras döttrar inte ens får leka med pojkar på deras dagis.. annat är det med deras söner. Så det är nog mer att det är en flicka och deras kultur..

Mekano - Ej medlem längre2009-03-02 18:43
Antal inlägg: 182

TS
Jag tycker du skulle lyssnat på den här pedagogen och sagt "jaha ja" och sen frågat "Vad har ni gjort/ätit idag då?"

Malla132009-03-02 18:46

Kafountine: det är redan förklarat för honom. Men vad är det igentligen som är så farligt med att barn pussas..vad tycker du är farligt det? Jag förstår att det verkar vara för att hon har en annan kultur, men att liksom börja diskutera att det kan missuppfattas osv av en 6 årig poje...Hur då?

le-lou2009-03-02 19:01
Antal inlägg: 17500

Malla13 - förmodligen är det kulturellt betingat och det har vi knappast med att göra egentligen. Ingen har väl sagt att det är nåt FARLIGT, tror säkert mamman inte heller tycker det är FARLIGT....allt behöver ju inte vara just farligt, för att man inte vill ha med det att göra. Kan vara religiöst betingar, seder och andra vänjor som vi inte förstår oss på.

Flickan kommer säkert att få pussar oavsett vad hennes mamma säger, men men.

pion ekrot2009-03-02 19:03
Antal inlägg: 3340

Trams ja. Dessutom är det väl bättre om barnen får säga ifrån själva om de inte vill pussas så får de lära sig det i tid också.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?