Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 261 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| aklie | 2009-03-03 23:27 | |
![]() | Incubation - du är en fanatiker! Du borde läsa "Hur man botar en fanatiker" av Amos Oz. Eller du kanske inte läser israeliska författare av principiella skäl? | |
| dilivio | 2009-03-03 23:35 | |
![]() | aklie, haha. bota?? | |
| mrperfect | 2009-03-03 23:49 | |
![]() | Låt idrotten vara ifred från protester och dumheter. | |
| fuego | 2009-03-03 23:56 | |
![]() | Bor vid Pildammsparken. vet ej var dessa dårar tänker dra runt och "förstöra", men den 1a som så lite som repar min bil skall jag personligen repa lite i facet. hela mobben klarar jag nog inte, men en sådär 4 stycken skall jag nog lyckas med att buckla till så de inte känner igen sig själva i spegeln de närmaste månaden ! | |
| Polly Juice | 2009-03-04 00:26 | |
![]() | Ja, vilken utmärkt ide! MERA våld! Det har inte fallit dig in, fuego, att sen du bucklat till 4 stycken så kommer 40 stycken och bucklar till dig, och att det kanske inte är värt några månaders sjukhusvistelse bara för att ens bil får en repa i lacken? | |
| Polly Juice | 2009-03-04 00:27 | |
![]() | Jag såg på nyheterna att Israelerna var mycket missnöjda med hur Sverige hanterar detta. Jag vet inte om det var bristen på publik eller bristen på möjligheten att få gå ut och ragga på Malmös nattklubbar som misshagade spelarna mest. Konstigt, jag trodde det viktiga var att tävla i en idrottsgren, inte att synas och få lite bumpa-bumpa? | |
| fuego | 2009-03-04 00:32 | |
![]() | Om du kan läsa Polly Juice, så skrev jag själv att jag inte klarar hela mobben, men får dessa 4 uppsöka en plastikkirurg efter min behandling är jag nöjd, oavsett hur det går för mig. Vad ragga på nattklubbarna här har att göra med att spela utan publik ser jag inte sambandet i! | |
| Polly Juice | 2009-03-04 00:52 | |
![]() | Mitt alternativ var att ingen behövde uppsöka läkarvård... och skulle du verkligen tycka att det vore okej med dig att bli ihjälslagen för en himla bils skull? Även om det innebar att du samtidigt lyckades orsaka en del repor i ansiktet på människor du inte ens känner? Och det där med nattklubbarna hade du förstått om du hade sett samma nyhetsinslag/intervju som jag såg. | |
| fuego | 2009-03-04 01:00 | |
![]() | Hahaha; ihjälslagen ? Tja, tydligen känner du inte mig. Du, vänsteraktivister brukar vara en hög smala, bleka ynglingar med finnar kvar i ansiktet som endast sitter och häckar vid datorn. Att de endast vågar uppträde och förstöra i grupp visar att de är enormt fega också! | |
| remvanrijn | 2009-03-04 01:06 | |
![]() | att spela utan publik borde väl va fördel israel! med 50 israeliska säkerhetsagenter runt planen borde de utgöra den största supporterklack..! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-04 01:20 | |
![]() | Vilket jippo tycker jag. Jag har kanske varit borta från sverige för länge, men kan någon berätta för mig vad själva vinsten av detta är - rent moraliskt, politiskt etc.? Om "Sverige" menade något så hade man väl bojkottat att ö.h.t spela mot Israel, inte sant? Nu är det lite lagom mellanmjölk så där tycker jag, och det framstår som ganska mesigt. Men, jag kan ju ha missat något väsentligt. | |
| remvanrijn | 2009-03-04 01:24 | |
![]() | hej Dude lagom och mellan är 2 ord som passar bra in på sverige. att försöka säga nåt utan att ta ställning.. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-04 01:27 | |
![]() | Rem... då var det ungefär som jag tänkte då, att vi ryter till lite så där lagom. "Vi spelar mot er, men för att markera vårt missnöje så spelar vi inför tomma läktare!" Brilljant, särskilt eftersom jag antar att 99 procent av publiken hade kommit för att heja på sverige, inte israel. | |
| mrperfect | 2009-03-04 01:28 | |
![]() | det är ju sport för tusan, det bojkottar man inte utan man spelar matcherna! | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-04 01:31 | |
![]() | ja, det är väl bra att man spelar. Jag tycker det är löjligt den så att säga påhängda "bojkotten" eller vad det nu kallas. | |
| remvanrijn | 2009-03-04 01:36 | |
![]() | gah, det är bara för att Ingemar Rep är sosse, hade det kommit idrottare från ryssland, kina eller zimbabwe hade han själv suttit på hedersläktare och idrottarna fått middag på rådhuset.. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-04 01:45 | |
![]() | Jag kan tycka att det är inte bara lite larvigt hela grejen med att försöka bojkotta israel på det här sättet. vi äter fortfarande Israeliska apelsiner och handlar hej vilt med israel. Så det blir liksom ingen poäng med att bojkotta ett sportevenemang enbart. Möjligtvis för att vilseleda folk att tro att Sverige faktiskt ta ställning mot Israel. Då kanske de tänker mindre på att apelsinerna är israeliska, vad vet jag.. | |
| kleinp | 2009-03-04 01:55 | |
![]() | "Jag är varken proisraelisk eller propalestinsk" - typiskt tråkig svensk attityd. Som sagt, läs Amos Oz, den boken botar inte bara fanatiker utan visar att man kan vara passionerad utan att vara fanatisk. Och att man kan vara proisraelisk OCH propalestinsk. Nå - matchen. Det är ju uppenbart att Malmös beslut inte handlar om säkerhetsöverväganden utan att man vill göra en politisk markering mot Israel. Frågan är om det är ett vettigt sätt att påverka. Jag tvivlar. Dessutom är det märkligt att man inte gör något motsvarande - eller mer radikalt - när det gäller matcher mot USA eller Ryssland som haft ihjäl betydligt fler människor på senare år. Den enda verkligt omfattande sportbojkott som verkligen genomförts under min livstid är den mot Sydafrika. Uppenbarligen var motiven de allra bästa. Och i de fall där icke-vita uteslöts från landslaget (jag tror det var fallet i rugby) så var det rätt att bojkotta. Men om denna sportbojkott eller ens handelsbojkotten spelade så hemskt stor roll undrar jag verkligen. Se på Kuba, de har bojkottats av USA i årtionden utan nämnvärd effekt. I det här fallet är det glasklart vilken effekt en bojkott eller markering av den sort som Malmö gör har i Israel. Det stärker israelernas känsla av att vara hatade och förföljda, och stärker därmed den redan utbredda föreställningen där att nationens enda chans att överleva är att försvara sig med murar, stängsel och vapen. Tänk er själva. Norska partisaner som till att börja med vill återerövra Bohuslän för att sedan på sikt avskaffa hela Sverige och störta svenskarna i Östersjön har i åratal skickat dödliga raketer mot Lysekil. Sveriges regering, som du som tennisspelare händelsevis inte röstade på, beslöt sig för att angripa Östfold varvid man oavsiktligt men svårundvikligen skördade civila dödsoffer. Hur skulle du känna det om man stoppade din tennismatch enbart på grund av ditt medborgarskap? | |
| dilivio | 2009-03-04 02:06 | |
![]() | helt fantastiskt | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-04 02:12 | |
![]() | Visst skulle en bojkott mot israel fungera, liksom kuba, om den gjordes seriöst (i exempelet kuba givet att det fanns något värde i en sådan bojkott). Skulle USA bojkotta Irsael så skulle det helt vända israels politik samt göra dem militärt sårbara - vilket antagligen skulle få dem att bedriva en mer human "säkerhetspolitik" I fallet Davis Cup så är ju denna "bojkott" på sin höjd en lokalpolitisk markering, som knappast får någon större uppmärksamhet utanför sveriges gränser. Rent ekonomiskt är det ju heller inte israel som drabbas, utan arrangörerna i sverige. | |