Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 285

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Candee2009-03-07 13:52
Antal inlägg: 1256

Ja..där håller jag def. med odin. Men att enbart belöna chefer mm. i högre positioner är fel. Bonusar till alla är väl alltid bra..:)

Det borde vara en självklarhet att ta hänsyn till konjunkturläget..

Candee2009-03-07 13:52

Ja..där håller jag def. med odin. Men att enbart belöna chefer mm. i högre positioner är fel. Bonusar till alla är väl alltid bra..:)

Det borde vara en självklarhet att ta hänsyn till konjunkturläget..

Candee2009-03-07 13:53

huh..dubbelt..

odin - Administratör2009-03-07 13:56
Antal inlägg: 7442

Jag menar att om en specifik person presterar bra även på "lägre nivå" skall denne få bonus. Oftast har företagen en generell bonus riktad mot alla på "lägre nivå" där det kvittar hur den enskilde presterar.

Candee2009-03-07 13:58

Ja, jag är med även där Odin...det borde vara efter prestation..:)

Viktor_M - Ej medlem längre2009-03-07 14:10
Antal inlägg: 1637

Inget förvånar mig i vårat moderna ekonomiska system..

"Det är nog tur att folk inte förstår vårt banksystem och vårt monetära system, för om de skulle förstå det, tror jag att det skulle bli en revolution före nästa morgondags gryning." - Henry Ford (Skapare av Ford Motor Company)

megasen2009-03-20 13:32
Antal inlägg: 450

Föreställningen om ett frälse av särskilt insiktsfulla och arbetsamma människor som närs av bonus har nu i krisen avslöjats som just bara en föreställning. ELLER!!?

NameIsNobody - Ej medlem längre2009-03-20 13:45
Antal inlägg: 1702

Nu har jag inte sett programmet, och det skulle nog göra varken si eller så när det kommer till min sömn, MEN...

BONUS! Är ett belöningsverktyg som främst appliceras inom kapitalism. Att Bonusen som verktyg granskas i all dess former är ett extremt bra tecken. Om Bonusen dör eller omreformeras kan det förändra Kapitalismen som den har varit historiskt, något som är extremt hälsosamt för vår utveckling här på jorden!

Hejjahejjahejja! :)

Ps. Bonusen är vad som manifesterar Girighet. Ds.

ingson2009-03-20 14:39
Antal inlägg: 4285

odin 7/3 13:43 är inne på rätt spår men jag vill göra några tillägg.
Prestationen ska vara bra och tydligt mätbar, tex en OS-guldmedalj .
Summans storlek och konjunkturläget är väl egentligen oväsentligt.
Jag får intrycket att det i nuläget är en liten klick som delar ut bonusar till varandra och som kraftigt övervärderar sin egen betydelse

stol2009-03-28 17:04
Antal inlägg: 1015

Låt de höga herrarna få sina bonusar det har dom förtjänat de flesta har uppemot 80 timmars arbetsvecka. Vad gör det om man förlorar en tusenlapp i månaden i pension, det inga problem att klara sig ändå. Det finns mängder med flaskor och burkar i våra städer det är bara att gå ut och plocka om inte pengarna räcker till.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?