Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 199

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Curly Girl - Ej medlem längre2009-03-05 17:15
Antal inlägg: 159

ja har en hund men ja känner mig iallafall ensam

hannaroman - Ej medlem längre2009-03-05 17:17
Antal inlägg: 3306

Har du inte någon familj?

Prositi2009-03-05 17:17
Antal inlägg: 539

Curly Girl: Du har ett mail från mig...här på betapet...

Curly Girl - Ej medlem längre2009-03-05 17:19

inte som ja gillar så där fruktansvärt möe o även dem bor typ 40 - 45 mil ifrån mig

pion ekrot2009-03-05 17:19
Antal inlägg: 3340

Evakuera: Det var himla bra, och roligt att höra. :)

micro1132009-03-05 17:19
Antal inlägg: 17542

Curly
Ensam och obehövd kan man känna sig bland vänner och familj också.
Ensamheten sitter oftast inuti en själv, och bara du kan tänka dig ur den.
Kanske kan du gå med i något på fritiden, brukshundsklubben brukar välkomna nya medlemmar. I synnerhet om du kan tänka dig att ingå i gänget som hugger i för att få klubben att gå runt.

Annars kan bara en kurs med hunden vara ett sätt att bryta isoleringen - och då träffar du folk som du har ett gemensamt intresse med, hund.

Forticert2009-03-05 17:27
Antal inlägg: 271

Gå ut och dansa! Om du inte kan, så anmäl dig till en nybörjarkurs först. Bugg och foxtrotkurser finns på de flesta orter. När du sen är ute på dans och blir uppbjuden så kommer du känna dig väldigt behövd. Och du behöver inte oroa dig för att inte bli uppbjuden, så länge du inte står och gömmer dig så kommer någon att bjuda upp dig. Söta tjejer blir alltid uppbjudna...

Lycka till!

canvas2009-03-05 17:36
Antal inlägg: 282

gå ut och drick dig redlös, brukar funka för mig

Curly Girl - Ej medlem längre2009-03-05 17:36

jag brukar gå till en träningsgrupp som tränar hund på söndagar. dock utan större frammgång. Min hund är jättesnäll o trevlig och gör inga utfall så de beror inte på det. Jag håller på att ta körkort och brukar gå på de fria teorilektionerna, där är de mest folk i 18 - 20 års åldern dvs min åldersgrupp men där verkar de bara tycka jag är jobbig därför att jag annalyserar frågor och försöker tänka mig in i trafiksituationen, de suckar och fnissar i bakrunden. Bara de är så jävla psykiskt också eftersom jag var "utfryst" under hela min högstadie tid samtidigt som allt skit börja hemma. Dansa tycker jag är tråkigt och jag skulle ändå aldrig våga gå dit själv. Söt de är ja verkligen inte, en mes med glasögon och stort hår.

canvas2009-03-05 17:43
Antal inlägg: 282

ok,jag ska ge dig ett par seriösa råd, troligtvis det ända shyssta jag gjort på betapet. Läs på folkhögskola, läs för att få upp självförtroendet lr börja läsa fristående kurser vid ngt universitet, det finns alltid likaartade människor.

Tjoan2009-03-05 17:55
Antal inlägg: 27

Oh ja, jag håller med om canvas råd. Folkhögskola !
Där brukar även den mest ensamma dras med i en gemenskap =)

mer kommentarer har jag skickat till dig privat.

dgeo27 - Ej medlem längre2009-03-05 17:56
Antal inlägg: 450

trash:jo jag vet att de finns idioter som skaffar unge av fel anledning,men de finns idioter till allt :D

curly:vart bor du?

lexi852009-03-05 18:02
Antal inlägg: 2

(sedan finns det ju de som uppmuntrar en att skaffa barn i helt fel läge, vad kallar man dem för?)

Curly: sök hjälp. Ja, det kan man kalla det för du gör här, men jag menar givetvis annan hjälp. Ifall du har haft det tufft i tonåren kan det ha satt djupa spår och påverkat dig på sådana sätt att du blir mycket hjälpt av någon form av terapi. Det kan också vara viktigt att någon bedömmer ifall du lider av depression. Det är inte att leka med, utan bättre att få hjälp med.

lycka till

mollee - Ej medlem längre2009-03-05 18:07
Antal inlägg: 6087

För det första måste du börja gilla dig själv lite mer, verkar som omn du har väldigt låg självkänsla.
Självmord är det mest skrämmande ordet jag vet, och om man läser mellan raderna så låter det som att du funderat på det.

Tänk så här: Du har vänner, och trots att de bor många mil bort, så bryr dom sig om dig. Tror nog att alla i din familj och alla dina vänner skulle bli helt förstörda om du dog.
Okej, du känner inga nära vänner där du bor just nu , men har man riktiga vänner oavsett hur långt bort de befinner sig, då spelar det ingen roll!!
Jag har en kompis som flyttat ner från sundsvall till göteborg, och jag vet att trots vi sällan träffas, så skulle jag nästa dö om hon dog, för oavsett avståndet så älskar jag henne och jag vet att vi kommer träffas igen.

Börja med att skaffa högre tankar om dig själv, eventuellt bör du gå till en psykolog.
Sen kan du börja träffa lite nytt folk när du är redo att öppna dig för andra!

Om du känner att du inte mår bättre ändå när du fått proffesionell hjälp, så kanske du borde flytta tillbaka där dina vänner befinner sig. En del människor har svårt för att vara ensam och blir lätt deppade då, och du verkar ju vara en sån person tyvärr.

Sköt om dig.

mollee - Ej medlem längre2009-03-05 18:13

Har oxå blivit lite retad under mitt yngre liv
Jag vet att man lätt får för sig att ingen tycker om en och att ingen bryr sig om en då.
Jag har jätte svårt för att vara ensam oxå, men man får tänka på de som faktiskt älskar en nu och att sakerna som hände när man var yngre är förbi.

Sen tror jag att om man har låga tankar om sig själv och om man tror att alla tycker illa om en, då är det svårare för folk att närma sig en och folk får svårt att gilla en bara för att man ogillar sig själv.

Du har en nedgång i livet, men det kommer blir bättre!!

Curly Girl - Ej medlem längre2009-03-05 18:16

va sjutton skall man säga till läkaren då hej ja känner mig ensam kan ja få lite lyckopiller?

dgeo27 - Ej medlem längre2009-03-05 18:17
Antal inlägg: 450

att du är deppad

lexi852009-03-05 18:23
Antal inlägg: 2

Det är inte alls säkert att du ska ha piller. Låt läkaren avgöra det. Berätta hur du mår och hur din vardag ser ut. Begär att få remiss till psykolog.

mollee - Ej medlem längre2009-03-05 18:46

Man säger att man är deprimerad och att man behöver prata med någon.
Jag har gått hos en psykolog, och han var jätte bra.
Se detta som en nystart, du kommer att få hjälp med självkänslan, prata om hur du måt, om vad som kan orsaka depressionen + att du kommer att få berabeta gamla minnen och problem.

Efteråt känner man sig som en ny gladare människa, det brukade jag göra efteråt iaf!

Det är inget skämmigt över att söka hjälp, utan bara förnuftigt.

123 hopp - Ej medlem längre2009-03-05 19:00
Antal inlägg: 464

skaffa dej en hobby eller nåt.

känner du dej aningen deppig kanske???

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?