Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 914 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MatsJoel | 2009-03-06 18:23 | |
![]() | Förutsatt att det finns minst en polis till utanför bild så tror jag att det skulle vara grovt tjänstefel att använda pistolen i den situationen. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2013-01-11 16:47 | |
![]() | Jaha, så var det dags igen. Vad tycker ni? Själv tycker jag att det var bra, men det hade inte varit kul utan scenen i baren efteråt. (kolla Bitte, ingen ny tråd) www.aftonbladet.se/n...60 52534.ab | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-11 17:57 | |
![]() | han försöker höja ribban hela tiden,förmodligen för att få någon sorts bekräftelse,han går över gränsen tycker det är osmakligt,skulle han själv bli drabbad så blev det nog krig,såg honom på stjärnorna på slottet och var han på "riktigt" där och inte spelade teater så är han komplett störd.och din sista rad Grundsnygg var onödig | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-11 18:00 | |
![]() | Jag var med om branden, var inte inne på diskot men utanför. Och kände folk som dog. Tycker att man kan skoja om i princip allt, dock är det svårt att tänka riktigt så när det är en händelse man själv drabbats av. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2013-01-11 18:01 | |
![]() | Tack då vet jag ttititititi, känns bra att få veta när man gör fel. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2013-01-11 18:11 | |
![]() | Man får väl skämta om allt, men man får också tåla att bli kritiserad för det. Alla har nog något de inte kan skratta åt, min humor är t.ex. ganska rå men jag grät floder när jag råkade läsa bobbyskämt på flashback. Gardells skämt var varken provocerande eller roligt, bara zzz. | |
| slånbär | 2013-01-11 18:20 | |
![]() | Fast just det skämtet var ju inte Jonas egna från en riktig show utan från en där han spelar sig själv i detta dramat. Så vi vet ju liksom inte hur mycket som är manus och hur mycket som är hans egna material. Det är ju mycket möjligt att han inte skulle skämta åt just detta. Och vad gäller Jonas så kan jag säga att den man ser på scenen är sådan han är även privat. Han är turbo på speed med allvar i botten och en helt underbar och tidvis outhärdlig människa. | |
| Yamma | 2013-01-11 19:26 | |
![]() | Tycker att man får skämta om allt om man vet att ingen kommer att ta åt sig. Komiker har lite högre ribba än andra, men nej, jag tycker inte de bör få skämta om allt heller. | |
| slånbär | 2013-01-11 19:29 | |
![]() | Yamma - men om kravet är att man vet att ingen kommer ta åt sig då går det ju ändå inte att skämta om särskilt mycket eftersom det alltid finns någon som kan ta åt sig. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-11 19:34 | |
![]() | Jag tycker man får skämta om allt, men man får vara medveten om och acceptera att alla inte tycker att det är kul och att vissa tycker att det är direkt olämpligt. | |
| Maja G | 2013-01-11 19:38 | |
![]() | nä, Gardells skämt om Göteborgsbranden var bara för mycket...gillar Jonas men här gjorde han bort sig! | |
| Yamma | 2013-01-11 19:47 | |
![]() | Slånbär, ja, så när man är bland folk man inte känner bör man alltså skämta om snällare saker. Med folk man känner vet man ju i regel vad man kan skämta om. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2013-01-11 19:54 | |
![]() | Ja, då blir det liksom så här då Yamma: www.youtube.com/watc...de tailpage | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2013-01-11 20:01 | |
![]() | Äh ett skämt är ett skämt,tycker man inte om vissa skämt byt kanal eller eller slå sönder radion så ni som inte tycker om skämt slipper se eller höra dom !!!! | |
| Yamma | 2013-01-11 20:15 | |
![]() | Nej, Grundsnygg, det blir det inte. Eller ja, inte vet jag vad dina vänner tycker är jobbigt förstås. "Alla negrer är apor. Varå, det var ju bara ett skämt. Höhö." | |
| Herr Banan - Ej medlem längre | 2013-01-11 20:38 | |
![]() | Man kan skämta om precis allt men vet man med sig att man berör känsliga ämnen bör man välja sin ord väl. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2013-01-11 20:38 | |
![]() | Nu handlar det inte vad mina vänner tycker utan vad man kan säga på en scen/tv. Sen har vi en lagstiftning som ska följas även av komiker. Ditt exempel på skämt faller nog under: sv.wikipedia.org/wik..._f olkgrupp | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-11 20:43 | |
![]() | jag tycker inte man kan skämta om allt,någon form av takt borde finnas,det är en konst att vara komiker utan att vara plump | |
| Herr Banan - Ej medlem längre | 2013-01-11 20:44 | |
![]() | Beror mycket på kontexten. Den hugade skämtaren har förhoppningsvis känsla för denna. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-01-11 20:47 | |
![]() | förhoppningsvis ja,Gardell är lite plump | |