Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 159

Forumkategorier

Användare Inlägg  
emmylicious2009-03-08 23:04
Antal inlägg: 4501

Nä, någon kyrka blir det inte för min del heller.

emmylicious2009-03-08 23:04
Antal inlägg: 4501

...eller präst, för den delen.

Ässät2009-03-09 00:25
Antal inlägg: 4824

Ska jag nångång gifta mig så ska ja först o främst ha råd med det o inte ta ett banklån eller sälja lägenheten i annan stad för att ha råd med det överhuvudtaget. Sen skulle jag inte ha bröllopsklänning för flera tusen utan finbyxor o skjorta eller kavaj o tjejen får väl ha va hon vill men som sagt.. då ska vi ha råd med det :)

mrperfect2009-03-09 01:07
Antal inlägg: 11437

Statsbröllop, statsfinasierat.......... .......madde är ledig :)

Ässät2009-03-09 01:28
Antal inlägg: 4824

haha för dig eller mig? ;p

bujum2009-03-09 02:28
Antal inlägg: 1750

Min man och jag ville ha ett bröllop där vi själva var i centrum och vi inte behövde att passa upp på en massa gäster.
Vi gifte oss under en gran nere vid ån hemma på våra egna ägor. Vi hade en kvinnlig präst i folkdräkt och ett par goda vänner som vittnen. Själva hade vi jeans och rutiga skjortor. Alla hade gummistövlar eftersom vi var tvungna att gå över några leriga åkrar.
Ingen av våra närmaste visste något.
Vi åt älgstek och hjortronkräm. Mums. Sedan satt vi utanför huset nere vid ån med filtar omkring oss och en öppen eld och drack vin till sent på kvällen tillsammans med präst och vittnen. Jättemysigt!
Jag är fullständigt förnöjd med mitt enkla bröllop.
Varje år efter det så tar vi med oss en flaska vin och nåt gott och går ner till vår gran och sitter och myser. Vi var så smarta nämligen att vi valde en dag då det alltid är helgdag nämligen 17 maj, och vi bor i Norge.

Miss_jk2009-03-09 06:53
Antal inlägg: 8941

Jag och sambon planerar bröllop på en takterass i New York. För mig är det antingen något sådant speciellt eller ett klassiskt vackert bröllop i kyrka med vit klänning.

Camilla9 - Ej medlem längre2009-03-09 11:01
Antal inlägg: 130

Kyrkobröllop blev det för vår del. Festen hölls i en något sunkig, men ändå funktionell lokal. Vid lokalen fanns en länga med rum som nyttjades av övernattande gäster. Det kändes viktigt att kunna erbjuda husrum och dagen efter bjöd vi in till en härlig frukost i värmande maj-sol! Vi (jag och min man) övernattade på annat håll, men tillslöt under frukosten och det var härligt att kunna samlas sådär dagen efter.
Vi har varit gifta i 10 år just i år och vi håller nu på och planerar för en ny fest. Vi lovade nämligen varandra att om vi fortfarande var gifta efter 10 år så skulle det vankas party igen. Inte så att vi ska "förnya" några löften - utan bara fira kärleken med en massa vänner.

SashaLuna2009-03-19 19:31
Antal inlägg: 320

Tack för era fina minnen Omoralen, dragabol, bujum och Camilla9. Men är det verkligen bara fyra personer på beta som är gifta?

sjutusan2009-03-19 20:47
Antal inlägg: 824

Har varit på en miljong bröllop, dock aldrig mitt eget. Då jag brukar sjunga på både vigselakt och till fest och dans på kvällen har jag ett sjutusande försprång när det gäller att planera till mitt bröllop när den dagen kommer, eller OM. Vet vad jag absolut INTE vill ha, och fått många idéer om vad jag VILL ha.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?