Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 218

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mrperfect2009-03-10 23:49
Antal inlägg: 11437

Jag ska ha vildmarksmössan på mej *S*

skogsbär - Ej medlem längre2009-03-10 23:51
Antal inlägg: 107

Jasså Risotto. :)

Oki, den mässan får ni karlar ha för er själva. :)

Safflor - Ej medlem längre2009-03-11 00:06
Antal inlägg: 832

Jag har också extremt bra luktsinne. Förstår hur du menar, men har inte samma nojor då det gäller mig själv.
Men vid ett tillfälle behövde en vän låna mina hundar för att lokalisera något dött djur - mus - i sin källare. Det visade sig att jag kunde differentiera bättre än hundrana och lokalisera musen först.....

RikaM2009-03-11 18:28
Antal inlägg: 649

Jag är också känslig för dofter och får precis som flera andra här huvudvärk/migrän av parfym och annat som doftar starkt. När jag blir förkyld blir det ännu värre och det känns som att allt som luktar riktigt fräter i näsan. Otrevligt!!

bizzzy - Ej medlem längre2009-03-11 18:33
Antal inlägg: 3169

Jag har också väldigt bra luktsinne. Jag har tagit sambon på bar gärning många gånger då han har ätit choklad innan han kommit hem. Mindre bra att märka att någon röker på balkongen trots att fönster och dörrar är stängda.

Risotto - Ej medlem längre2009-03-11 19:08
Antal inlägg: 3069

Ja det verkar i alla fall att jag inte är ensam med den här förmågan, eller vad man ska kalla det?
När jag var grabb och tränade judo så frågade jag en tjej på träningen om hon hade ätit majs? hon blev alldeles förskräckt och skämdes, hon hade ju borstat tänderna innan träningen så det borde inte märkas att hon hade ätit majs.....

gummirumpa2009-03-11 19:13
Antal inlägg: 128

Har också alldeles för bra luktsinne, är dessutom doftöverkänslig. (Blir riktigt sjuk av tex viss parfym och måste ta Livostinspray)
Jag känner direkt om en person jag träffar ute, bor i ett mögelhus. Jag har sagt att jag skulle ta anställning som mögel"hund" :-)

Jag var hos tandhygienisten igår och hon berättade om en väninna som ramlat och slagit i bakhuvudet och mist sitt luktsinne. Hon hade inte känt att det började brinna hemma hos henne. det höll på att gå riktigt illa. Bättre bra än dåligt luktsinne!

nageln2009-03-11 19:27
Antal inlägg: 13

Håller med er andra, kan bland annat ofta känna på lukten på folk om dom har mens, å då menar jag inte att det måste lukta äckligt lixom, luktar bara allmänt blod och järn, rätt så äckligt iofs näär jag tänker efter :/

nageln2009-03-11 19:31
Antal inlägg: 13

är dessutom expert på att identifiera kryddor i mat, å då menar jag inte bara en krydda utan kanske tre kryddor i samma gryta (borträknat salt och peppar och vitlök

Risotto - Ej medlem längre2009-03-11 21:25

Rådjursköttet som jag just har skurit i doftade i alla fall gott och som det ska:)

Risotto - Ej medlem längre2009-03-11 21:34

Kan en människa ha så mycket parfym på sig att den lämnar tydliga spår efter sig i en lägenhetstrapp eller har någon sprutat parfym där?
Nu när jag gick för att hämta tvätten så luktar det mycket parfym i trappen, inte illa men väldigt mycket.......det måste ju ha varit ett tag sedan personen gick där ändå eftersom att jag inte hört det gås i trappen på ett tag. Klart jag hör inte jämt när folk går där men visst hörs folk.

mrperfect2009-03-11 21:48

Just parfym brukar stanna länge i luften, troligen för att dessa dofter är sådana som vi är speciellt känslliga/ mottagliga för.

mrperfect2009-03-11 21:50

hade det varit rådjursstek så hade jag känt det igenom parfymdoften :D

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?