Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 175

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dudeniro - Ej medlem längre2009-03-12 19:09
Antal inlägg: 6214

en smilies såg jag nog allt ond kanin!

Jag har svarat seriöst på tråden, så jag är mest här för att kolla hur denna intressanta tråd om hur man startar trådar utvecklas. So far so good.

Miss_jk2009-03-12 19:12
Antal inlägg: 8941

Behringer: Skulle jag posta denna under Seriöst så skulle den bli flyttad hit ganska så omedelbart.

Åter till frågan.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-12 19:13
Antal inlägg: 2032

Jag fattar inte varför det är så svårt. Om en tråd handlar om tex tips på bra restauranger i Eslöv så ska det väl inte behöva bli en massa helt ovidkommande fjanteri mellan ett antal personer som ändå har ett flertal trådar där man faktiskt KAN chatta hur mycket man vill.
Varför måste alla trådar infekteras? Har ni inte tillräckligt med utrymme?

Malla132009-03-12 19:13
Antal inlägg: 1810

Jag har haft samma funderingar som du. Om man startar en tråd får man väl inte vara så känslig så att man inte kan ta vad folk skriver. Alla har sina åsikter och måste få ha dem. Vi är alla olika individer och tycker och tänker olika, vill man inte inse det bör man inte starta trådar heller tycker jag. Man får ju både medhåll och mothugg och det får man räkna med.

trashone - Ej medlem längre2009-03-12 19:15
Antal inlägg: 18678

Ja word du, slick tillbaka du.. lite fjanterier måste jag säga.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-12 19:16

Behringer, känsligt eller? Jag håller mig nog till ämnet, även om det kanske sidsteppats lite åt ett annat håll, men kontentan är ändå densamma, vilket inte kan sägas alla gånger. Har inget emot fjanttrådarna som företeelse, men däremot att snart sagt alla trådar ska förvandlas till det. Det övergår mitt förstånd.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-12 19:17

Malla, att börja chatta om vad man äter och att man ska ut och tvätta är inte en åsikt.

Behringer2009-03-12 19:17
Antal inlägg: 3575

Uttömmande svar på frågan...

So far so godd... Word, Dudde!

Frågan har jag redan besvarat men eftersom även jag har ett behov av bekräftelse så svarar jag igen:
Det mesta av såväl trådskapande som -skrivande handlar om att synas, en försvinnande liten del om att faktsikt diskutera ett ämne...
Tror jag, som knappast kan räkna som tillräkneklig men eftersom ordet är fritt...

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-12 19:19

Men är det svårt eller? Om jag vill diskutera fotboll så kan jag väl få göra det i angiven tråd? Utan att folk börjar skriva om profilbilder, klädsmak eller nåt annat.. Det finns trådar så det räcker åt alla...

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-12 19:20

Att synas i forum är inget självändamål.

Behringer2009-03-12 19:22
Antal inlägg: 3575

Inte det nej...

Känsligt? det är väl inte jag som använt svordomar i tråden...

mommesfrites - Ej medlem längre2009-03-12 19:23
Antal inlägg: 7605

Ond_Kanin, jag håller inte med dig om alla saker här i världen men i den här tråden förstår jag dig till 100% - hittills iaf.

Miss_jk2009-03-12 19:23
Antal inlägg: 8941

Som de flesta nog förstått så ställer jag frågan eftersom det är så många som blir så oerhört stötta av att jag länkar till likadana redan befintliga trådar. Jag hjälper trådskaparen att hitta en hel drös med svar på sin fråga eller sitt ämne och så blir man sur för det. Varför? Varför skapade man tråden om man inte är intresserad av att läsa folks åsikter? Behringer är nog inne på helt rätt spår: Man vill synas. Skit i ämnet, skit i tråden, bara jag får min lilla plats i solen. Eller?

trashone - Ej medlem längre2009-03-12 19:23
Antal inlägg: 18678

Även hyckleriet?

bizzzy - Ej medlem längre2009-03-12 19:24
Antal inlägg: 3169

ond kanin, du frångår själv ämnet hela tiden.. Tråden handlade inte om varför trådarna spårar ur så återgå till ämnet.

kissed - Ej medlem längre2009-03-12 19:26
Antal inlägg: 3037

Jag gillar att träffa mina vänner och sitta ner och vända och vrida på små och stora ämnen. Vi kan ibland sitta och pimpla lite vin och diskutera stora, djupa ämnen.
Intressant att höra hur andra tänker, alltid lär man sig något.

Jag vill inte påstå att det handlar om att jag ska bli bekräftad av mina vänner.
Likaså tycker jag det kan vara intressant att höra hur människor tänker i olika ämnen över nätet. Här möter jag ju människor som jag troligtvis inte har i min vardag annars.
Är det då konstigt att man håller sig till ämnen som TS tagit upp?
Alla har inte behov av att bli bekräftade hela tiden utan kanske vill vidga sin syn i olika ämnen.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-03-12 19:28
Antal inlägg: 7605

Ja Miss_JK, jag tycker inte heller att folk borde ondgöra sig över att få hjälp att läsa mera om ämnet de är intresserade av. Är imponerad över att du känner till så många trådar och hittar dem också.
Lite vid sidan om gillar jag inte hyckleri, nej, varken mitt eget eller andras.

Ond_Kanin_ - Ej medlem längre2009-03-12 19:28

Ok, varför startar man trådar?
Jag tror att man gör det(ofta)för att man kanske vill ha svar eller synpunkter på en specifik fråga, händelse eller så vill man fjanta sig, vilket är helt ok.
Men ett problem är tyvärr att många vill synas så ofta som möjligt och då förstörs trådarna när man börjar snacka om vad man gjorde på jobbet idag när ämnet är något helt annat.

vita_syrener - Ej medlem längre2009-03-12 19:29
Antal inlägg: 22144

Jag tycker det är intressant att se att forummedlemmar är uppdaterade i förhatliga trådar.

Malla132009-03-12 19:29
Antal inlägg: 1810

Ond kanin: Jag svarade på ts vad hon har skrivit...Jag har inte läst allas inlägg här inne och svarade bara på det som tråden handlade om...Sorry att jag glömde nämna det...=))

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?