Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mbp293 - Ej medlem längre | 2009-03-14 09:06 | |
![]() | Sist jag sjukskrev mig var runt 2001 då jag hade halsfluss. Jag fick inte en spänn och har sedan dess insett att det helt enkelt är bäst att inte vara sjuk. WinWin? | |
| milla39 | 2009-03-14 09:18 | |
![]() | Ja och i dagens läge får man vara frisk för att kunna vara sjuk,så man orkar slåss för sina rättigheter!! | |
| Tess 08 | 2009-03-14 10:04 | |
![]() | Har faktiskt inte heller haft några större bekymmer med FK, men det beror nog på att det var så länge sedan jag hade kantakt med dom att det var före kristus - vilket betyder att reglerna inte var lika hårda då. | |
| Tess 08 | 2009-03-14 10:07 | |
![]() | Bitte. Jag tror att de flesta som jobbar på FK vet om att FK inte är så poppis. Det betyder ju inte att man sitter här och hatar just Ebba eller Arne som jobbar där och spelar Beta... Det är väl FK som institution man mer tänker på. Jag gillar inte telefonförsäljare heller, men det betyder ju inte att jag avskyr de som är telefonförsäljare och spelar här.. inte personligen utan bara "det stora hela" i telefonförsäljeriet | |
| CB-RADIO | 2009-03-14 10:34 | |
![]() | FK har ju sin egen läkare numera..patetiskt! Vad är det för fel på dom ordinära?Är dom inte betrodda ens utav FK............?FK sätter ju vanliga läkare i dålig dager tycker jag det låter som.. | |
| krutmarie | 2009-03-14 10:38 | |
![]() | CB, där har du 1 poäng tycker jag. Har en god vän som hade utlåtande från 5 olika läkare att hon inte var arbetsför, men FK:s läkare tyckte tvärtom och han hade inte ens undersökt henne. Det tog 3 års kamp och rättegång så fick hon iaf rätt och pengar retroaktivt, men under tiden mådde familjen inget vidare. | |
| le-lou | 2009-03-14 11:42 | |
![]() | Tess - det här handlar ju om vrede vänt mot fel instans om jag ska uttrycka mig så. En vrede som baseras mestadels på att man själv inte får ut en ersättning tex som man anser sig ha rätt till, medan reglerna säger nåt annat. Klassiskt. Jag skulle vända på steken ett par gånger, jag är nog mer tacksam för att jag lever i ett samhälle som faktiskt har någonstans dit jag KAN vända mig för att söka hjälp om det vill sig illa. Många länder har inte ens det. Jag tror att om man räknar de som faktiskt "går runt" tack vare att vi har en försäkringskassa är mångfalt fler än de som inte gör det i det här landet. | |
| Tess 08 | 2009-03-14 12:05 | |
![]() | le-lou, ja det klart att det inte är deras fel. Men jag fattar också om man får avslag efter att ha skickat in läkarintyg från ett flertal läkare och DERAS läkare tycker att man är arbetsför. krutmaries historia är inte den enda man har hört. Klart att det är regeringen som ligger bakom, men jag vände mig mest mot att Bitte anser att man inte kan reta upp sig på ett sställe för att det kan finnas folk som spelar Beta som också jobbar där. Jag har varit i kontakt, tidigare, med FK och allt är ju ganska krångligt. Alla olika blanketter att fylla i och alla konstiga uppgifter man ska lämna... DET har ju inte regeringen bestämt, det är ju FK själv som kommit på. | |
| lehena | 2009-03-14 12:13 | |
![]() | Man är arbetsför även om man är höggravid och jobbar inom hemtjänsten. Min arbetssituation är inte mer annorlunda bara för att jag blivit gravid! No shit.... | |
| le-lou | 2009-03-14 12:39 | |
![]() | Tess - fel. Det har inte försäkringskassan kommit på själva, det är regeringen eller närmaste bestämt socialförsäkringsministra rna i alla våra regeringar som utformat systemet, inklusive alla blanketter. Vad är Försäkringskassan? Är det folket som arbetar där, inkl dumma läkare som säger nej på diagnoser eller är det den svenska staten? Det man iaf vet med säkerhet det är att folket som arbetar där (vilket är ganska mycket folk) som får allt skit när de egentligen bara gör sitt jobb. Jag kan inte tänka mig att en kille på mcdonalds får skit av en kund för att han inte kan servera kunden en calzone, bara för att kunden vill det. Sen håller jag med om att väldigt många regler är uppåt väggarna. Men jag vänder mig emot de som styr, inte mot tjejen i växeln. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-14 12:56 | |
![]() | Har närstående som jobbar på f-kassan och vet att de just nu jobbar häcken av sig och befinner sig lika mycket under regeringens piska, som vi sjuklingar gör. De tvingas ringa upp klienter 08.00 en lördag och förhöra sig om vederbörande verkligen är sjuk, de tvingas neka och förnedra människor som har det mycket svårt. Min systerdotter fick inte jobb där, då hon ansågs för empatisk, så hon blev konsulent på arbetsförmedlingen istället. Ja, vad ska man tycka om en myndighet som ibland funkar men som ofta tvingar folk till arbete de inte orkar med alt. tar ifrån dem deras lilla, enda inkomstkälla. Mig har de, tack och lov, inget hopp om, så jag får behålla min sjukpension. Samma sak för min man, som har åtskilliga allvarliga krämpor. Han är 61 år men den ålden är ingen garanti för att man under Maud Olofssons regim, ska undslippa tvångsåtgärder och ren tortyr. Min äldsta syster, 62 år, blev uppmanad under en 26 veckors cytostatikabehandling med svåra biverkningar och operationer, att ändå ta sig samman och jobba lite mera mellan sjukhusvistelserna. En jämnårig väninna har det ungefär likadant. Varför? Samtidigt skriker våra 20-30åringar efter jobb. Man blir ju mäkta förgrymmad på dem som däremot utnyttjar systemet, bluffar med sjukdagar och föräldraledighet. | |
| stol | 2009-03-17 18:03 | |
![]() | Om alla anställda på FK sa upp sig så är problemet löst. Då finns det ingen som kan förnedra sjuka mäniskor. Om det är så att även de som jobbar på FK mår dåligt av att jobba på FK så ska ni inte jobba där. DEt finns två arbeten som jag skulle vägra i alla lägen det är att jobba på FK och som parkeringsvakt då plockar jag tamefan bär och svamp om jag är hungrig. | |
| Gautama | 2010-07-23 08:34 | |
![]() | Jag har alltid tyckt att det är för jävligt med de nya reglerna som drabbar de sämst ställda i samhället. Jag har hävdat att det inte fuskas så mycket som det sägs. Men jag börjar tänka om kring de nya reglerna och inser efter att ha läst detta t.ex. www.expressen.se/Nyh...a- miljoner Jag blir heligt förbannad på dessa idioter som fuskar till sig pengar och på så sätt förstör för de verkligt behövande människorna. Man förstår ändå att det behövs skärpta kontroller. | |
| nystan1 | 2010-07-23 08:47 | |
![]() | Jag är väl en av få som har bra erfarenheter av Försäkringskassan. De handläggare jag pratat med har varit både trevliga och hjälpsamma. | |
| Cassano | 2010-07-23 09:41 | |
![]() | Jag har själv aldrig haft några bekymmer med försäkringskassan. Det är ganska fantastiskt att vi har det system vi har med alla hjälp och stöd som finns att få. Vilket land har föräldraförsäkring att jämföra med vår? Att sedan systemet inte fungerar som tänkt, att folk utnyttjar det och att underbemanning, krångliga regler etc gör jobbet för handläggarna nästintill omänskligt är en annan sak. | |
| Mammaoxå | 2010-07-23 09:49 | |
![]() | Är man pressad och stressad gör man ett dåligt jobb vad man än jobbar med. Man måste få rätt förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb. Jag är också rädd för att bli beroende av försäkringskassan när det är så svårt att få ut de pengar man behöver för att överleva. | |
| Tess 08 | 2010-07-23 11:22 | |
![]() | En kompis pappa har åkt ca 42 mil tur och retur för behandling mot cancer. Resan gjorde han varje dag i perioder, men det räckte inte för att han skulle klassas som 100% sjuk utan han kunde ju faktiskt jobba ibland och ibland åkte han ju inte varje dag heller... Själv har jag (fortfarande) inte haft några större problem med dom förutom att det ska vara lite extra krångligt att få ut vissa pengar. Upptäckte dock att jag fått pengar innan jag ens fått besked :) Fick pengar för några dagar sedan och tre (3) brev idag... | |
| queen_jag - Ej medlem längre | 2010-07-23 13:19 | |
![]() | Har aldrig haft något problem med försäkringskassan :-) | |