Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 158 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pseudonymf | 2009-03-14 16:43 | |
![]() | Eller pepparkakor: När som pepparkakebagarn bakar pepparkakor tar han ner från skåpet största grytan och ett kilo margarin. Det ska smältas, inte brynas så när bubblor börjar synas ska man blanda margarinet med ett kilo ljust farin. Uti grytan margarinet rörs tillsammans med farinet åtta äggulor och sedan drygt ett kilo vetemjöl Sist en tesked peppar strör man ner i grytan och sen rör man, sedan hälles hela degen på ett bakbord utan söl. | |
| DennisPlz | 2009-03-14 16:51 | |
![]() | 1) Stäng av TV:n 2) Käka ute | |
| Ninnin | 2009-03-14 16:51 | |
![]() | Har recept på en underbar pastasås med räkor om din vegetarian äter räkor... 1 kg räkor med skal 1 lime 2 vitlöksklyftor 1 squash, ca 300 g 1 dl mjölk 2 dl creme fraiche 1 fiskbuljongtärning ½ krm cayennepeppar Skala räkorna. Tvätta limen och riv skalet på hela frukten och pressa saften ur halva. Skala och hacka vitlöken. Skär squashen i tärningar. Fräs vitlök och squash, rör i mjölk, creme fraiche och cayennepeppar. Låt allt koka ihop några minuter. Smaksätt med limeskal och -saft. Lägg i räkorna och låt de bli varma. Servera till nykokt pasta. Jag har bytt ut fiskbuljongen mot kycklingbuljong, funkar lika bra. En vän som var hos mig och åt det här, sa: Godaste pastan jag ätit i mitt liv. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-03-14 17:09 | |
![]() | Eller varför inte slå i hjäl en gös, sprätta upp buken på den förvånade firren, ut med bukäcklet. In med färsk persijlja och grovsalt, Kanske en magarinklick, in i ungnen i foli i 35-40min. Servera med koktpotatis och härlig kall öl. Nyttigt och du blir full, det är det vad jag skulle ha sattsat på om jag inte åt kakor | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-03-14 17:30 | |
![]() | Jag tycker som budalv och vill komplettera med några förslag efter mitt matschema som jag lagt upp inför fredagkvällarna vecka 10, 11, 12 till och med v.13. 4-veckorsintervall är ett bra intervall att följa i sin middagsplanering. *Kassler med annanas. Hastbullar till det. *Kalops (Där du kan ha hårt bröd och rödbetor till som komplement) *Ugnsfalu. Där gratinerar du med ost i ugn och det blir toppenläckert * Biff á la Lindström. Persilja som toppdekor Ett tips är "vår kokbok" Har du den boken kan du få en hel del matnyttiga tips. I den kan du hitta mina favoriträtter Fisk med frasigt täcke, bjudsnittar och mustig köttgryta. Det är skönt att förutom TV:n ha radion på under middagen. Så har alltid mamma och det ger en skön stämning då, speciellt nu när det är skidåkningstävlingar på tvn. Mycket sk "stoj" och surr. Ha en riktigt skön Tv-helg! | |
| Ninnin | 2009-03-14 17:38 | |
![]() | Lyssna inte på de andra, bara på mig. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-14 18:00 | |
![]() | Jag tänkte föreslå tacos men så kom jag på att det kan bli lite slafsigt i TV-soffan. | |
| Nasty Nimrod | 2009-03-14 18:37 | |
![]() | Jag gillar Pseudonymfs Klas Klättermus-citat... Thorbjörn Egner for the win! | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-03-14 18:39 | |
![]() | Höfthållare, strumpor med söm, höga klackar och snygg behå. TV-godis :D | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-14 19:44 | |
![]() | Jag köpte en kokbok från Hare Krishna en gång. Det är bra recept men jag orkar inte dela med mig. Du får koka några kroppkakor helt enkelt. | |
| Ulle65 | 2009-03-15 11:34 | |
![]() | Tack Ninnin! Blir defenetivt din räkor-rätt idag låter ju jättegott! Så himla bra bara att gå in och kolla tråden, och vegetariska kroppkakor är jättegott men inget jag står och gör en lördagskväll och så ska det vara mjölk till och inte vin ;-) | |